Portfolio signature

Nem csak zuhanni tudnak a légitársaságok - Néhány részvénnyel nagyon sokat lehetett március óta keresni

A koronavírus első áldozatai között voltak a légitársaságok. Példa nélküli leállást hozott a globális légiközlekedésben a járvány, néhány vállalat kénytelen volt csődöt jelenteni, a legnagyobbak közül pedig jópáran állami mentőcsomaghoz fordultak. A szektor vállalatainak részvényei hatalmas zuhanást szenvedtek el idén, de azért itt is vannak kivételek, van olyan papír, amivel kifejezetten jól lehetett keresni a március végi tőzsdei fordulat óta. Megnéztük, hogy hogy állnak most a légitársaságok közel 5 hónappal a koronavírus megjelenése után, milyenek az árazási szintek és mely részvények az elemzők kedvencei az iparágból.
November 18-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Most érdemes jelentkezni!

A légiközlekedési szektort érte elsőként igazán nagy csapás a koronavírus-járvány kezdetén. Ahogy januárban elkezdtek érkezni a hírek arról, hogy egy új vírus ütötte fel a fejét Kínában, az Ázsiába irányuló utazások iránti kereslet azonnal visszaesett. Már azt megelőzően, hogy világszerte utazási korlátozásokat vezettek be az egyes országok kormányai, a légitársaságok elkezdték leállítani az Ázsiába irányuló járataikat, drasztikusan csökkentették a régióba közlekedő kapacitásaikat.

Ahogy a vírus elterjedt Európában, majd Amerikában és Afrikában, az utasforgalom meredeken zuhanni kezdett. Az emberek otthon maradtak és ha mentek is valahova, igyekeztek kerülni a repülést, hiszen egy repülőgépen, ahol sok ember van összezárva kis légtérben, kifejezetten jól tud terjedni a vírus. És nem csak a járvány ideje alatti utazásokat bukták a légitársaságok, de a bizonytalanság miatt a jövőre vonatkozó foglalások is elmaradoztak.

A légiforgalom szinte teljesen leállt azt követően, hogy az országok lezárták határaikat. A légitársaságok világszerte leállították a menetrendszerinti járataik nagy részét, a flottájukat parkoltatták, az a kevés járat is, ami repült, nagyon alacsony kihasználtsággal működött.

A cikk tartalmából

  • A koronavírus pénzügyi hatása a légitársaságokra
  • Csődök a szektorban
  • A nyertesek és a vesztesek
  • Árazás
  • Az elemzők kedvenc részvényei

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés