Közzétették a mohácsi új Duna-híd és az ahhoz kapcsolódó közbeszerzési eljárásra beérkezett ajánlatok elbírálását. Az Építési és Közlekedési Minisztérium által kiírt nyílt uniós eljárás 2023 szeptember elején indult el. A végső ajánlattételi határidő 2023. november 23-a volt.
A projekt nemcsak a hidat, hanem a hozzá kapcsolódó úthálózatot is tartalmazza, ami az 51-es számú másodrendű főút és az M6 autópálya közötti úthálózat kivitelezését jelenti. Ezt három szakaszra bontották:
- Elsőként 28,8 kilométernyi út épül 2x1, illetve 2x2 sávon. Ennek része egy körforgalmú csomópont, három közúti híd, valamint kerékpárút levezetése az új Duna-hídról.
- Másodszorra a 756 méter hosszú Duna-híd valósul meg 2x2 sávos osztott pályás keresztmetszettel és kerékpárút-átvezetéssel.
- Harmadrészt pedig az előbb említett ártéri hídhoz csatlakozva egybefüggően 8,5 kilométer hosszban 2x2 sávos osztott pályás főút épül az M6 autópályáig, több műtárggyal, például körforgalmakkal, kerékpáros aluljáróval.
Ki építi és mennyiért?
A projektre három ajánlat érkezett be, a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt.-től, a Strabag Építő Kft.-től és a Swietelsky Magyarország Kft.-től, utóbbi konzorciumban.
VÉGÜL A LEGOLCSÓBB AJÁNLAT NYERT, AMIT A DUNA ASZFALT TETT, A CÉGCSOPORT NETTÓ 294,96 MILLIÁRD FORINTÉRT VÁLLALJA AZ ÚJ MOHÁCSI DUNA-HÍD ÉS AZ EHHEZ KAPCSOLÓDÓ FELADATOK KIVITELEZÉSÉT.
A Strabag nettó 309,96 milliárd forintos, a Swietelsky pedig nettó 316,028 milliárd forintos árajánlatot tett. Tavaly decemberben egyébként Lázár János építési és közlekedési miniszter 300-320 milliárd forintra becsülte a projektet.
Mikorra készülhet el?
Korábban az hangzott el, hogy a szerződéskötéstől számítva 50 hónap áll rendelkezésre az új mohácsi Duna-híd megépítésére, ez alapján 2028 nyarán történhet meg az átadás. Ha elkészül, ez lesz a 21. dunai átkelő Magyarországon, a 20. az idén nyárra elkészülő kalocsai Duna-híd lesz, ami a lap információi szerint 92 milliárd forintból valósul meg.
Címlapkép forrása: Getty Images