Az Építési és Közlekedési Minisztérium tervezete szerint a plug-in hibrid autók nem lesznek jogosultak a zöld rendszám megszerzésére a jövőben, sőt, a meglévő autókon is hagyományosra cserélnék a rendszámot a következő műszaki vizsgán - írja a Telex.
Idén júliusban mintegy 1700 darabbal nőtt a klímabarát járművek száma Magyarországon, így mostanra átlépte az összesített számuk a 76 ezret, és jól látszik, hogy a tisztán elektromos járműveknél van a legnagyobb felfutás, a Budapest-vidék bontás pedig azt mutatja, hogy vidéken gyorsabb a terjedése a zöld rendszámos gépjárműveknek – derült ki a Belügyminisztérium adataiból.
A BMW, a Renault és a Peugeot plug-in hibrid autói sokkal jobban szennyezik a környezetet, mint a gyártók által megadott értékek, különösen a BMW 3-as sorozata, amely több mint háromszor annyi káros anyagot bocsát ki, mint a hivatalos adat – ez derült ki abból a tanulmányból, amelyet a Grazi Műszaki Egyetem kutatói végeztek el egy hordozható tesztrendszerrel, városban vezetve az autókat.
Közzétette az elektromos autókhoz nyújtott támogatásokat kezelő hivatal, a Bafa (Bundesamt für Wirtschaft und Ausfuhrkontrolle), hogy eddig hány elektromos vagy hibrid autó vásárlásához nyújtottak be támogatási kérelmet. A számok alapján nem kapkodnak a németek az alternatív hajtású autókért.
Kína az eredetileg tervezetthez képest egy évvel későbbre, 2019-re tolta az elektromos autókra vonatkozó kvótarendszer bevezetését, ugyanakkor a korábban kijelölt 8 százalékos célszámot 10 százalékra emelte - közölte az ország ipari és információtechnológiai minisztériuma. Erősen kérdéses, hogy az új tervek - amelyek a korábbiaknál nem tűnnek kevésbé ambiciózusnak - mennyiben nyerik majd el az autógyártók tetszését.
A KIA megújult felső-középkategóriás szedánjának kínálatában kulcsszerepet játszanak az innovatív hibrid hajtásláncok, amelyek a következő egy évben a hagyományos hibrid mellett hálózatról tölthető (plug-in) hibrid kivitelben is megjelennek.
A Ford egész Európában, azon belül pedig a brit szigeteken, illetve pl. Magyarországon rendelkezik kifejezetten erős pozíciókkal a felső-középkategóriás cégautók piacán a Mondeóval. A kissé már koros modell még mindig a szegmens legnagyobbjai közé tartozik, és a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően motorikusan és elektronikus kényelmi-, illetve vezetéssegítő berendezései tekintetében is naprakész. Egyedül a formája szól ellene, pontosabban annak idejétmúltsága, ugyanis a még két évig kapható változat 2007-ben jelent meg, így újszerűnek semmi esetre sem nevezhető.
Joshua Dean is hirtelen halt meg.
A cég szerint "az autógyártók kénytelenek átállni az elektromos és hibrid motorokra".
Cikkünk folyamatosan frissül a háború aktualitásaival.
Egy globális játszma része lehet.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.
Sorra húznak el mellettünk az uniós országok.
Milyen következményekkel járhat a csapok elzárása?