Félresikerült felvásárlások
Mennyi jó példát lehetne mondani arra, amikor egy nagyvállalat felvásárolta egy versenytársát, de az nem sült el túl jól!
Ott volt például a német Daimler és az amerikai Chrysler összeolvadása, ami a vállalati történelem egyik legismertebb és legtöbbet elemzett kudarca. Hatalmas kultúrsokk volt a nagy merger, a német és az amerikai vállalati kultúrák gyakorlatilag összeegyeztethetetlenek voltak. 1998-ban a Daimler 36 milliárd dollárért vette meg a Chryslert, aztán 2007-ben a Daimler gyakorlatilag feladta a próbálkozást, és a Chrysler 80%-át mindössze 7,4 milliárd dollárért adta el.
Vagy a legendás AOL-Time Warner fúzió, a világ egyik legnagyobb vállalati összeolvadási kudarca. A dotkomlufi kipukkanása után több mint 100 milliárd dollár érték semmisült meg, kulturális és stratégiai konfliktusokkal fűszerezve.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább.
December 1-17. között féláron adunk 2 havi Signature PRO előfizetést!
Használd a KARACSONY2025 kuponkódot a "KUPON BEVÁLTÁSA" mezőben, és élvezd a prémium elemzéseket, hírleveleket, kedvezményes konferenciajegyeket és online klubokat!
Siess, mert a 2 havi akciós előfizetést csak december 17-ig tudod aktiválni, ne maradj le, részletek ITT!
További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!
