Prémium

Első Osztrák-Magyar Desztináció Marketing Workshop! (x)

Portfolio
Miskolc, Városháza Díszterem (Városház tér 8.), 2009. június 9.
Közhely, hogy fogyasztói döntéseinket a különféle márkák üzenetei, és nem a termék ismerete alapján hozzuk meg. Ez igaz az országok, régiók, térségek és települések esetében is: akár utazási, akár befektetési, akár letelepedési céllal választunk közöttük. A desztináció marketing meghonosítására szervezett Első Osztrák-Magyar Desztináció Marketing Workshop egy szakmai sorozat nyitó eseménye, a téma hazai úttörő rendezvénye.

Tények és lehetőségek a hazai turizmus háza táján A válság lefelé tartó spirálba lökte a hazai turizmust. Miközben az ország marketingköltése csökkent, és ezzel együtt erodálódott az országimázs, jelentősen visszaesett a belföldi és a fő küldő országokból érkező idegenforgalmi kereslet: az évi átlagos 20 millió körüli vendégéjszaka idén várhatóan 4 millióval csökken, ami 20 százalékos visszaesést jelent a turizmusban.

Vannak azonban kitörési pontok is ebben a negatív tendenciában. Például előnyt lehet kovácsolni a nemzetközi sajtót bejárt Forbes Magazin értékeléséből, melyben Magyarországot ajánlja első helyen a legkedvezőbb ár/érték arány alapján felállított listájában elsősorban amerikai olvasóinak. Érdemes megcélozni a szlovák turistákat is, hiszen Magyarország számukra egyre megfizethetőbb és közel vannak.

Kulcsszerepben a kommunikáció
Ugyanakkor a hazai idegenforgalom újjáélesztésének alapja a szakmai szemléletváltás, amelynek sarokpontja az idegenforgalmi és befektetői célpontok márkázása, vagyis, hogy Magyarországnak és a magyar településeknek vonzó arculatot teremtsünk.

Közhely, hogy fogyasztói döntéseinket a márkák üzenetei, és nem a termék ismerete alapján hozzuk meg. Ez éppúgy igaz az országok, térségek és települések, mint bármelyik boltban megvásárolható termék esetében: akár utazási, akár befektetési, akár letelepedési céllal választunk közöttük. A desztináció marketing ennek ellenére kevesek által ismert módszertan és szolgáltatás Magyarországon. Pedig a desztináció marketing, vagyis egy potenciális turisztikai és befektetési célpontba ágyazott termék márkázása nem luxus, hanem alapvető üzleti stratégiai lépés. A márkázás teremti meg ugyanis az adott hely versenyképességét és elősegíti értékesítését.

' title='
Lépjünk a tettek mezejére!
Az itthon még gyerekcipőben járó desztináció marketing meghonosítására szervezett Első Osztrák-Magyar Desztináció Marketing Workshop célja a szakmai szemléletváltás ösztönzése többnyire nyugat-európai best practice-ek megvitatásával.

Az eseményt az AERA property marketing, valamint a Kohl & Partner, Ausztria piacvezető turisztikai tanácsadó cége közösen szervezi.

A workshop-on a témában leginkább érintett szakemberek járják körbe a desztináció marketing alapjait és aktuális irányait. "A résztvevők működő minták - többek között az osztrák desztináció menedzsment és desztináció marketing iskolapéldái nyomán - értékelhetik, hogy miért érdemes, és miképp lehet hatékonyan márkázni egy hazai települést" - mondta Heribert Gangl, a Kohl & Partner üzletfejlesztési menedzsere.

A szűk szakmai és önkormányzati döntéshozói körnek szervezett egész napos rendezvény lehetőség a tapasztalatcserére, a kapcsolatok megerősítésére és bővítésére, illetve az eseményt támogatók számára a hazai és külföldi szakemberek, valamint a sajtó előtti egyedi bemutatkozásra.

“A jó szakmai kezdeményezések sokat segítenek, hogy a TDM pályázatok sikeresen elnyerjék az EU-s támogatásokat. Az Önkormányzati Minisztérium szívesen odaáll minden ilyen kezdeményezés mellé" - tette hozzá Mányai Roland, az ÖM Turisztikai Stratégiai és Kiemelt Programok Főosztályának vezetője.

Az érdeklődők a http://www.desztinaciomarketing.hu oldalon találhatnak bővebb felvilágosítást.

Időpont: 2009. június 9.

Helyszín: Miskolc, Városháza Díszterem (Városház tér 8.)
Részvételi díj: 28.000 Ft+áfa
(Önkormányzatok esetén a részvételi díj két fő belépőjegyét tartalmazza!)

További információ és jelentkezés:
Katona Kinga
(+36-1) 269-3176
workshop@desztinaciomarketing.hu

' title='

(x)
Holdblog

Csak bírjuk szuflával az AI-t

Így is borzasztóan néz ki a globális energiamix, a mesterséges intelligencia csak ront a helyzeten. Lehet, hogy az AI nem erővel pusztít ki minket, hanem... The post Csak bírjuk szuflával az AI-t

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Már Brüsszel figyelmezteti a kormányt, végveszélyben vannak a magyar EU-források
Portfolio Sustainable World 2025
2025. szeptember 4.
REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum
2025. szeptember 17.
Portfolio Future of Finance 2025
2025. szeptember 18.
Portfolio Private Health Forum 2025
2025. szeptember 30.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

Előadásunkon bemutatjuk a Portfolio Online Tőzsde egyszerűen kezelhető felületét, a számlatípusokat és a gyors kereskedés lehetőségeit. Megismerheted tanácsadó szolgáltatásunkat is, amely segít az első lépések megtételében profi támogatással.

Díjmentes online előadás

Száguldj velünk a tőzsde hullámain!

Itt az idő, hogy napfényes hangulatban elmerülj a tőzsde világában! Megnézzük a legfrissebb nyári trendeket, és hasznos gondolatokat osztunk meg a befektetésekről – legyen szó kezdőkről vagy tapasztalt tőzsdézőkről, mindenki találhat benne újdonságot.

Ez is érdekelhet