A dán Maersk hajózási vállalat pénteken közölte, hogy az egyre növekvő biztonsági aggályok miatt a "belátható jövőben" továbbra sem irányítja konténerszállító hajóit a Vörös-tenger irányába, így a Szuezi-csatorna használata helyett kénytelen a társaság Afrikát megkerülve szállítani áruját Európa és Ázsia között.
Az Európai Unió Tanácsa új jogszabályt fogadott el az unióban található elektromos töltőberendezések és üzemanyagtöltő állomások számának növeléséről - tájékoztatott az uniós tanács kedden.
Megfeneklett a Szuezi-csatornában egy teherszállító hajó - írja a CNBN.
Újabb figyelmeztető jel érkezett a közelgő gazdasági visszaesésre: míg a Covid-járvány csúcspontján a világgazdaságban globális konténerhiány jelentkezet, idén év végére annyira csökkent a globális kereslet, hogy megteltek a konténerdepók - írta meg a CNBC.
Elkezdi lassítani konténerhajóinak sebességét a tengeri szállítmányozási óriás, a Maersk az üzemanyagköltségek csökkentése érdekében, miután a világjárvány idején még teljes sebességgel hajózott, hogy lépést tartson a kereslettel – közölte a vállalat vezérigazgatója a Reuters tudósítása szerint.
A világ három legnagyobb konténerszállító vállalata ideiglenesen felfüggesztette az Oroszországba irányuló és onnan induló, nem alapvető fontosságú szállításokat, és ezzel csatlakozott azon vállalatok gyorsan növekvő listájához, amelyek az ukrajnai invázió miatt szankcionálják Moszkvát.
Elektromos meghajtású kamionnal erősíti flottáját a WIN Capital, amely a METRANS partnereként konténeres áruszállítást fog bonyolítani a járművel. A karbonsemlegesség mellett elkötelezett cég ezzel az első e-kamiont állította forgalomba Magyarországon.
A digitális szolgáltatásokra épülő új gazdasági világrend van kialakulóban. Milyen lehetőségeket, feladatokat jelent mindez Magyarország számára? Ezt tekinti át az Összkép magazin Marc Levison a globalizáció történetét bemutató elemzéséből kiindulva.
Új rekordszintre, 20 ezer dollár fölé emelkedtek a Kínából az Egyesült Államokba irányuló szállítmányozási díjak, amelyek csak az elmúlt egy hétben közel megduplázódtak, egy év alatt pedig több mint 500 százalékos a növekedés.
Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett.
Nem engedi elhajózni a Szuezi-csatorna Hatóság az Ever Given konténerszállító hajót, amely hat napig eltorlaszolta a csatornát, amíg le nem zárulnak a tárgyalások az incidens miatt követelt kártérítésről - közölte kedden a hajót üzemeltető Soei Kiszen japán cég.
Nyolcvan százalékban egyenesbe állt már a Szuezi-csatornában hétfőn reggel az az óriás konténerszállító hajó, amely egy héttel ezelőtt keresztbe fordult és partnak ütközött a vízi út egy szűk szakaszán, azóta is akadályozva a csatorna forgalmát - közölte a csatornahatóság vezetője.
Naponta hozzávetőleg 14 millió dollár (4,3 milliárd forint) bevételkiesést okoz a közlekedés leállása a Szuezi-csatornát elzáró teherhajó miatt.
A Szuezi-csatornát elzáró teherhajót sikerült szombaton megmozdítani, de nem lehet tudni, mikorra szabadítható ki - jelentették hírügynökségek tisztségviselők közlése alapján.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Új tanulmány készült.
Kiszámoltuk, mi éri meg jobban.
Lesznek izgalmak a májusi gyorsjelentés előtt.
Egy 2 millió autó érintő visszahívás után.
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklist vendége volt.