Az orosz influenszerek és automatizált profilok egy nagyszabású kampányt készítenek elő Ukrajnában, amelynek az a célja, hogy megrendítsék az elnöki hivatalba vetett közbizalmat. A stratégia célja május 20-a, amely Zelenszkij államfői mandátumának lejárulta lett volna. Ukrajnában azonban hadiállapot van, amely tiltja a választások rendezését jelen körülmények között, amely számtalan kihívás elé állítaná az egyébként is nehéz helyzetben lévő ukrán adminisztrációt.
Andrij Kovalenko, a Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács dezinformációellenes osztályának vezetője úgy nyilatkozott, hogy
Oroszország szisztematikusan használja a TikTokot, ahol nagyon sikeresen jutnak el az üzeneteik a lakossághoz.
A kínai ByteDance vállalat tulajdonában lévő platformot már korábban is számos alkalommal kritizálták, mivel a vádak szerint teret ad a dezinformációs kampányoknak. A biztonsági aggályok része az is, hogy tartanak attól, hogy esetleg a kínai kormány, vagy az állampárt hozzáférhet az érzékeny információkhoz. Az Egyesült Államokban egy olyan törvényjavaslatot fogadtak el, amely kényszerítheti a tulajdonost, hogy adja el a platformot, egyébként az egész országban betiltják azt.
A TikTok csak egy azok közül a platformok közül, ahol Moszkva influenszereket és borokat használ arra, hogy aláássa az ukrajnai közbizalmat.
Az új orosz tervek arról szólnak, hogy destabilizálni szeretnék az országot azzal, hogy az ukrán elnök mögötti kiállást megszüntetik.
Címlapkép forrása: Getty Images