Már fél év is eltelt a VW konszern márkáit érintő dízel botrány kirobbanása óta, ami már elegendő idő ahhoz, hogy a piac is beárazza ennek hatását, és kialakuljon az érintett modellek új másodpiaci ára, avagy maradványértéke. Mivel az anyavállalat Németországban bejelentette, hogy lízingcége kénytelen volt átértékelni a teljes érintett portfólióját, a Portfolio megvizsgálta, hogy Európában és Magyarországon is milyen árváltozások következtek be.
Német lapértesülések szerint a dízel-botrány miatt akár 115 ezer autót is visszavásárolhat a VW Amerikában.
Tovább folytatódnak a vizsgálatok a Volkswagen motorjai vonatkozásában, ami a NOx és CO2 kibocsátási határértékek túllépése miatt kezdődtek. A legfrissebb információk szerint - és eltérően a korábbiaktól - a márka haszonjárműveit mégsem érinti a CO2 kibocsátási probléma.
A Volkswagen nyilvánosságra hozta a technikai megoldást az érintett EA189-es dízelmotorok szívórendszerének módosítására, mely beépítése után üzemi körülmények között is teljesíteni fogják a károsanyag kibocsátási normákat.
A Volkswagen igyekszik elébe menni a rá váró gyűjtőpereknek, ezért 1000 dollárt és három évre szóló ingyenes asszisztens szolgáltatást ajánlott fel a botrányban érintett 2,0 literes TDI dízelmotorral üzemelő Volkswagenek, illetve Audik tulajdonosainak az Egyesült Államokban - írja a Reuters.
A Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi pénteken bejelentette, hogy a németországi Audi-tulajdonosok már meg tudják állapítani, hogy kocsijukba be van-e építve az emissziós értékek meghamisítását lehetővé tévő szoftver.
A Volkswagen AG bejelentette az Euro 5 minősítésű, EA189 gyári kódú dízelmotorral felszerelt járművek károsanyag-kibocsátási jellemzőit érintő utólagos kijavítás akciótervét.
A végkimenetelét tekintve még mindig bizonytalanságba vesző, a VW konszern dízelmotorjaival kapcsolatos botrány egyik legközelebbi és legkézzelfoghatóbb eredménye az érintett modellek visszahívása lesz - írja a brit FleetNews.
Különleges jubileumot ünnepel az Audi 2014-ben - 25 esztendős a TDI. 1989 őszén mutatta be a vállalat a Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával a 2,5 TDI erőforrással, azaz közvetlen befecskendezésű és tisztán elektronikus szabályozású, turbófeltöltésű dízelmotorral hajtott Audi 100 modelljét. A négykarikás márka azóta folyamatosan növeli előnyét e szakterületen, miközben számos mérföldkő fűződik nevéhez.
Többet, mint a háború előtt.
Az autógyártók nem elég nagy ütést kapnak a piac szerint.
Véget ért a recesszió Magyarországon.
Kilőttek a határidős árak, de meddig lehet a nyugati civilizáció kávéfogyasztási igényeit kielégíteni?
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.