Mostanában egészen jól értesült a Reuters a Teslával kapcsolatban:
- április elején a Reuters írta meg elsőként, hogy a Tesla korábbi ígéretével ellentétben mégsem kezdi meg hamarosan az eddigieknél jóval olcsóbb, Model 2 gyártását (amit azóta Elon Musk valamelyest cáfolt),
- most pedig arról írnak, hogy a Tesla letett arról, hogy egy korábban bevezetett egyedülálló innovációt, a gigacastingot alkalmazza.
Az az elmúlt hónapok folyamatai alapján egyértelmű, hogy átmeneti nehézségei vannak a vállalatnak, mivel nem úgy fogynak az autói (globális trend az elektromos autók értékesítésében a növekedés lassulása), mint amire korábban számítottak, így a költségeket igyekeznek visszavágni, elbocsátják az alkalmazottak több mint tizedét, és top menedzserek is távoztak a cégtől.
A Reuters legújabb értesülése arról szól, hogy a cég visszalép a gigacasting alkalmazásától. Ez a gyártási módszer röviden arról szól, hogy miközben a hagyományos autógyártásban az autók alvázát sok elemből építik össze, a Tesla módszerével az autók alvázát hatalmas présgépek segítségével lényegesen kevesebb, akár egyetlen darabból oldják meg, ezzel is spórolva a gyártási költségeken.
A gigacasting lehetett volna az egyik alapja annak, hogy a Tesla elő tudja állítani az olcsóbb modelljét, a Model 2-t, de a Reuters szerint ettől most visszalépett a cég, és egy már bevált módszerrel 3 darabból állítják össze az alvázat.
A Reuters szerint ez a lépés egy újabb példa arra, hogy a Tesla rövid távon csökkenti a kiadásait, hogy azokat az eladásokhoz és a bevételekhez igazítsa. A gigacasting hosszú távon megtakarításokat hozhatna a Teslának, viszont rövid távon jelentős beruházásokkal jár.
A Tesla részvényárfolyama idén 28 százalékot esett.
Címlapkép forrása: Beata Zawrzel/NurPhoto via Getty Images