22 millió extrém kilométer évente: így épít járműflottát egy építőipari óriás

22 millió extrém kilométer évente: így épít járműflottát egy építőipari óriás

A Colas közel 100 éve a kontinens egyik meghatározó építőipari vállalata, változatos tevékenysége sokszínű jármű- és eszközparkot igényel. A bányagépektől a kishaszonjárművekig, az úthengertől a személygépkocsikig minden megtalálható a flottában, amellyel összesen 22 millió kilométert tesznek meg egy évben. Az autók között számos összkerékhajtású Suzukit üzemeltetnek operatív bérlet keretében, amit a munkatársak nem is kímélnek: üzemidejük jelentős részét építetlen utakon és munkaterületeken töltik. A vállalat elérte, hogy a márka a regionális car-policy-be is bekerült, így már a cseh vagy szlovák kollégák is választhatják őket a mindennapi feladatokra. Az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt elkerülhetetlen a flotta elektrifikációja, azonban ez csak komoly infrastruktúrafejlesztéssel és szemléletváltással valósítható meg sikeresen. Bár kínai márkák megjelenése látszólag veszélyeztethetné az olyan jó ár-érték arányú márkák pozícióit, mint a Suzuki, de a megfelelő kereskedő- és szervízhálózat kiépítése, illetve az általános bizalom megszerzése évtizedekbe is telhet számukra.

Kiszűrik a bóbiskoló sofőrt, jutalmazzák a jó vezetőket egy magyar fejlesztéssel

Kiszűrik a bóbiskoló sofőrt, jutalmazzák a jó vezetőket egy magyar fejlesztéssel

Sofőrfigyelő asszisztenseket régóta alkalmaznak az autógyártók, de az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures portfóliócége egy olyan komplex megoldással állt elő, amely nemcsak életeket menthet, de segítségével az is megállapítható, hogy ki milyen stílusban és mennyire biztonságosan vezet. A cég vezetői, Gábor Ábel ügyvezető és Várhelyi-Tóth Gergely technológiai vezető szerint a szoftverük igen jó eszköz lehet a fuvarozócégek kezében, amikor a sofőrök éves teljesítményértékelését végzik. Hasonló a helyzet a carsharing flottáknál, ahol a kinyert adatok alapján akár kedvezményekkel is jutalmazhatják a legbiztonságosabban vezető felhasználókat. Interjú.

A cégautó után is van élet: így csökkenthetők az elszálló költségek

A cégautó után is van élet: így csökkenthetők az elszálló költségek

A magas infláció és megemelkedett jegybanki alapkamat hatására óriási dráguláson mentek keresztül az autók és a nyíltvégű lízingkonstrukciók egyaránt, ezért egyre több vállalatnak kell megfontolnia, hogy nem ütemezi-e át a flottacserét vagy vált más mobilitási megoldásokra. A céges carsharing használatával minden szereplő jól járhat, hiszen a munkáltató úgy tudja csökkenteni az egyéni mobilitás támogatásának költségét, hogy a cégautó helyett nyújt reális alternatívát, de a munkavállalók sem vesztik el közlekedés költségtérítését, sőt a hétköznapjaik még rugalmasabbá is válhatnak. A vállalati együttműködések népszerűségének növekedését a Share Now autómegosztó is látja, az elmúlt időszakban kiemelkedő mértékben nőtt a szolgáltatás iránti érdeklődés. Habár van még tér a bővülésre a szegmensben, a munkavállalói szokások már most látványosan változnak: egyre többet ér a rugalmasság és a mobilitási portfólió diverzifikálásának lehetősége.

Négy év alatt 16 millió kilométert tettek meg a Share Now autói

Négy év alatt 16 millió kilométert tettek meg a Share Now autói

Négy év alatt a levezetett kilométerek száma, az átlagos utazási időtartam, a flottaméret és az ügyfélszám tekintetében is figyelemre méltó növekedést produkált a Share Now. A felhasználók az elmúlt egy évben négyszer annyit használták az autókat, mint az indulás első tizenkét hónapjában. Ugyanezt jelzi a megtett távolság növekedésének üteme is: a négy év során összegyűlt, közel 16 millió kilométerből 8 millió 2022 „termése” - tájékoztatta a szolgáltató a Portfolio-t.

Pár tízezer forintért vezethetsz Teslát Budapesten

Pár tízezer forintért vezethetsz Teslát Budapesten

A Mol Limo a 2023-as Tesla Model 3-mal indítja új szolgáltatását, az állomásalapú közösségi autómegosztást, Limo FIX néven. Az új megoldás lényege, hogy egy kijelölt állomásról kell felvenni és ugyanott kell leadni is az autót, olvasható a vonatkozó közleményben.

Hiába az infláció, van amiben igényesebbek lettek az emberek a Covid óta

Hiába az infláció, van amiben igényesebbek lettek az emberek a Covid óta

Már meghallgatható a Portfolio Checklist szombati különkiadása. A járvány az autókölcsönzési szektort is igen érzékenyen érintette, hiszen utóbbi kéz a kézben jár a magán és üzleti turizmussal. Az utazók ismét jönnek, az autók viszont nagyon megdrágultak és nemrég még az ellátás is akadozott. A szektor helyzetét értékeltük Sződi Jánossal, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének elnökével.

