Hazai pálya
Az autóipar átalakulása rengeteg kihívást állít a hagyományos autógyártók elé, de eközben lehetőséget is jelent az iparági szereplők számára. Az elektromos autók térnyerésével egyre nagyobb késztetést éreznek a kínai gyártók, hogy kiszabaduljanak a belföldi piacukról és globális tényezővé váljanak. Ennek hatását itthon is érezzük, hiszen a világ legnagyobb EV-gyártójának (elektromos és plug-in hibrid) számító kínai BYD korábban bejelentette, hogy két hazai forgalmazóval is megállapodott autóinak magyarországi forgalmazásáról, de a SAIC tulajdonában lévő MG is közölte, hogy Budapesten hozza létre regionális központját, valamint az AutoWallissal is megállapodott, mely szerint a magyar cég lesz az MG alkatrészkereskedelmi szolgáltatója.
A hazai piacukat már most is dominálják ezek a márkák, az ACEA adatai szerint 2022-ben a 44,8 százalék volt a kínai márkák részvényaránya, míg 2019-ben csak 36,1 százalék volt ez a részarány. Az AlixPartners előrejelzése szerint a 2023-as a további növekedésről szól, hiszen a prognózis alapján 50 százalék felett lehet a kínai márkák aránya a teljes belföldi értékesítésen belül.

De már nem csak a belföldi piacról beszélünk, hiszen Kína lassan a világ második legnagyobb autó-exportőrévé válik Japán mögött, sőt, a CarNewsChina.com szerint
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!