Porsche Taycan vagy 911? - Teszteltük az elektromos és a benzines bestiát

Porsche Taycan vagy 911? - Teszteltük az elektromos és a benzines bestiát

Szeptember vége, indián nyár, több mint 200 kilométer közúton 5 brutálerős Porschével, köztük a csúcs 911 kabrió és a legerősebb Taycan. Küldetésem: megmondani, hogy ebből a kínálatból melyik Porschét kell megvenni. Spoiler alert: a megfejtésben szokásos egyrészt-másrészt is lesz, mert egyrészt nem tudok kibújni az elemző bőrömből, másrészt a felhasználás módja és az ár miatt sem mindegy, melyiket vesszük, de ígérem, a cikk végén leírom, szerintem melyik Porschét kell megvenni.

Már 15 ezer biztos vevője van a Porsche Taycannak

Már 15 ezer biztos vevője van a Porsche Taycannak

Terv szerint halad a Porsche új, teljesen elektromos modelljének, a Taycannak az értékesítése, már 15 ezer adásvételi szerződést kötöttek meg, a Porsche nagy reklámkampánnyal is megtolja a Taycan eladásait, a Super Bowl egyik szünetében futó reklámra dollármilliókat költöttek.

Itt a videó arról, hogy nyomja le az elektromos Porsche a Teslát

Itt a videó arról, hogy nyomja le az elektromos Porsche a Teslát

Szeptember elején mutatták be a Porsche első teljesen elektromos sportautóját, a Taycant, a németországi eseményen mi is jelen voltunk. Az első hivatalos adatok megjelenésekor már látszott, hogy a Porsche brutálisan gyors és erős, de ha a legerősebb Tesla, a Model S Performance nyers számait nézzük, akkor a Tesla papíron gyorsabbnak tűnt.

Itt a Porsche új elektromos sportautója - Tényleg lenyomja a Teslát?

Nagy felhajtás mellett, három helyszínen, az Egyesült Államokban, Kínában és Németországban tartotta a Porsche az első teljesen elektromos autójának, a Taycannak a világpremierjét. A németek rögtön két új típust, a Turbót és a Turbo S-t mutatták be, de még idén jön egy kisebb teljesítményű, jövőre pedig egy bővített csomagteres változat. A várakozásoknak megfelelően az autó nagyon gyors, és majdhogynem elnyűhetetlen, minősége kifogástalan, töltése villámgyors, viszont a hatótávja nem kiemelkedő, az ára viszont az. Sokan fogják úgy értékelni, hogy a Taycan egy jó, de nem elég nagy lépés a helyes irányba, és hogy ezzel vált igazán nyilvánvalóvá, hogy sok szempontból milyen jó munkát végzett a Tesla az elmúlt években. A világpremier németországi helyszínéről, Neuhardenbergből tudósítunk.

Bejutottunk a Porsche titkos szentélyébe, ahol a Tesla ellenfele, a Taycan készül

A Porschénak kétség kívül nagyon fut a szekere, sorra dőlnek a korábbi csúcsok az autóeladásokban, miközben az iparágban kimagaslónak számító profitabilitás mellett működik a vállalat. A gond csak az, hogy ezt az idilli állapotot és úgy alapjában véve a Porsche-mítoszt, az iparágban javában zajló átalakulás fenyegeti. Egy olyan időszakban, amikor a döntéshozók is egyre szigorúbb elvárásokat fogalmaznak meg az autógyártókkal szemben. A lecke tehát alaposan fel van adva, tisztában vannak ezzel a németek is, akik az elmúlt évek hírverése után meghívtak minket Németországba, hogy elmondják, mire is készülnek első körben az elektromobilitás és a digitalizáció területén.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Itt a kormánydöntés az üzemanyagárak szabályozásáról
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.