Feladni kényszerülhet egyik legfontosabb tevékenységét a legnagyobb magyar vasúti árufuvarozó cég, a Rail Cargo Hungaria Zrt., és ezzel több ezer ember munkahelye is veszélybe kerül, amennyiben a kormány nem teljesíti a tavaly kötött stratégiai megállapodásban vállalt támogatást – olvasható a Vasutas Szakszervezet és a VDSZSZ Szolidaritás hétfői közleményében. Az RCH esetleges kivonulása az „egyes kocsi” fuvarozásból, közvetve a teljes hazai vasút működésére is veszélyt jelent – írja közös közleményében a vasútnál működő két nagy szakszervezet.
Erősíti Magyarország geopolitikai helyzetének előnyeit a Budapest-Belgrád vasútvonal építése; a Kínából Magyarországra érkező konténerforgalom dinamikusan bővül, éves mennyisége tíz év alatt megduplázódott, már eléri az évi 300 ezer egységkonténert (TEU) - közölte a Rail Cargo Hungaria Zrt. hétfői MTI-nek küldött közleményében.
Megkezdődött a rendszeres vasúti konténerfuvarozás a 13 millió lakosú közép-kínai Hszian városa és Budapest között, az első vonat, amely több mint 7000 kilométeres szárazföldi útvonalon fuvarozott általános fogyasztási cikkeket Kínából, rekordidő, tíz nap alatt érkezett a budapesti Rail Cargo Terminal - BILK vasútlogisztikai központjába.
A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) érdekeit szolgálná, ha a Rail Cargo lehetővé tenné számukra, hogy árujukat vasúton szállítsák - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kedden az M1 aktuális csatornának.
Közel fél éves szünet után ismét elindultak az egyeztetések a magyar állam, a MÁV és a Rail Cargo Hungaria osztrák tulajdonosai között, a cél, hogy akár 25%-os részesedést szerezzenek a magyarok a 2006-ban privatizált cégben. Az utóbbi években több pletyka is szárnyra kelt, egyelőre azt lehet tudni, hogy a magyar fél erősen érdeklődik a részesedésszerzésért, a Magyar Hírlap szerint a vasúti árufuvarozó társaságban kisebbségi részesedést szerezhet az állam.
Hogy viszonyul ez a diszkontokhoz és a szupermarketekhez?
Rubio még fontosabb ember lett, egyelőre.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A jelenlegi adatok szerint sereghajtók vagyunk az EU-ban.
Nagy Márton elégedett az intézkedés hatásaival, a kereskedők kevésbé
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.