Mit gondolnak a hazai cégvezetők a vállalati reputációról? Töltse ki kérdőívünket
Üzlet

Mit gondolnak a hazai cégvezetők a vállalati reputációról? Töltse ki kérdőívünket

Portfolio
A hírnév, reputáció mára stratégiai fontosságú tőkeelemmé vált: egy vállalat jó hírneve jelentős versenyelőnyt biztosít, míg reputációjának romlása katasztrofális hatással lehet a cég piaci teljesítményére. De vajon mit gondolnak erről a hazai cégvezetők? Mennyit ér szerintük egy vállalat hírneve és hogyan tudnak profitálni belőle? Magyarországon első alkalommal készül felmérés a vállalati reputációról – töltse ki Ön is a Portfolio és a Pressinform kommunikációs ügynökség közös kérdőívét!

A vállalati hírnév, a reputáció egyre jobban felülmúlja az összes többi vagyoni elem fontosságát. Egy 2019-es nemzetközi kutatás szerint a világ 15 vezető tőzsdeindexében szereplő 1611 világcég piaci kapitalizációjának átlagosan 35,3 százaléka a vállalati reputáció javára volt írható, ami – pénzösszegben kifejezve – összesen 16,77 trillió dollárnak felel meg.

A vállalat jó hírneve jelentősen hozzájárul az árbevétel és a piaci részesedés erősítéséhez, a minőségi munkaerő toborzásához, a társaságok versenyképességének, piaci értékének növeléséhez.

A jól felépített reputáció egy piaci sokk idején is képes éreztetni a hatását: 2000-ben az amerikai tőzsdeindex hirtelen bezuhanásakor az erősebb reputációval rendelkező cégek részvényárfolyama jelentősen kisebb mértékben esett, mint a többieké. Ha a stakeholderek (fogyasztók, részvényesek és befektetők, saját dolgozók, szabályozó és felügyeleti szervezetek, üzleti partnerek stb.) ugyanis nagyra becsülnek egy társaságot, rendszerint nehezebben változtatják meg véleményüket, kevésbé adnak hitelt a róla szóló negatív híreknek. 

A kedvező reputáció tehát egy biztosítási kötvényhez is hasonlítható, amely kisegítheti a céget, amikor valamilyen váratlan esemény történik.

A világmárkák esetében számos példát láthattunk már rá, hogy komoly anyagi károkkal járó kríziseket is viszonylag gyorsan át tudtak vészelni, amiben az évek alatt felépített vállalati hírnév is nagy szerepet játszott.

A maga nemében első magyarországi kutatás célja felmérni és a nemzetközi kutatások eredményeivel összehasonlítani, milyennek értékelik a hazai cégvezetők saját vállalatuk hírnevét, hogyan és milyen mértékben befolyásolja a reputáció cégük piaci értékét, milyen előnyöket társítanak az erős vállalati hírnévhez, és hogyan menedzselik azt? A kérdőív kitöltése kb. 6-8 perc, a válaszokat 2023. április 12-ig várjuk!

A kérdőív IDE kattintva érhető el.

Címlapkép: Getty Images

RSM Blog

Mit kockáztatunk HR nélkül?

A vállalatok jelentős részének életében meghatározó szerepe van a HR tevékenységnek, mert a jól átgondolt HR stratégia támogatja a munkatársak, megtartását, motiválását, fejlesztését,

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nem mese ez: rengeteg pénz hullik a magyarokra pillanatokon belül

Pénzügyi vezető elemző

Pénzügyi vezető elemző
Vállalati Energiamenedzsment 2024
2024. április 11.
Sustainable Tech 2024
2024. április 24.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
GEN Z Fest 2024
2024. május 9.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Tőzsdetanfolyam

Tőzsdei hullámok, vagyonépítés és részvénykiválasztás

22+1 órás komplex tanfolyam ahol a tőzsdei kereskedés és a hosszú távú befektetés alapjait sajátíthatod el. Megismered a tőzsdei ármozgások törvényszerűségeit, megismered a piaci trendeket, megtanulod felismerni a trendfordulókat.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Ahhoz, hogy kereskedni tudj a tőzsdén, a piacra lépés elsődleges feltétele, hogy képes légy a különböző megbízásfajtákat használni. Számos megbízásfajta létezik a piacokon, mi sorra vesszük a legfontosabbakat.

Ez is érdekelhet
google