Portfolio signature

Zajlik a totális átalakulás: egy szempillantás alatt Telekom méretűre nőtt a 4iG

Néhány évvel ezelőtt még szinte jelentéktelen cég volt a magyar tőzsdén a 4iG, mostanra azonban egy Magyar Telekomhoz mérhető méretű vállalattá nőtt, így már két nagy távközlési vállalat is van a magyar tőzsdén. Bár a 4iG egy növekedési sztori, ahol még folyamatban van az átalakulás, a Telekom pedig egy stabil, érett vállalat, így nehezen összehasonlíthatók, de mutatunk néhány szempontot, ami alapján összevethető a két cég.

A 4iG messze már nem ugyanaz a cég, mint ami csak akár fél éve volt, a vállalatnál óriási átalakulás van folyamatban, olyannyira, hogy a menedzsment minden egyes negyedéves gyorsjelentés alkalmával hangsúlyozza, hogy az egy évvel korábbi időszakkal nehéz az összehasonlítás az akvizíciók miatt. A Magyar Telekom és a 4iG a vállalati életciklus más-más szakaszában járnak: míg a 4iG egy növekedési sztori, a Magyar Telekom egy stabil, érett cég, még úgy is, hogy egyébként az inflációkövető áremelések miatt a Telekomnál is számottevő jelenleg a növekedés.

Ami a nemzetközi jelenlétet illeti, a Magyar Telekom Magyarországon kívül Észak-Macedóniában van jelen, miközben a 4iG Montenegróban és Albániában is jelentős távközlési szolgáltatóvá vált az utóbbi évek felvásárlásaival. Albániában mind a vezetékes, mind a mobilszolgáltatási szegmensben piacvezető a 4iG Csoport, a montenegrói leányvállalat pedig szintén piacvezető a mobilszolgáltatások terén. Ezen felül a 4iG egy izraeli űripari cégben, a Spacecomban is részesedést vásárolt. Miközben a Magyar Telekom kezét a külföldi akvizícióknál megköti a német anyavállalat, a 4iG aktívan terjeszkedett a Nyugat-Balkánon az elmúlt években és legutóbbi, a Portfolio-nak adott interjújában Fekete Péter, a 4iG csoport vezérigazgatója elmondta, hogy nem zárható ki a régióban újabb akvizíció, ha a portfólióhoz illeszkedő lehetőség szembejön.

Az alábbiakban összehasonlítottuk, hogy a különböző mutatószámok alapján mekkora méretű a két vállalat. A szezonális hatások miatt a két cég összehasonlításánál indokolt lenne gördülő 12 hónap számait nézni, de mivel a 4iG-nál 2023. második negyedéve az első, ami a Vodafone számait teljes egészében tartalmazza, így csak az idei április-júniusi negyedévet vesszük alapul.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés