
A Lidl diszkontlánc új, alternatív hajtású tehergépjárműveket állított napi szintű forgalomba. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy
- 3 db 18 tonnás elektromos teherautó,
- 1 db 40 tonnás elektromos
- és 6 db 40 tonnás LNG kamion végez mindennapos kiszállítást.
A 18 tonnás elektromos gépjárművek a vállalat ecseri logisztikai központjából a budapesti Lidl áruházakba, míg az elektromos nyergesvontató Budapesten, valamint Pest vármegyében található boltokba szállít ki. Az LNG-kamionok elsősorban a szigetszentmiklósi raktárból az ország különböző pontjaira juttatják el a friss árut a Lidl üzletekbe.
A töltést is zöldárammal végzik
Az új 18 tonnás e-teherautók 5 akkumulátorral működnek, és nem csak a közlekedésük, de a töltésük sem jár kibocsátással, mert a cég logisztikai központjaiban 100%-ban megújuló forrásból származó villamos energiával töltik azokat.
A teherautók egyetlen feltöltéssel mintegy 120 kilométert tudnak megtenni. A raktérben maximum 18 raklapnyi árunak van hely, ezzel több áruházat is képes kiszolgálni egyetlen kamion. A 40 tonnás elektromos kamion 6 db egyenként 192,3 kWh-s akkumulátorral működik, hatótávolsága megközelítőleg 200 km és 5 óra alatt tölthető fel, de gyorstöltő használatával akár mindössze 2 óra alatt újra útnak indulhat az autó.
Az LNG-hajtású nyergesvontatók egyenként körülbelül 750 km megtételére alkalmasak tele tankkal, félpótkocsijaik 33 raklapos rakodótérrel rendelkeznek, így az áruházi rendelések függvényében akár 3-4 üzletet is el tudnak látni áruval.
A diszkontlánc a hagyományos dízel üzemű kamionok alternatív hajtású járművekkel történő cseréje révén 2030-ig 15%-os CO2e-kibocsátás (kg/km) csökkenést szeretne elérni a 2021-es szinthez képest.
Ezt a 15%-os csökkentést kizárólag a bolti áruellátás (fuvarozás) kapcsán vállalta a cég az egyéb energetikai beruházásokon felül. A vállalat a későbbiek folyamán tovább bővíti a flottát, 2024-re újabb elektromos és LNG hajtású autók beállítását tervezi a flottába.
Kedvezőek az eddigi tapasztalatok
Az üzemeltetési konstrukcióval kapcsolatban Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője a Portfolio kérdésére elmondta, hogy alapvető céljuk a CO2 kibocsátás csökkentés, ezért a vállalat a döntését nem a tényleges megtérülés mentén hozta meg. A Lidl alvállalkozókkal működik együtt biztos futásteljesítményt és hosszú távú együttműködést garantálva, melynek keretében a gépjárművek magasabb vételára a partnereket terheli.
A kommunikációs igazgatótól megtudtuk azt is, hogy ezidáig nagyon kedvező üzemeltetési tapasztalatokkal rendelkezik a vállalat. Az LNG üzemelésű járművek hatótávolsága megfelelő, ezeknél a gépjárműveknél legfeljebb a korlátozott kúthálózat miatt kell kompromisszumot kötni. Az elektromos járműveket a Lidl a belvárosi üzletek kiszolgálására alkalmazza, ahol a távolságok kisebbek, ezért ezen a téren hatékonyak a teherautók. Tőzsér Judit kiemelte, hogy a vállalat a későbbiek folyamán tovább bővít,
2024-re újabb elektromos és LNG hajtású autók beállítását tervezi a flottába.
A Lidl klímastratégiájának részeként azon beszállítói számára, akik a termékekkel kapcsolatos kibocsátások (Scope 3) 75%-áért felelősek, előírja, hogy 2026-ig meghatározzák saját klímacéljaikat. Ebben támogatják is a beszállítókat.
A vállalat a működéséből fakadó kibocsátások csökkentésén is folyamatosan dolgozik: számos energiahatékonysági intézkedést vezetett be az elmúlt időszakban, illetve az áruházlánc teljes üzlethálózata, logisztikai központjai és irodaháza számára 2022. január 1-jétől 100%-ban zöldáramot szerez be.
Címlapkép forrása: Lidl Magyarország
A cikk megjelenését a Lidl támogatta.
Új bírság vár az autósokra, a Véda ezt is látja
A biztonsági öv használatának elmulasztása az objektív felelősség hatálya alá tartozik.
Warren Buffett helyett én: Kezdők útmutatója a befektetéshez- Interaktív, díjmentes online előadás
Gyakorlati, hasznos, érthető
Titkos orosz műveletre derült fény: gyújtóbombákat rejtettek csomagokba
Európai célpontokra mentek.
Indul a jegyértékesítés a Los Angeles-i olimpiára, három mozijegy áráért ott lehetsz
Szimbolikus árat kapott.
Óriási lopásra derült fény Párizsban - A betörök tudták, mit keressenek
600 ezer euró a kár.
Megdöbbentő vallomást tett az orosz hadseregbe besorozott kenyai katona
Állítólag becsapták, nem akart katona lenni.
Why prices hike, but inflation stays the same
Popular opinion says that inflation is much higher than official figures. Some say the numbers are fixed, but there could be other explanations. The post Why prices hike, but inflation stays the same appea
Túlpöröghet az Otthon Start? A lakáspiac feszültségei most kezdenek igazán látszani (videó)
Az Otthon Start elsöprő tempóban indult: már az első héten ötezren igényelték a maximum 3%-os kamattal elérhető lakáshitelt. Ez már önmagában is forradalmi hatás, de a háttérben komoly k
Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

Követett részvények - 2025. szeptember
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a hetes chartokat nézem, 4-5 gyertya születik egy hónap alatt, ennyit már érdemes újra kiért
A projektzárás négy arca, és miért fájhat nagyon, ha összekevered
Mikor tekinthető befejezettnek egy támogatott projekt? Amikor az utolsó gépet beüzemelték? Amikor az utolsó számlát kiegyenlítették? Vagy amikor az Irányító Hatóság végre rábólinthat a z

Kijózanodás az AI-horrorból: a szilícium kávét kér
Nem kell tartani az AI-tól, a Terminátor-forgatókönyvek mind-mind olyan képességekre alapulnak, amikkel az AI nem bír, és nem is tudjuk, bírni fog-e valaha. Nemrég terjedelmes... The post Kijóza

A stabilcoinok léte garantálhatja a dollár és Amerika szerepét a világgazdaságban
Nyáron elfogadták Amerikában a "zseni" szabályozást, amely új kapcsolatot jelent a kriptodevizák és a hagyományos pénzrendszer közt. A szabályozás komoly hullámokat kavart, a tradicionális

Pénzgyáros AI
Az AI az új vasút - írtuk nemrég egy posztunkban. Beruházási oldalról tényleg lehet így tekinteni, de vagyongyarapítási oldalról inkább a kriptóra hasonlít: egyetlen szektor ilyen... Th


Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Mégis mi történik most a magyar tejiparban?
Milyen problémákkal néz szembe az ágazat?
Újabb kínai gyár jöhet Magyarországra - Szemfényvesztés vagy óriási biznisz?
Mit hoz a Wisdom Motor?
Mire elég régiós viszonylatban a hazai bérrobbanás? – A továbbiakhoz a AI-nak is lesz egy-két szava
A termelékenység növelés.
