A gyorsétteremláncok hosszú ideje figyelmeztetnek arra, hogy az alacsony jövedelmű fogyasztók pénzügyi helyzete romlik, és sokan olcsóbb alternatívák felé fordulnak.
A Starbucks rossz időjárásra, míg a Yum Brands (a Pizza Hut, KFC és Taco Bell anyavállalata) a januári hóviharokra és az előző év erős első negyedévére vezette vissza gyenge teljesítményét. Azonban ezek az okok nem magyarázzák teljes mértékben az eladások csökkenését: a verseny egyre élesebbé válik, mivel a fogyasztók egyre tudatosabban költik pénzüket.
Mindenki azért küzd, hogy megtartsa vagy ritkábban látogató vásárlóit megnyerje, éppen ezért meg kell bizonyosodnunk arról, hogy megvan bennünk az az utcai harcos mentalitás, ami a győzelemhez szükséges
- mondta Ian Borden, a McDonald's pénzügyi igazgatója.
A gyorsétteremláncok különböző stratégiák alkalmazását tervezik eladásaik helyreállítása érdekében. Például a McDonald's olcsóbb menütkészül bevezetni annak ellenére is, hogy franchise-tulajdonosaiktól ellenállást tapasztaltak.
Chris Kempczinski, a McDonald's vezérigazgatója szerint világszerte óvatosság tapasztalható a költekezés terén jelenleg, Laxman Narasimhan, a Starbucks vezérigazgatója és David Gibbs, a Yum vezérigazgatója pedig kiemelték a fogyasztóknak adott érték fontosságát és azt, hogy hogyan reagálnak erre a vevőik.
A visszaesés ellenére azonban volt néhány olyan gyorsétteremlánc, amely pozitív eredményekről számolt be: a Wingstop 21,6%-os növekedést ért el az Egyesült Államokban lévő üzleteiben, míg a Chipotle Mexican Grill 5,4%-os forgalomnövekedést könyvelt el az első negyedévben. A Restaurant Brands International Popeyes márkája pedig 5,7%-os forgalomnövekedésről számolt be.
Michael Skipworth, a Wingstop vezérigazgatója szerint bár nyomás alatt állnak a fogyasztók, akik ezért hajlandóak visszaszorítani a gyakori éttermi látogatásaikat is, a Wingstop esetében megfigyelhető volt az alacsony jövedelmű fogyasztók gyakoribb visszatérése.
Címlapkép forrása: Getty Images