Több szempontból is nagyon nehéz éven vannak túl a magyarországi motor-és autógyártók, a sokasodó kihívások ellenére ugyanakkor elmondható, hogy az Opel kivételével állták a sarat. A győri Audi és az esztergomi Suzuki-gyár a 2017-es évvel közel megegyező számokat produkált a gyártás tekintetében, a kecskeméti Mercedes-gyár pedig soha nem látott nyereséget ért el tavaly. A jövővel kapcsolatban pedig elmondható, bár borús az összkép, a magyar autóipar zászlóshajói több olyan bejelentést is tettek, amelyek bizakodásra adhatnak okot.
Tavaly tovább csökkent az Opel értékesítése globálisan, amely kedvezőtlenül hatott a szentgotthárdi motorgyár működésére is. Azt, hogy jelentősen visszaesett a magyarországi Opel-gyár termelése, már hónapok óta lehet tudni. Az Opel Szentgotthárd Kft. beszámolójából most viszont az is kiderült, hogy érdemben csökkent a vállalat árbevétele és profitabilitása. A jövő szempontjából viszont pozitív, hogy a szentgotthárdi egységben javában készülnek egy új projektre, amelynek köszönhetően megindulhat majd egy háromhengeres, 1.2 literes turbóbenzinmotor gyártása nálunk.
A vártnál jóval gyengébb lett a GDP-adat.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A javaslataikat már megküldték a minisztériumnak.
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.