Jövő szombattól teljesen megváltozik Buda közlekedése

A budai fonódó villamoshálózat átadásával 2016. január 16-ától a budai villamosvonalak több évtized után újra egységes hálózatot alkotnak, az észak- és a dél-budai területek között átszállásmentes villamoshálózat jön létre. Az új forgalmi rendet a BKK az érintett kerületekkel történt konzultációkat és a témában lefolytatott társadalmi egyeztetést követően közel 2300 javaslatot, észrevételt figyelembe véve dolgozta ki. Bár a követési idő sehol sem csökken és számos új kapcsolat jön létre, többen átszállásra kényszerülnek, ráadásul egy, a korábbinál sokkal bonyolultabb villamoshálózattal kell megismerkednie a Budán közlekedőknek.

Elkészült a budai fonódó villamoshálózat

A tervezett határidő betartásával 2015. december 23-án lezárul a budai fonódó villamoshálózat műszaki átadás-átvétele, így 2016. január 16-án megindulhat a fonódó villamosok forgalma. Jelenleg a vonalak rendeltetésszerű használatát nem akadályozó hiányosságok pótlása, valamint az új vonalakon közlekedő villamosok járművezetőinek oktatása zajlik. A budai fonódó Széll Kálmán tér felújításával összehangolt, 2014 őszétől mostanáig tartó kiépítése az elmúlt évtizedek egyik legjelentősebb budai kötöttpályás közlekedésfejlesztési beruházása. Eredményeként a budai villamosvonalak újra egységes hálózatot alkotnak, és új, átszállásmentes kapcsolatok jönnek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A megújult vonalakon vadonatúj, akadálymentes CAF villamosok is közlekednek majd. A budai fonódó az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Programjának segítségével európai uniós és hazai forrásból épült meg 15,9 milliárd forintból.

Nem szakadt be HÉV-alagút a fonódó villamos alatt

November 22-én, vasárnap a BKK sikeres műszaki teszteket végzett a frissen elkészült budai fonódó villamoshálózat vonalain. A villamosok bejárták mind a Széll Kálmán téri ág, mind pedig a Bem rakparti ág vonalát. A Bem rakparti szakaszon a HÉV-födémen és a HÉV-alagútban teherbírás méréseket végeztek, amelyek alapján a HÉV-födém teherbírása az előzetesen feltételezetteknek megfelel. A sikeres tesztek után 2015. november 23-án 10 órától próbajárat indul a fenti vonalakon.

Drasztikus változások várnak Budapestre

Kevesebb, mint két hónap múlva (december 23-án) elkészül a budai fonódó villamoshálózathoz kapcsolódó infrastruktúra, így januártól jelentősen átalakul Buda közlekedése. Megszűnő, módosuló, valamint új busz- és villamosjáratok tömege várja a budapestieket, akik két héten keresztül véleményezhetik a BKK elképzeléseit.

Májusra megújul a Széll Kálmán tér

Karácsonyig, december 23-ára elkészül a budai fonódó villamoshálózat, jövő májusra pedig a fővárosi Széll Kálmán tér is teljes körűen megújul - jelentette be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) stratégiai és innovációs igazgatója szombaton Budapesten, az autómentes nap keretében tartott sajtótájékoztatón.

Nyáron két hónapig nem jár a HÉV a Batthyány térig

Várhatóan június első felétől augusztus első feléig autóbusszal pótolja a BKK a szentendrei HÉV-et a Margit híd és a Batthyány tér között, amíg a budai fonódó villamoshálózat megépítéséhez kapcsolódóan kiépítik az oszlopsoros alátámasztást, valamint elvégzik az alagút födémjének további megerősítési munkáit.

Megint nem jár a hév a Batthyány térig

2015. április 16-án (csütörtök) kora estétől a Batthyány tér és a Margit híd, budai hídfő között biztonsági okokból a H5-ös hév szerelvényei helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat. Az alagútban a budai fonódó villamoshálózat kivitelezője a mennyezet repedését, illetve kisebb darabok leválását észlelte, ezért a BKV Zrt. szakemberei a vonatforgalmat leállították.

Egy év alatt építik át a Lánchíd alatti alagutat

2015. március 16-ától, hétfőtől elkezdődik a Lánchíd budai hídfőjénél lévő villamosalagút átépítése annak érdekében, hogy az új, alacsonypadlós CAF villamosok a budai fonódó villamoshálózat Bem rakparti ágán is tudjanak majd közlekedni. A Clark Ádám téri körforgalom alatt új szerkezetű alagút épül, miközben a felszínen a híd forgalmát nem korlátozzák.

Két teljes napig élvezhetik a nyugalmat a budai ingázók

Már lassan két hete nem közlekedik a H5-ös (szentendrei) hév a Margit híd budai hídfője és a Batthyány tér között, ezáltal pótlóbuszok használatára vagy kerülőutak keresésre kényszerülnek azok, akik el akarják érni a 2-es metrót. A budai fonódó villamoshálózat építéséhez kapcsolódó munkálatok várhatóan március 13-áig tartanak, ám aki azt hitte, hogy azután újra zavartalanul (egy átszállással) közlekedhet kötöttpályán Észak- és Dél-Buda között, tévedett.

Berlini fal Budapesten

Épp 25 esztendeje omlott le a berlini fal, mely évtizedekig választotta el az egykori és mostani német főváros két felét, pontosabban annak nyugati kétharmadát az egész NDK-tól. Nálunk napra pontosan a 25. évfordulón "épült fel" a Budapest fal, mely szinte hermetikusan zárja el egymástól Buda északi és déli részét.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nem mese ez: rengeteg pénz hullik a magyarokra pillanatokon belül
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.