Portfolio signature

Új autóipari szuperhatalom jelent meg, amely Európát is leigázná

Egyre jelentősebb szerephez jutnak a globális autópiacon a kínai márkák, az előrejelzések szerint belföldön az összértékesítésen belüli részarányuk elérheti az 50 százalékot idén, de a világ más régióiban is egyre dominánsabbá válnak. Ez a változás Európában is tetten érhető, míg néhány évvel ezelőtt nullához konvergált a részarányuk, addig 2022-re már mérhető szeletet hasítottak ki a kontinens autópiacából és ez a tendencia várhatóan a következő években csak még jobban begyorsul. De mi vezetett ahhoz, hogy a kínai autómárkák globális hódításba kezdtek, és mire számíthatunk a következő időszakban? Ezekenek a kérdéseknek jártunk utána.

Hazai pálya

Az autóipar átalakulása rengeteg kihívást állít a hagyományos autógyártók elé, de eközben lehetőséget is jelent az iparági szereplők számára. Az elektromos autók térnyerésével egyre nagyobb késztetést éreznek a kínai gyártók, hogy kiszabaduljanak a belföldi piacukról és globális tényezővé váljanak. Ennek hatását itthon is érezzük, hiszen a világ legnagyobb EV-gyártójának (elektromos és plug-in hibrid) számító kínai BYD korábban bejelentette, hogy két hazai forgalmazóval is megállapodott autóinak magyarországi forgalmazásáról, de a SAIC tulajdonában lévő MG is közölte, hogy Budapesten hozza létre regionális központját, valamint az AutoWallissal is megállapodott, mely szerint a magyar cég lesz az MG alkatrészkereskedelmi szolgáltatója.

A hazai piacukat már most is dominálják ezek a márkák, az ACEA adatai szerint 2022-ben a 44,8 százalék volt a kínai márkák részvényaránya, míg 2019-ben csak 36,1 százalék volt ez a részarány. Az AlixPartners előrejelzése szerint a 2023-as a további növekedésről szól, hiszen a prognózis alapján 50 százalék felett lehet a kínai márkák aránya a teljes belföldi értékesítésen belül.

acea1
Forrás: ACEA

De már nem csak a belföldi piacról beszélünk, hiszen Kína lassan a világ második legnagyobb autó-exportőrévé válik Japán mögött, sőt, a CarNewsChina.com szerint

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés