Portfolio signature

A héten kiderül, hogy fogy az iPhone 13 és hogy menekülnek-e már az emberek a Facebookról

Portfolio
Megkezdődik a héten a harmadik negyedéves jelentési szezon az amerikai internetes óriásoknál, a sort a Facebook kezdi ma, a tőzsdék zárását követően. Érdemes figyelni a befektetőknek, hiszen a múltbeli példák alapján akár jelentős árfolyammozgásokat is hozhatnak a negyedéves jelentések, amennyiben az elemzői várakozásoktól jelentősen eltérnek, vagy a menedzsment meglepő kilátásokat fogalmaz meg. Összeszedtük, hogy mire kell figyelni most a héten jelentő öt technológiai óriás, a Facebook, az Alphabet, a Microsoft, az Apple és az Amazon gyorsjelentésében.

Facebook

Az amerikai internetes óriások közül elsőként a Facebook teszi közzé harmadik negyedéves számait ma, az amerikai tőzsde zárását követően. Az elemzői konszenzus szerint a vállalat közel 30 milliárd dolláros bevételt érhetett el, nettó eredménye pedig meghaladhatta a 9 milliárd forintot. Minden eredményszinten 30 százalék feletti dinamikát prognosztizál a piac az előző év azonos negyedévhez képest.

2021. harmadik negyedévére várt számok (millió USD)
  3Q 20 3Q 21 várt változás
hirdetési bevételek 21221 29021 36,8%
nettó árbevétel 21470 29568 37,7%
bruttó fedezeti szint 81,0% 80,3% -0,7%
EBITDA 11460 15575 35,9%
működési eredmény 8040 11072 37,7%
nettó eredmény 6933 9193 32,6%
EPS (USD) 2,40 3,19 32,9%
Forrás: Refinitiv, Portfolio      

A gyorsjelentésben érdekes lehet még a felhasználószám és az egy felhasználóra jutó bevétel alakulása. Az elemzői várakozások szerint a havonta aktív felhasználók száma még mindig emelkedhet, bár lassabb ütemben, mint egy évvel ezelőtt ilyenkor. A lezárt negyedév eredményei mellett érdekes lehet a hosszú távú növekedési perspektíva, amit Mark Zuckerberg a közelmúltban adott nyilatkozata szerint a „metaverzum” elnevezésű virtuális valóságban lát.

A Facebooknál az elmúlt hetek inkább az exdolgozók által kirobbantott botrányokról szóltak, amelyek belső dokumentumokra hivatkozva súlyos vádakat fogalmaztak meg, például hogy a vállalat pontosan tudja, hogy milyen károsak a közösségi oldalai a fiatalokra és mégsem tesz ellene semmit, hogy a szabályai nem mindenkire vonatkoztak, de félretájékoztatással és gyűlöletkeltéssel is vádolják. Elemzők szerint ugyanakkor még ezek pénzügyi hatásai egyelőre nem látszanak majd az eredményekben.

A cikkünk tartalmából

  • Facebook: botrányoktól voltak hangosak az utóbbi hetek, de ez a számokon még nem látszódhat.
  • Az online hirdetések segíthették a Google-t, a cloud pedig a Microsoftot.
  • Jól fogyhatott az iPhone 13 az Apple-elemzők szerint.
  • Profitcsökkenés várható az Amazonnál, de ebben nincs semmi meglepő.

Kedves Olvasónk!

Támogasd te is a minőségi gazdasági tartalomgyártást!

Ez az elemzés a Portfolio Signature cikkei közé tartozik. A cikk folytatódik, de csak egyedi előfizetéssel olvasható.

A Signature tartalmakhoz való hozzáférés díja havi előfizetéssel 2 490 forint. Az éves előfizetés díja 29 845 forint. Ezzel közvetlenül támogathatod a legmagasabb színvonalú gazdasági, üzleti újságírást.

Signature előfizetés

Általános Szerződési Feltételek   |   Gyakran felmerülő kérdések