Nagy változások jönnek a budapesti parkolóhelyeknél

Nagy változások jönnek a budapesti parkolóhelyeknél

A budapesti carsharing, vagyis autómegosztás helyeztéről készült anyagában arról ír az Telex, hogy jövőre az a százat is elérheti azoknak a mobilitási pontoknak a száma, ahol az autómegosztásban használt járművek elérhetők lesznek, illetve ezek dedikált parkolóhelyet is kapnak.

Kiszámolták: teljesen fölösleges a céges autóflották egy része

Kiszámolták: teljesen fölösleges a céges autóflották egy része

A vállalatok a carsharing (megosztott autó hozzáférés) alkalmazásával nemcsak a környezetvédelmet támogathatják, csökkenthetik költségeiket is, illetve cafeteriaelemként olyan dolgozóknak is lehetővé tehetik az autóhasználatot, aki egyébként nem jogosultak rá - áll a Jövő Mobilitása Szövetség elemzésében.

Így lehet kamatmentes a lízing – a kkv-k mégsem élnek vele

Így lehet kamatmentes a lízing – a kkv-k mégsem élnek vele

Az új autók árának drasztikus növekedése, az ellátási nehézségek és a kamatkörnyezet emelkedése súlyos hatással van a flottapiacra, az olcsó cégautók korának minden bizonnyal vége. A használtautópiac is követi a trendet, másfél év alatt 70%-kal lettek drágábbak a sokéves autók, ezek céges üzemeltetése ráadásul számos kockázatot is rejt. Az a vállalat, amelyik mégis az újautó-flottára szavaz, és van euróbevétele, annak euró alapon érdemes lízingelnie, mert sokkal kedvezőbb kamatokkal számolhat. Bár a car-sharing szolgáltatók is igyekeznek pozíciókat szerezni a cégautópiacon, nem nyújtanak valós alternatívát a céges autókra, nem jelentenek konkurenciát a flottapiacnak. A Portfolio Hanczár Zsoltot, az Euroleasing értékesítési igazgatóját kérdezte a cégautópiac változásairól, finanszírozásról és a cég üzleti stratégiájáról.

Forradalmi változás zajlik a városi autózásban – mi történik?

Forradalmi változás zajlik a városi autózásban – mi történik?

Az autómegosztó nem kiváltja a saját használatú autókat, hanem kiegészíti a városi közlekedési mixet. A magánszemélyeken túl, egyre több vállalat is elkezdett megosztott autókat használni, részben cafeteria elemként, részben pedig a klasszikus kulcsos autók helyett. Egyebek mellett a megosztott autós piacról, a használati szokásokról és a szolgáltatás városi ökoszisztémában betöltött szerepéről is beszélt a Portfolio Business podcast új adásában Gábor Tamás, a Share Now marketing vezetője, valamint Koralewsky Márk, a cég digitális igazgatója.

Félezresre növeli flottáját a Share Now

Félezresre növeli flottáját a Share Now

Júliustól 500 autóval üzemel Budapesten a Share Now, ami így a legnagyobb autómegosztó flottává válik Magyarországon. A cég szolgáltatási területe folyamatosan növekszik, már Érden is elérhető a szolgáltatás.

Rekordot döntött áprilisban a Share Now

Rekordot döntött áprilisban a Share Now

A Share Now ügyfelei 8 millió kilométert gurultak Magyarországon a cég piacra lépése óta eltelt három évben, egyre hosszabb ideig és egyre több élethelyzetben használva a sétatávolságon belül található autókat.

Carsharing: Bécsben már csökken a saját tulajdonú autók száma

Carsharing: Bécsben már csökken a saját tulajdonú autók száma

A Share Now autómegosztó és az Inspira Research közös, reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy Budapesten a carsharing iránt érdeklődők száma kellően magas ahhoz, hogy kiindulópontja legyen a felhasználószám további bővülésének.

Tavaly háromszor annyit használták a Share Now autóit, mint 2020-ban

Tavaly háromszor annyit használták a Share Now autóit, mint 2020-ban

A 2020-as távolság közel háromszorosára, összesen 4 millió kilométerre nőtt 2021-ben a Share Now budapesti autói által megtett utak hossza, miközben az autómegosztó ügyfélszáma átlépte az 55 ezer főt, az üzleti célú felhasználás pedig megkétszereződött.

Az autóipar brutális kihívásai a közlekedési szokásainkat is meg fogják változtatni

Az autóipar brutális kihívásai a közlekedési szokásainkat is meg fogják változtatni

Budapesten számtalan mobilitási eszköz közül választhat, aki A-ból el szeretne jutni B-be, de az elmúlt években sok szempontból a legideálisabb megoldás a saját autó használata volt, még akkor is, ha a forgalmi dugók az utóbbi időben egyre nagyobb fejfájást okoztak az autósoknak. Azonban az új és használt autók árának és fenntartási költségeinek elszállása, a benzinárrobbanás, az urbánus parkolási és forgalmi kihívások olyan mértékben változtatják meg az eddigi körülményeket, hogy – sok más nyugati városhoz hasonlóan, ahol ezek a folyamatok évekkel korábban elindultak – tömegesen cserélhetik a városlakók és a vállalati szektor a saját autóikat olyan bérleti vagy megosztásos konstrukciókra, mint a carsharing. A külföldi példák azt mutatják, hogy az autómegosztás és egyéb mobilitási megoldások ötvözése sokat javíthat a városi környezet élhetőbbé tételében is, amihez azonban szükség van a terület megfelelő szabályozására, a fenntarthatóbb alternatívák akár kedvezmények útján való támogatására is.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Az infláció felfalja a megtakarításainkat - Hogyan védekezzünk ellene?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.