Megállíthatatlanul tör előre az elektromos autózás Kínában, köszönhetően a vásárlóknak, amelyek körében egyre népszerűbbek a plug-in hibrid és az akkumulátorral szerelt tisztán elektromos meghajtású modellek. Az S&P Global Mobility előrejelzése szerint az elektromos autók további térnyerése borítékolható a világ legnagyobb autópiacán, 2030-ra az elektromos autók gyártása közel megháromszorozódik majd. A helyi értékesítés felfutása mellett pedig egyre több Kínában gyártott elektromos járművet exportálnak majd külföldre.
Történetének legnagyobb átalakulása zajlik az autóiparban, és nem csak arról van szó, hogy a belsőégésű motoros autók után jönnek az elektromos, később pedig az önvezető autók, hanem arról is, hogy a tradicionális autógyártók merőben új versenyhelyzettel néznek szembe. Egyrészt gombamód szaporodnak az elektromosautó-gyártó startupok, másrészt a nagy tech cégek érdeklődését is felkeltette az autóipar, az önvezető elektromos autókkal újra osztják a lapokat, és a startvonalnál mindenki ott akar lenne: az Apple, a Baidu, az Amazon vagy a Sony is bejelentette már, hogy van autóipari ambíciója (ez nem feltétlenül jelent autógyártást), a Reuters úgy tudja, hogy a Xiaomi is megjelenne az autóiparban.
Hírfolyamunk az orosz–ukrán háborúról.
Az SZBU rendkívüli jelentést is kiadott.
Megjött a napi jelentés.
Egy Geránnal kevesebb.
A politikus a költségvetési bizottság kérdéseire válaszolt – miniszterként lehet, hogy utoljára?
Nagy hiány jöhet még a következő 3 hónapban.
Mi történik?