Portfolio signature

Mi történt a magyar autógyártókkal? - Gigászi, 2000 milliárd forintos osztalékot fizet az Audi

A koronavírus-járvány váratlan megjelenése, a megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések rendkívül nehéz helyzetbe hozták a globális autóipart tavaly. Az eseményektől természetesen a magyar autógyártás sem tudta függetleníteni magát, amelynek eredményeként jóval kevesebb személyautó készült hazánkban 2020-ban, mint egy évvel korábban. A gyártás tekintetében a prémiumautó-gyártók, az Audi és a Mercedes-Benz kevésbé érezte meg a válságot, termelésük viszonylag magas szinten maradt, míg a volumengyártó Magyar Suzuki jelentős visszaesést szenvedett el. Üzleti szempontból is látványos különbségeket hozott 2020: az Audi Hungaria meglepetésre rég nem látott nyereséggel zárta az évet, a menedzsment pedig úgy határozott, hogy gigászi, 2000 milliárd forintot meghaladó osztalékot fizet. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary és a Magyar Suzuki nyeresége viszont jelentősen csökkent 2020-ban.

Ha azt mondjuk, hogy 2020 egy rendkívül nehéz és kihívásokkal teli év volt a magyar autógyártás számára, akkor valószínűleg közelében sem járunk az igazságnak. A koronavírus váratlan megjelenése, a járvány terjedésének megakadályozása érdekében hozott szigorú intézkedések több alkalommal is a termelés ideiglenes leállásához vezettek. Ennek hatására mintegy 92 ezer autóval kevesebb készült el a hazai üzemekben. A koronavírus-járvány ugyanakkor eltérően hatott a magyarországi operációk teljesítményére, a prémiumautó-gyártók, az Audi és a Mercedes-Benz a gyártás tekintetében kevésbé érezte meg a válságot, termelésük viszonylag magas szinten maradt, míg a volumengyártó Magyar Suzuki jelentős visszaesést szenvedett el tavaly.

Találkozzon, kérdezzen a magyar autóipar meghatározó vezéreitől Ön is! Június 15-én Járműipar 2021 konferencia, ne maradjon le róla, már csak pár napig jelentkezhet:

Rég volt ennyire nyereséges az Audi

Azt már január óta tudtuk, hogy az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyáraként az elmúlt évben összesen 1 661 599 motort, ezen belül az elektromobilitás jegyében 87 343 e-motort állított elő.

A tavaly legyártott több, mint 1,66 millió motor közel 16 százalékos visszaesést jelentett 2019-hez képest. A kétszámjegyű csökkenés hátterében döntően a koronavírus-járvány, illetve annak megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések álltak, amelyek jelentősen visszavetették a globális járműeladásokat 2020-ban. A visszaeső autóértékesítések hatására természetesen csökkent a kereslet a motorok iránt is.

Az alábbi témákkal foglalkozik kiemelten cikkünk:

  • Rég volt ennyire nyereséges az Audi
  • Egészen elképesztő mértékű osztalékot fizet az Audi Hungaria, de miből?
  • Megérezte a koronavírus-járványt a kecskeméti Mercedes-gyár
  • A Magyar Suzuki sínylette meg leginkább a koronavírus-válságot

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés