Az Európai Bizottság tavaly ősszel indított szubvenciós vizsgálatot a kínai e-autók gyártói ellen, az EP-választások előtt pedig szinte biztosan védővámok kivetéséről döntenek. Ursula von der Leyen bizottsági elnök szerda este már erős utalást tett a válaszlépéssel kapcsolatban. A Portfolio értesülései szerint mindez kihathat magyarországi üzletekre is a betelepülő kínai autógyártók miatt, ráadásul az akkuipar is hamarosan Brüsszel célpontjává válhat.
A Toyota Motor, Japán legnagyobb autógyártó vállalata a cég történetében a legtöbb, 9,97 millió autót gyártott gyáraiban világszerte a március végével lezárt 2023-as pénzügyi évben - áll a vállalat honlapján megjelent éves jelentésben.
Az autóipar egyik legnagyobb sztorija jelenleg a kínai gyártók előretörése, amely éppen a másik nagy sztoriból, az erőltetett ütemű elektrifikációból pattant ki. Több részletes cikkben foglalkoztunk már a témával, azonban most olyan új fejlemények történtek, amelyek miatt érdemes újra a témához nyúlni. A helyzet nagyon feszült, egymással ellentétes érdekek találkoznak, és a politikai döntéshozók nagyon súlyos következményekkel járó döntés előtt állnak.
A Chery Auto kínai autógyártó és a spanyol EV Motors vegyesvállalatot alapított, hogy Európában, egy korábban a Nissan által használt üzemben kezdje meg az elektromos járművek gyártását.
A BMW Group Gyár Debrecen és az E.ON Hungária Csoport együttműködésében 50 hektárnyi napelempark létesítéséről írtak alá szerződést a két cég vezetői szerdán, a gyár kommunikációs központjában.
A Chery Auto kínai autógyártó tárgyalásokat folytat egy spanyol vállalattal és a helyi kormánnyal annak érdekében, hogy Barcelonában létrehozza első európai gyártási üzemét, ami hozzájárulhat az egykor a Nissan által bezárt üzem miatt elveszített munkahelyek részleges visszaállításához.
Felpörögtek az események az elmúlt napokban a Tesla háza táján. A Reuters arról írt, hogy a cég kidobta a megfizethető árú elektromos autóról szóló terveit, ami alapjaiban változtatná meg a befektetési sztorit, hiszen sokan ezt a terméket tartják a vállalat következő nagy dobásának. Elon Musk a cikkre reagálva azt írta az X-re, hogy a „Reuters megint hazudik”, bár ennél konkrétabban nem fejtette ki gondolatait a témáról. Nem sokkal később viszont bejelentette, hogy augusztus 8-án a cég lerántja a leplet az új termékéről, a régóta várt „robotaxiról”. Ez rövid idő alatt nem kevés feldolgozandó információ, de megpróbáljuk őket elhelyezni a Tesla sztorijában.
A kínai kereskedelmi miniszter európai útja kezdetén találkozott a BYD és a CATL képviselőivel, miközben arra készül, hogy megvitassa a blokk által folytatott vizsgálatot, amely azt vizsgálja, hogy a kínai EV-ipar részesült-e tisztességtelen állami támogatásokból.
Jelentősen csökkentek a Suzuki Japánon és Indián kívüli üzemeinek gyártási számai a vállalat közlése szerint. Az érintett egységek februárban összességében majdnem 30 százalékkal kevesebb autót gyártottak, mint egy évvel korábban. A Pénzcentrum ennek oka mellett a vállalattól azt is megtudta, hány vendégmunkás dolgozik az esztergomi gyárban, és kiderült, mikor fog gyártásba kerülni az új Vitara itthon.
A Ford bejelentette, hogy elhalasztja az új elektromos SUV-jának gyártását és helyette a hibrid járművekre fog koncentrálni az amerikai piacon - jelentette a CNBC.
Az elektromos autókra való átállás útja igencsak göröngyös, és nem olyan sima, mint ahogy azt mondjuk a klímavédők elképzelték. A "hagyományos" autógyártóknak nem érdeke a gyors átállás (ha egyáltalán), jó pénzt keresnek a belsőégésű motoros autókkal, meg is tesznek mindent azért, hogy számukra kedvező szabályozásnak kelljen megfelelni. Most éppen az Egyesült Államokban értek el nagy sikert, az autógyártók nyomására felpuhították az ottani szabályokat. Persze, itt is van egy politikai szál.
Az Audi Hungaria teljesítményét a 2023-as üzleti évben gyártótelephely-specifikus kihívások befolyásolták - áll a vállalat 2023-as évről szóló közleményében.
Leállítják a Volkswagen ID.3 gyártását a wolfsburgi főüzemben - írja a handelsblatt. Ez a gyakorlatban azt jelenti majd, hogy a többletgyártási kapacitást nem építik ki a modell érdekében Wolfsburgban.
A Tesla Berlin közelében található Gigafactory termelését leállították, miután az áram nélkül maradt. Kedden napközben egy közeli villanyoszlop kigyulladt, amit a helyi tűzoltóság eloltott. Az esetet a rendőrség vizsgálja, mivel felmerült a gyanúja, hogy egy szélsőbaloldali csoport gyújtogatott – számolt be a Reuters.
A napokban elérhetővé váltak a széleskörű külkereskedelmi adatok a 2022-es évre vonatkozóan, amely lehetővé teszi, hogy megvizsgáljuk, hol tart Magyarország az "akkumulátor-nagyhatalommá válás" folyamatában, és mi változott az előző évhez képest. Az elemzésekből kiderül, hogy az akkumulátorok szerepe tovább erősödött a magyar kivitelben, és hazánk magasabb növekedést tudott felmutatni ezen a téren a többi országhoz képest. Ennek köszönhetően 2022-ben Magyarország már a világ 5. legnagyobb exportőre lett, egy helyet javítva, ezzel megelőzve Japánt.
Az ügyet ismerő személyek szerint az Apple felhagy a saját elektromos autó fejlesztésére irányuló, évtizedes erőfeszítésével - írja a Fortune.
Európa legnagyobb része ma ki sem nyitott.
Második olvasatban is elfogadták a "külföldiügynök-törvényt".
Reagált a magas inflációra a jegybank.
Már Luhanszknál is csapatokat építenek ki az oroszok.
Sorra húznak el mellettünk az uniós országok.
Milyen következményekkel járhat a csapok elzárása?
Kilőttek a határidős árak, de meddig lehet a nyugati civilizáció kávéfogyasztási igényeit kielégíteni?