Augusztusban 8951 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, több mint 10 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban – közölte a Carinfo.hu, a DataHouse adatai alapján.
Szlovéniát pusztító áradások sújtották nyáron, legalább hat ember meghalt az ország eddigi legsúlyosabb természeti katasztrófájában. Az áradásokat követően több üzemben leállt a termelés, ez pedig más gyárak működésére is hatással van. A Volkswagennél is súlyos a helyzet, egy szlovén beszállító kiesése miatt leáll a gyártás a VW portugál üzemében, ahol a legnépszerűbb európai autómodellt, a T-Rocot gyártják.
A szlovéniai árvizek miatt beszállítói problémákkal küzd a Volkswagen, ami termeléskiesésekhez vezethet a következő hetekben - tudta meg a DPA hírügynökség.
A beszállítói láncának biztosítása érdekében a Volkswagen stratégiai lépésként 10 gyártótól, köztük az NXP Semiconductors-tól, az Infineon Technologies-tól és a Renesas Electronics-tól közvetlenül vásárolja az alapvető chipeket. A német autógyártó korábban alkatrész-beszállítókra támaszkodott a chipek beszerzésében, de a globális hiány miatt tavaly októberben kezdett közvetlen üzleteket kötni magukkal a gyártókkal - írja a Reuters.
Még évekig is eltarthat a német autóiparban a félvezető hiány az Audi egyik magas rangú vezetője, Renate Vachenauert szerint. A döntéshozók emiatt megpróbálják csökkenteni az ázsiai és amerikai chipszállítóktól való függőséget, éppen ezért Berlin több milliárd eurós támogatással próbálja az országba csábítani az olyan chipgyártókat, mint az amerikai Intel, vagy a tajvani TSMC melyek idén bejelentették, hogy Németországban terveznek gyárakat építeni.
Az autógyártók számára elérkezni látszik az igazság pillanata a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában, ahol a helyi, feltörekvő márkák kezdik átvenni a külföldiektől a vezető szerepet. Az elmúlt időszak bejelentéseiből az látszik, hogy sokan igyekeznek felvenni a kesztyűt és a helyi igényekre szabott autókkal próbálják visszaszerezni piaci részesedésüket, akár éppen a kínai cégekkel szorosabbra fűzött kapcsolatok és partnerségek révén. Viszont a másik oldalon több olyan gyártó is van, amely inkább a veszteségek mérséklése mellett dönt.
Csökkentette idei eladási várakozását a Volkswagen menedzsmentje, főként Kínában nem úgy alakul az értékesítés, mint amire a vállalat vezetése számított. Ezért is igyekszik a menedzsment megerősíteni a konszern pozícióit különböző partneri megállapodásokkal Kínában.
A Volkswagen 700 millió dollárt tervez befektetni a kínai Xpengbe, hogy közösen fejlesszenek elektromos járműveket Kínában – írja a Bloomberg. A hír hatására kilőtt az Xpeng árfolyama.
Nagyot nőtt a kínai akkumulátorgyártó, a CATL bevétele és profitja, ami részben a Kínán kívüli értékesítés növekedésének tudható be. A vállalat piaci részesedést szerzett versenytársaival szemben, megőrizve első helyét, írja a Bloomberg.
Tovább nőtt a kínai BYD előnye a Volkswagennel szemben a világ legnagyobb autópiacán, köszönhetően az előbbi széles elektromos járműpalettájának, amely kifejezetten népszerűnek bizonyult a kínai vásárlók körében – írja a Bloomberg.
Csehországban az első fél évben 738 454 személygépkocsit gyártottak, 21,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - közölte hétfőn a cseh autóipari szövetség.
Nőttek a Volkswagen konszern járműeladásai júniusban és az év első felében is az egy évvel korábbihoz képest a konszern honlapján pénteken publikált kimutatás alapján.
Németország csütörtökön nyilvánosságra hozta szándékát, hogy csökkenteni kívánja a Kínától való függőségét olyan kritikus ágazatokban, mint többek között a gyógyszeripar, az akkumulátorgyártás, valamint a chipgyártáshoz szükséges alapvető nyersanyagok.
Elképesztő luxusautók érkeztek az országba 2023 első hat hónapjában: mint a statisztikákból kiderült, nem egy 100 millió feletti listaárú Ferrarit helyeztek forgalomba itthon. A módos magyarok kedvenc sportautója az első félévben a Porsche 911-es volt, a luxuslimuzinok között pedig a Mercedes S-osztály vezet - írja a Pénzcentrum.
A Németország legnagyobb autógyártójának számító Volkswagen nemrég bejelentette, hogy egymilliárd eurós beruházást tervez Dél-Amerikában, amelynek fókuszában az elektromos és a rugalmas üzemanyaggal működő (flex-fuel) járműmodellek bevezetése fog állni. A vállalat célja, hogy 2027-ig 40 százalékkal bővítse piaci jelenlétét Brazíliában, a régió legnagyobb piacán.
A Volkswagen csökkenti az elektromos autók gyártását az észak-németországi Emdenben található üzemében a gyengülő eladások miatt - írja az Autonews. A vágás az ID4 és az ID7 elektromos autókat érinti, a futószalagok a következő két hétben teljes mértékben leállnak.
Rupert Stadler, az Audi korábbi vezérigazgatója egy év és kilenc hónap felfüggesztett börtönbüntetést kapott kedden a müncheni tartományi bíróságtól, írja a Reuters.
Új ügyvezetőt nevezett ki a Porsche Holding Salzburg a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. és a Porsche Ingatlankezelő Kft. élére - tájékoztatta a Porsche Hungaria az MTI-t hétfőn.
A német legfelsőbb bíróság úgy döntött, hogy az autógyártóknak kártérítést kell fizetniük az illegális károsanyag-kibocsátás-szabályozó eszközökkel felszerelt dízelüzemű járművek után. A bíróság megállapította, hogy a Volkswagen, az Audi és a Mercedes-Benz ellen indított perben a vállalatok a járművük vételárának 5-15%-ával tartozhatnak a tulajdonosoknak. Az ítélet precedens értékű, írja a Reuters.
Beválni látszik a Gloster Nyrt. akvizíciós stratégiája, az elmúlt években leányvállalataikon keresztül olyan cégek beszállítóivá váltak a német piacon, mint a BMW vagy az Audi, de a német egészségügyben is sikerült megvetniük a lábukat. Most a társaság szerkezeti átszervezésével és az eddigi legnagyobb akvizíciójukkal tovább szeretnék növelni a DACH régióban való terjeszkedés ütemét. Az átszervezés keretében a Minero IT társügyvezetői Murvai Attila és Tóth Attila lettek, előbbi egyben a cégcsoport nemzetközi terjeszkedésében kulcsszerepet játszó szoftverfejlesztési üzletág vezető feladatait is ellátja. A két vezetőt a további növekedési tervekről és stratégiáról, valamint a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségekről és alkalmazásának korlátairól kérdezte a Portfolio.