Saját elektromos autót épít a Dacia a Renault-Nissan e-technológiájának felhasználásával - számolt be az AutoExpress. Az új modell tervezett áráról nem szóltak a hírek, de a cégvezető szerint a társaságnál a hagyományos meghajtású modelljeihez hasonlóan "sokkolóan megfizethető" autóban gondolkodnak. A román autógyártó emelett az önvezető technológia területére is kilépne, noha egyelőre csak egy alapszint elérését tervezik.
Oroszország legnagyobb autógyártója, a Ladát is birtokoló AvtoVAZ azt tervezi, hogy kivezeti a részvényeit a moszkvai tőzsdéről - írja a Reuters forrásokra hivatkozva. A távozásra egy másodlagos részvénykibocsátást követően kerülhet sor még az év végén.
A járműipar fenegyereke, Carlos Ghosn interjút adott a Reutersnek a Világgazdasági Fórumon.
Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vezérigazgatója nem fogta vissza magát a Párizsi Autószalonon, kijelentette, akkor hajlandóak az Egyesült Királyságban újabb beruházásokat végrehajtani, hogyha az ország kormánya kompenzálja őket a Brexit miatt.
A Renault-Nissan bejelentette, hogy a jövőben a Microsofttal közösen fejlesztenek felhőalapú szolgáltatásokat a járműveikhez, ezzel a cégcsoport egy újabb lépést tett a 2020-ra kitűzött célja felé, vagyis hogy megkezdhesse automatizált járműveik értékesítését.
Carlos Ghosn a New York-i Autószalonon arról beszélt, hogy egyáltalán nem szabad félni a szuper-gazdag technológiai vállalatok autóipari térnyerésétől. A Renault-Nissan vezére szerint ezek a cégek nem jelentenek fenyegetést és igenis tudomásul kell venni, hogy az autóipar komoly átalakulás előtt áll. A következő öt évben olyan mértékű változások történhetnek, mint amilyenre az elmúlt ötven évben nem volt példa - írja az Automotive News Europe.
Véget ért a csata a Renault-Nissan és a francia kormány között, ami nyolc hónappal ezelőtt azért robbant ki, mert utóbbi szereplő erőfölényét kihasználva akarta növelni befolyását a cégcsoportban. A múlt pénteken megkötött megállapodás a felek szerint kedvező hatással lesz a cégcsoport hosszú távú működésére, valamint a munkavállalók és a részvényesek érdekeit szolgáljak. Az biztos, hogy a mostani alkunak a legnagyobb nyertesei a munkavállalók, de a részvényeseknek eddig nem sok okuk volt az örömre.
Mintegy másfél tucat megállapodást írhatnak alá a felek.
Nagyköveti szinten elvben megállapodtak a tagállamok erről.
Három év alatt 7,7 milliárd forint veszteséget halmozott fel a cég.
Mire megy vele?
Megjelent a Portfolio Checklist hétfői adása.
Az MHC Mobility hazai vezetőjével beszélgettünk.