A légiközlekedési szektort érte elsőként igazán nagy csapás a koronavírus-járvány kezdetén. Ahogy januárban elkezdtek érkezni a hírek arról, hogy egy új vírus ütötte fel a fejét Kínában, az Ázsiába irányuló utazások iránti kereslet azonnal visszaesett. Már azt megelőzően, hogy világszerte utazási korlátozásokat vezettek be az egyes országok kormányai, a légitársaságok elkezdték leállítani az Ázsiába irányuló járataikat, drasztikusan csökkentették a régióba közlekedő kapacitásaikat.
Ahogy a vírus elterjedt Európában, majd Amerikában és Afrikában, az utasforgalom meredeken zuhanni kezdett. Az emberek otthon maradtak és ha mentek is valahova, igyekeztek kerülni a repülést, hiszen egy repülőgépen, ahol sok ember van összezárva kis légtérben, kifejezetten jól tud terjedni a vírus. És nem csak a járvány ideje alatti utazásokat bukták a légitársaságok, de a bizonytalanság miatt a jövőre vonatkozó foglalások is elmaradoztak.
A légiforgalom szinte teljesen leállt azt követően, hogy az országok lezárták határaikat. A légitársaságok világszerte leállították a menetrendszerinti járataik nagy részét, a flottájukat parkoltatták, az a kevés járat is, ami repült, nagyon alacsony kihasználtsággal működött.
A cikk tartalmából
- A koronavírus pénzügyi hatása a légitársaságokra
- Csődök a szektorban
- A nyertesek és a vesztesek
- Árazás
- Az elemzők kedvenc részvényei
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!