Mit gondolnak a hazai cégvezetők a vállalati reputációról? Töltse ki kérdőívünket
Üzlet

Mit gondolnak a hazai cégvezetők a vállalati reputációról? Töltse ki kérdőívünket

Portfolio
A hírnév, reputáció mára stratégiai fontosságú tőkeelemmé vált: egy vállalat jó hírneve jelentős versenyelőnyt biztosít, míg reputációjának romlása katasztrofális hatással lehet a cég piaci teljesítményére. De vajon mit gondolnak erről a hazai cégvezetők? Mennyit ér szerintük egy vállalat hírneve és hogyan tudnak profitálni belőle? Magyarországon első alkalommal készül felmérés a vállalati reputációról – töltse ki Ön is a Portfolio és a Pressinform kommunikációs ügynökség közös kérdőívét!

A vállalati hírnév, a reputáció egyre jobban felülmúlja az összes többi vagyoni elem fontosságát. Egy 2019-es nemzetközi kutatás szerint a világ 15 vezető tőzsdeindexében szereplő 1611 világcég piaci kapitalizációjának átlagosan 35,3 százaléka a vállalati reputáció javára volt írható, ami – pénzösszegben kifejezve – összesen 16,77 trillió dollárnak felel meg.

A vállalat jó hírneve jelentősen hozzájárul az árbevétel és a piaci részesedés erősítéséhez, a minőségi munkaerő toborzásához, a társaságok versenyképességének, piaci értékének növeléséhez.

A jól felépített reputáció egy piaci sokk idején is képes éreztetni a hatását: 2000-ben az amerikai tőzsdeindex hirtelen bezuhanásakor az erősebb reputációval rendelkező cégek részvényárfolyama jelentősen kisebb mértékben esett, mint a többieké. Ha a stakeholderek (fogyasztók, részvényesek és befektetők, saját dolgozók, szabályozó és felügyeleti szervezetek, üzleti partnerek stb.) ugyanis nagyra becsülnek egy társaságot, rendszerint nehezebben változtatják meg véleményüket, kevésbé adnak hitelt a róla szóló negatív híreknek. 

A kedvező reputáció tehát egy biztosítási kötvényhez is hasonlítható, amely kisegítheti a céget, amikor valamilyen váratlan esemény történik.

A világmárkák esetében számos példát láthattunk már rá, hogy komoly anyagi károkkal járó kríziseket is viszonylag gyorsan át tudtak vészelni, amiben az évek alatt felépített vállalati hírnév is nagy szerepet játszott.

A maga nemében első magyarországi kutatás célja felmérni és a nemzetközi kutatások eredményeivel összehasonlítani, milyennek értékelik a hazai cégvezetők saját vállalatuk hírnevét, hogyan és milyen mértékben befolyásolja a reputáció cégük piaci értékét, milyen előnyöket társítanak az erős vállalati hírnévhez, és hogyan menedzselik azt? A kérdőív kitöltése kb. 6-8 perc, a válaszokat 2023. április 12-ig várjuk!

A kérdőív IDE kattintva érhető el.

Címlapkép: Getty Images

Holdblog

Fára a majmok másszanak!

HOLD After Hours. Nyúl helyett pingvinapukák! - az ünnepek lagymatagsága helyett, legyen velünk ideges! Jó szórakozást! 00:45    A Ryanair Alapkezelő 02:55    Rosenbe

Kasza Elliott-tal

Leggett & Platt Inc. - elemzés

Nem értem a LEG mozgását. 2021 közepe óta esik az árfolyama, akkor 59,16 USD volt az ATH, most éppen 19,08-at ér, azaz kicsit kevesebb mint három év alatt harmadolt az árfolyama. Mivel osztalék

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Ennyi volt! - Lázár János rendelettel irtja ki a nyerészkedést az építőiparból

Senior web fejlesztő

Senior web fejlesztő
Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Díjmentes előadás

Ami még az állampapírnál is jobb befektetés

Az állampapírok mellett számos más befektetési lehetőség érhető el a piacon azoknak, akik szélesebb portfóliót szeretnének építeni és hosszú távon növekedést elérni.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Vállalati Energiamenedzsment 2024
2024. április 11.
Sustainable Tech 2024
2024. április 24.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
GEN Z Fest 2024
2024. május 9.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
Carrick Orsolya