Tavaly több mint 15 millió palack magyar bort adott el a Lidl
Gazdaság

Tavaly több mint 15 millió palack magyar bort adott el a Lidl

Portfolio
A beszerzési adottságoknak és a logisztikai megoldásoknak köszönhetően hazánk vezető diszkontáruházlánca a borexportban is meghatározó szereplővé vált. A magyar borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez a Lidl Magyarország tavaly 14,2 milliárd forinttal járult hozzá, amely több mint 60 százalékos növekedés az öt évvel ezelőttihez képest. A borkínálat magas minőségét a több lépcsős kiválasztási folyamat és a szigorú minőség-ellenőrzési rendszer garantálja.

A magyar vásárlók egy része inkább az egyszerűbb, könnyen érthető borokat részesíti előnyben, de a saját házasítású borok iránt is elkezdett emelkedni az érdeklődés. Megfigyelhető az is, hogy sokan keresik konkrét pincészetek, borászatok termékeit a polcokon, amelyekért hajlandóak akár magasabb összeget is kiadni. A nyugat-európai piacokon a borválasztás során elsősorban a fajta jegyeket keresik és a jó árat részesítik előnyben, de vannak olyan vásárlók is, akik olyan borokat választanak, amelyek területi adottságuk révén ismertek, ennek köszönhetően folyamatos a kereslet a Tokaji régióból származó borokra, a száraz Furmintra vagy a száraz Hárslevelűre. 

A külpiacokon a hazai borászok 2022-ben több mint 15 millió palack bort értékesítettek a Lidl Magyarország közreműködésével, a vásárlók 16 európai országban több mint 200 féle magyar borral találkozhatnak.

A legnagyobb piacok Anglia és Németország, a legkedveltebb fajták pedig a fehérborok, mint például a Furmint, a Királyleányka és a Szürkebarát, amelyekből az elmúlt öt évben 44,7 millió palack fogyott.

Miközben az exportpiacokon továbbra is sikerrel teljesítettek a hazai borok, a vállalat tovább tudta növelni a magyar borok belföldi értékesítését is. Tavaly közel 8 milliárd forint értékben vásárolt kitűnő ár-érték arányú magyar borokat nagyobb és kisebb családi pincészetektől a belföldi értékesítés során, ami öt év alatt több mint 80 százalékos növekedést jelent. Így 2018-2022 között összesen több mint 60 milliárd forint realizálódott az áruházlánc hazai beszállítóinál. 

A „Lidl a magyar beszállítókért” program részeként kiemelten kezeli a kiváló magyar palackos borok népszerűsítését és a belföldi értékesítés növelését, de emellett a hazai borászatokat, pincészeteket a Lidl Wine Expo-n keresztül 2014 óta segíti a külpiacokra jutásban is. Ezen törekvésének köszönhetően a vállalat 2022-ben

összesen 14,2 milliárd forinttal járult hozzá a magyar borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez, mely több mint 60 százalékos növekedést jelent az öt évvel ezelőttihez képest.

A vállalat minden árkategóriában sokszínű borkínálatot biztosít, a szortimentben a vásárlók az összes hazai borrégió italait megtalálják állandó vagy akciós jelleggel. A vállalat a borkínálatát meghatározott szakmai szempontok alapján állítja össze, így kisebb családi és kézműves pincészetekkel, illetve nagyobb borászatokkal egyaránt együttműködik. 

A Lidl szakemberei a polcokra kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választják ki. Első lépésként stílusukban és árkategóriájukban hasonló borok közül kiválasztják a legjobb minőséget képviselő palackokat. A borok stílusát és ízvilágát vizsgálják, valamint azokat a tételeket keresik, amelyek a fajta és a termőhely jegyeit leginkább magukon hordozzák. Ezt követően a kiválasztott borok újabb kóstoláson esnek át, ahol ismét ellenőrzik, hogy minden tétel megfelel-e a kritériumoknak. Végül a harmadik kóstolás a polcra kerülés előtt történik, amikor egy rövid leírás is készül a borok ízvilágáról. 

Az áruházlánc olyan kiváló, neves pincészetek közreműködésével készült saját házasítású borokat is kínál, mint például a Bock Cultus Cuvée, a Bodri Sárkányos Cuvée, vagy a Grand Tokaj száraz furmint.

Saját házasítások készítésekor a legharmonikusabb bor előállítása a cél, amelyekhez a borászatban fajta- és alapborokból választják ki a házasításhoz legalkalmasabbakat, majd ezeket különböző arányban használják fel. A különböző tulajdonságú borok hatnak egymásra, ezért a kapott ízkombináció komplexebb, mint a borok külön-külön.

Több közülük nívós elismerésben is részesült az elmúlt évek során, de már idén is több díjjal büszkélkedhet a diszkontlánc. A Lidl két saját márkás borát, az 5 Puttonyos Tokaji Aszúját és a Feind Magaspart borát aranyéremmel jutalmazták a borágazat egyik legnagyobb és legrangosabb megmérettetésén, a 2023-as Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyén. Az idei Vinagora Nemzetközi borversenyen 15 ország több mint 900 bora közül négy díjat is elhoztak a Lidl borai. A vállalat és a Grand Tokaj pincészet évek óta tartó kiváló együttműködésének eredményeként a Lidl 5 Puttonyos Tokaji Aszú bora a megmérettetésen a legmagasabb, Champion díjat érdemelte ki, míg az áruházlánc saját márkás Tolnai Chardonnay borát, a saját házasítású Dereszla Oak Selection Furmint száraz fehérbort, valamint a Dereszla Brut pezsgőt aranyéremmel tüntették ki. A győztes borok kizárólag a Lidl Magyarország áruházaiban kaphatóak. 

Fotó: Getty Images

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.

Holdblog

Ők a legjobban fizetett kormányfők

Anno Rómában, annak is köztársaságkorában a magasabb állami közhivatalok ellátásáért nem járt fizetés. A magisztrátusi pozíciókat kizárólag vagyonos emberek pályázhatták meg, akiknek

Holdblog

Vakmajom: New York-i kedvességek

New York városában jár éppen a Vakmajom, és ha már ott van, posztolt is a Facebookra, innen gyűjtöttünk egy csokrot szombatra. New York-i kedvességek Vacakol... The post Vakmajom: New York-i kedv

KonyhaKontrolling

Miért jó befektetés az ingatlan?

Akik régóta olvasnak, tudják, hogy az ingatlan nem a kedvenc befektetési formám. Nem csupán azért, mert fizikailag hozzáköt egy helyhez, hanem azért sem, mert nagyon kevesen tudják előre felmé

Tematikus PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Egyetlen ábra, ami megmutatja, mekkora valójában az orosz hadsereg friss területhódítása
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Nyugat-magyarországi Gazdasági Fórum 2024 - Győr
2024. október 9.
Fókuszban a KKV versenyképesség - Pécs
2024. október 8.
Energy Investment Forum 2024 - A MEKH szakmai támogatásával
2024. október 10.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
bosznia-hercegovina-mostar