
A gazdasági konjunktúrának és a béremelkedéseknek köszönhetően szárnyalnak az újautó-eladások, 2019 első félévében 74 543 új autót állítottak forgalomba, ami durván 4 ezerrel több, mint 2018 hasonló időszakában. A hazai gépjármű-értékesítések több mint felét azonban a vállalati gépjármű-beszerzések adják, ami mellett kisebb, körülbelül 40 százalékos részt tesznek ki a magáncélú újautó-vásárlások. A vállalati autóbeszerzéseknél többnyire a beszerzési árat, a minőséget és a megfelelő szervizhátteret veszik alapul és jellemzően vásárlásban gondolkodnak – főleg a kkv-szektorban –, majd nyolc-tíz évvel később a leamortizálódott gépjárműveket egy csomagban adják el, sokszor jelentős veszteséggel.
Azonban az elektromos autózás terjedésével, az új információtechnológiai és bérleti megoldásoknak köszönhetően, könnyen a múlté lehet ez a modell. Amíg ma elsősorban gépkocsikban gondolkoznak az emberek, a jövőben inkább megoldásokat keresnek majd arra, hogy az áruik, a munkatársaik vagy ők maguk biztonságosan, kényelmesen és költséghatékonyan eljussunk A-ból B-be. A legmaghatározóbb szempont ugyanakkor nem változik majd, vagyis, hogy milyen gyorsan és milyen költségek mellett utazunk vagy szállítunk.
A biciklit is megosztjuk
A saját tulajdonú autónak ma már több kihívója is létezik, amelyek adott szükségletek mellett gyorsabbak és olcsóbbak is lehetnek, például az autómegosztó-szolgáltatások, mint a Mol Limo vagy GreenGo. De a rollertől a biciklin át a robogóig ma már szinte bármilyen közlekedési eszközt bérelhetünk néhány órára, amelyek alkalmasak a dugó elkerülésére, vagy – ha maradunk az autónál – az egész napos parkolási díjaktól, de még inkább a fenntartási költségektől is megszabadulhatunk a carsharing segítségével.
A tartós bérletet pedig kifejezetten a saját autó alternatívájának szánták. A Skoda és Porsche Lízing olyan hosszútávú bérleti modellt dolgozott ki, amelynek keretében 3-4 éves időtartamra adnak bérbe egy vadonatúj Fabiát, akár 0 forint kezdő befizetéssel, amit sajátként használhat a bérlő, a tulajdonviszonnyal járó minden kötelesség és költség nélkül, havi 69 990 forintos díjtól. A Relax Plusz Bérlet Program keretében pedig egy új Scala modellt lehet elvinni 36 vagy 48 hónapos futamidőre 99 715 forinttért havonta. Ebben a díjban benne van a:
- a szerviz csomag (kötelező szervizek, kopó-forgó alkatrészek cseréje)
- a kötelező biztosítás
- a forgalomba helyezés díja
- teljes körű CASCO
- 4 évszakos gumiabroncsok, vagy az abroncsok cseréje és tárolása is
Ugyanakkor a felhasználásnak korlátai is vannak: a 36 hónapos futamidő mellé 10 ezer vagy 15 ezer kilométeres éves futásteljesítmény választható, a 48 hónapos mellé 10 ezer kilométeres. A választott csomagban előírt futásteljesítmény felett többletköltséget kell fizetni.

Saját autó vs. tartós bérlet
Bár egyre több az alternatíva, a magyar lakosság jellemzően saját autóban gondolkodik, azonban sokan a vételár megfizetése után hajlamosak elbagatellizálni a fenntartással járó költségeket, pedig ezek komoly összegeket jelenthetnek, főleg egy használtautó esetében. Ha össze akarjuk hasonlítani a fenntartás költségeit a tartós bérlet havi díjával célszerű ezeket visszaosztani havi szintre. Azonban nehéz átlagolni a kiadásokat, hiszen más-más költségei vannak egy új autónak és egy használtnak, nem beszélve egy elektromos autóról, amely egészen más megközelítést igényel.
A bérlésben az a csábító, hogy az üzemanyagon és az autópálya matricán kívül egyetlen havidíjba teszik bele az autózással kapcsolatos összes költséget. Havonta csak egyetlen, fix összegű számla van, nincs váratlan vagy változó kiadás.
Egy Skoda Fabia, ha megvásárolnánk, jelenleg 3,8 millió forintba kerül, és 3 éves korában körülbelül 2,5 millió forintért adható el, így durván 1,3 millió forintos értékvesztéssel lehet számolni, jelenértéken. Ehhez hozzá jön a gépjárműadó, amely 3 évre összesen 60 ezer körül jön ki, két olajcsere, illetve műszaki átvizsgálás, ami szintén 60 ezer forint körül lehet, és egy téligumi szett (60 ezerért), valamint ezek évenként kétszeri szerelési díja (35 ezer).
A biztosítás költsége esetenként változó, amit olyan személyes tételek befolyásolnak, mint a jogosítvány megszerzésének éve, illetve bonus-malus rendszer: a biztosító a kármentes vezetést jutalmazza, míg a hibákat a kedvezmény megvonásával, illetve pótdíjakkal bünteti. Az új autókra kötött casco szerződések átlagos díja évi 60 ezer forint körül van, a kgfb biztosítások átlagos értéke pedig évi 20 ezer forint. A két biztosításra tehát három év alatt 240 ezer forinttal lehet számolni.
Ez havi 48 750 forint kiadás összesen egy autó fenntartására, ami ugyan elmarad a tartós bérlet havidíjától, de sokkal jellemzőbb, hogy az új autót a vásárlók hitelre veszik meg. Talán nem tévedünk nagyot, ha körülbelül azzal számolunk, hogy a közel négymillió forintra félmilliós kamatot kér a bank, ezzel együtt pedig már 62 600-ra nő az autó fenntartási díja. Ez pedig már nem olyan markáns különbség, tekintve, hogy ez esetben mindent a tulajdonos intéz, hitelt vesz fel, amíg a tartós bérelt esetében ezt, egy szolgáltatás keretében mind átvállalja a bérletet nyújtó cég.
A cikk megjelenését a Skoda támogatta.
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ
Találd meg a neked való befektetési alapot!
Egységet szorgalmazott XIV. Leó pápa a beiktatási szentmisén, és felszólalt a vallási propaganda ellen
Erős üzeneteket mondott ki a tömegek előtt, hétszer használva egy szót.
Rendkívül magas a választási részvétel a román elnökválasztáson
Óriási tömegek mozdultak meg az első órákban.
Új név, régi értékek – személyre szabott befektetési tanácsadás (x)
Portfolio Investment Services
Sietni kell, jövő kedd az szja-bevallás határideje és addig lehet rendelkezni az 1+1% felajánlásáról is
Érdemes nem az utolsó pillanatra hagyni a feladatot, tájékoztatót adott ki a NAV.
Fontos korlátozásokat oldott fel a kormány a száj- és körömfájás járvány után
Örülhetnek a Gerecse 50 Teljesítménytúra résztvevői és a mezőgazdasági termékek fuvarozói is.
A legnagyobb dróneső hullott Ukrajnára, kiderült a következő nagy megbeszélés időpontja - Háborús híreink vasárnap
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
A háború legnagyobb dróntámadását indította Oroszország Ukrajna ellen a "béketárgyalások" után
Egész éjjel szóltak a szirénák Kijev térségében, halálos áldozat is van.
Hiába az ígéretek, újra a járvány előtti szinten szennyez a légi közlekedés
Nem csak a CO2 okoz gondot.
Követett részvények - 2025. május
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a hetes chartokat nézem, 4-5 gyertya születik egy hónap alatt, ennyit már érdemes újra kiért
Napelemekkel lefedett csatornák kínálhatnak megoldást a víz- és energiahiányra
A Dél-kaliforniai Egyetem új kezdeményezése Kalifornia állam közel 6,5 kilométernyi csatornarendszerét tiszta energiaforrássá alakíthatja amellett, hogy hozzájárulhat a
Kevesebb gyerekkel is, többel is élni fog az emberiség
A mai fiúk tényleg cukik (they are so cute!), minden érdekli őket, de valójában semmi se. Legkevésbé, hogy feleségük és családjuk legyen. Félszegek, rettegnek, hogy...
The post Kevesebb gyerek
A nagyvállalatok árnyoldala: fenntarthatóság vagy megtévesztés?
Szabályozó előírás, fogyasztói elvárás, marketingeszköz: a fogyasztói termékek egyre nagyobb részénél kerül elő a \"zöldítés\". De több ismert márka és nagyvállalat gyakorlatában ta
Így kerüld el a leggyakoribb hitel-elutasításokat - legális kiskapuk banki fedezetekre
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Így kerüld el a leggyakoribb hitel-elutasításokat - legális kiskapuk banki fedezetekre Miért utasítanak el a bankok? Ingatlanvásárláskor gyakori, hog
Megverik az inflációt a magyar befektetési alapok?
A kérdés és a blog témája alapján úgy tűnhet, hogy a válasz egyértelműen nem lesz. Meglepú módon jobb a helyzet, mint gondoltam, de a jó nem ilyen. Persze okozhatta ezt az utóbbi 10+ év ré
Vagyonmegosztás 2025 - tények tévhitek
A házasság felbomlása után a vagyonmegosztás nem csak jogi, hanem érzelmi kihívás is. A családjogi kérdések területén a legtöbb félreértés ezen a területen alakult ki. Dr. Bagi Éva csal
Trump tervével Amerika sokkal többet veszít, mint amennyit nyer
Az ipari termelés önmagában nem érték, a rozsdaövezeti kétkezi munkások támogatása politikailag fontos, de gazdaságilag nem jár előnyökkel. Pedig nem kellene nagy változás, az Egyesült...


- Hatalmas adóváltozások jönnek 2026-ban, és ez még nem minden
- Véget ért az orosz-ukrán béketárgyalás: itt van minden, amit tudni lehet
- Érdekesen takarítanak meg a magyarok: olyat műveltek, mint Európában senki
- Hozzányúl a kormány a szocho-szabályokhoz
- Felszámolták az önjelölt király birodalmát Európa legerősebb országában: bilincsben vitték el I. Pétert
Ingatlanpiaci elemző
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Sikeres befektető online tanfolyam
Megtanulhatod, hogyan találj rá a legjobb befektetési lehetőségekre, és azonnal alkalmazható, gyakorlati stratégiákat sajátíthatsz el – mindezt egy interaktív, élő online eseményen.
Stipsicz András matematikus nyerte az idei Bolyai-díjat
A friss díja kapcsán beszélgettünk vele számos témáról.
A Fülöp-szigeteken keresztül vezet a Gloster útja Amerikába
Szekeres Viktorral a Gloster Nyrt. alapítójával beszélgettünk
Mindenkit meglepett Kína csodacége – Mit hoz Magyarországnak a BYD?
Kilépünk az összeszerelő-üzem szerepből?
Ügyvédek
A legjobb ügyvédek egy helyen