Szeptember vége, indián nyár, több mint 200 kilométer közúton 5 brutálerős Porschével, köztük a csúcs 911 kabrió és a legerősebb Taycan. Küldetésem: megmondani, hogy ebből a kínálatból melyik Porschét kell megvenni. Spoiler alert: a megfejtésben szokásos egyrészt-másrészt is lesz, mert egyrészt nem tudok kibújni az elemző bőrömből, másrészt a felhasználás módja és az ár miatt sem mindegy, melyiket vesszük, de ígérem, a cikk végén leírom, szerintem melyik Porschét kell megvenni.
Terv szerint halad a Porsche új, teljesen elektromos modelljének, a Taycannak az értékesítése, már 15 ezer adásvételi szerződést kötöttek meg, a Porsche nagy reklámkampánnyal is megtolja a Taycan eladásait, a Super Bowl egyik szünetében futó reklámra dollármilliókat költöttek.
Egymás mellé tettek három elektromos autót, kettőt, amit már lehet kapni, és egyet, amit még egy jó darabig nem.
Szeptember elején mutatták be a Porsche első teljesen elektromos sportautóját, a Taycant, a németországi eseményen mi is jelen voltunk. Az első hivatalos adatok megjelenésekor már látszott, hogy a Porsche brutálisan gyors és erős, de ha a legerősebb Tesla, a Model S Performance nyers számait nézzük, akkor a Tesla papíron gyorsabbnak tűnt.
Megy a cicaharc a Tesla és a Porsche között, melyik cég elektromos autója a gyorsabb.
Szerdán mutatták be a Porsche első teljesen elektromos sportautóját, a Taycant. Az új modell kapcsán eszembe jutott néhány dolog, gondoltam, leírom.
Nagy felhajtás mellett, három helyszínen, az Egyesült Államokban, Kínában és Németországban tartotta a Porsche az első teljesen elektromos autójának, a Taycannak a világpremierjét. A németek rögtön két új típust, a Turbót és a Turbo S-t mutatták be, de még idén jön egy kisebb teljesítményű, jövőre pedig egy bővített csomagteres változat. A várakozásoknak megfelelően az autó nagyon gyors, és majdhogynem elnyűhetetlen, minősége kifogástalan, töltése villámgyors, viszont a hatótávja nem kiemelkedő, az ára viszont az. Sokan fogják úgy értékelni, hogy a Taycan egy jó, de nem elég nagy lépés a helyes irányba, és hogy ezzel vált igazán nyilvánvalóvá, hogy sok szempontból milyen jó munkát végzett a Tesla az elmúlt években. A világpremier németországi helyszínéről, Neuhardenbergből tudósítunk.
A korábbi hírekkel összhangban a Porsche valóban többet gyárthat majd első, tisztán elektromos meghajtású modelljéből, a Taycanból a jelentős vásárlói érdeklődés hatására.
A Porschénak kétség kívül nagyon fut a szekere, sorra dőlnek a korábbi csúcsok az autóeladásokban, miközben az iparágban kimagaslónak számító profitabilitás mellett működik a vállalat. A gond csak az, hogy ezt az idilli állapotot és úgy alapjában véve a Porsche-mítoszt, az iparágban javában zajló átalakulás fenyegeti. Egy olyan időszakban, amikor a döntéshozók is egyre szigorúbb elvárásokat fogalmaznak meg az autógyártókkal szemben. A lecke tehát alaposan fel van adva, tisztában vannak ezzel a németek is, akik az elmúlt évek hírverése után meghívtak minket Németországba, hogy elmondják, mire is készülnek első körben az elektromobilitás és a digitalizáció területén.
A vártnál jóval gyengébb lett a GDP-adat.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A javaslataikat már megküldték a minisztériumnak.
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.