A Lidl diszkontlánc új, alternatív hajtású tehergépjárműveket állított napi szintű forgalomba. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy
- 3 db 18 tonnás elektromos teherautó,
- 1 db 40 tonnás elektromos
- és 6 db 40 tonnás LNG kamion végez mindennapos kiszállítást.
A 18 tonnás elektromos gépjárművek a vállalat ecseri logisztikai központjából a budapesti Lidl áruházakba, míg az elektromos nyergesvontató Budapesten, valamint Pest vármegyében található boltokba szállít ki. Az LNG-kamionok elsősorban a szigetszentmiklósi raktárból az ország különböző pontjaira juttatják el a friss árut a Lidl üzletekbe.
A töltést is zöldárammal végzik
Az új 18 tonnás e-teherautók 5 akkumulátorral működnek, és nem csak a közlekedésük, de a töltésük sem jár kibocsátással, mert a cég logisztikai központjaiban 100%-ban megújuló forrásból származó villamos energiával töltik azokat.
A teherautók egyetlen feltöltéssel mintegy 120 kilométert tudnak megtenni. A raktérben maximum 18 raklapnyi árunak van hely, ezzel több áruházat is képes kiszolgálni egyetlen kamion. A 40 tonnás elektromos kamion 6 db egyenként 192,3 kWh-s akkumulátorral működik, hatótávolsága megközelítőleg 200 km és 5 óra alatt tölthető fel, de gyorstöltő használatával akár mindössze 2 óra alatt újra útnak indulhat az autó.
Az LNG-hajtású nyergesvontatók egyenként körülbelül 750 km megtételére alkalmasak tele tankkal, félpótkocsijaik 33 raklapos rakodótérrel rendelkeznek, így az áruházi rendelések függvényében akár 3-4 üzletet is el tudnak látni áruval.
A diszkontlánc a hagyományos dízel üzemű kamionok alternatív hajtású járművekkel történő cseréje révén 2030-ig 15%-os CO2e-kibocsátás (kg/km) csökkenést szeretne elérni a 2021-es szinthez képest.
Ezt a 15%-os csökkentést kizárólag a bolti áruellátás (fuvarozás) kapcsán vállalta a cég az egyéb energetikai beruházásokon felül. A vállalat a későbbiek folyamán tovább bővíti a flottát, 2024-re újabb elektromos és LNG hajtású autók beállítását tervezi a flottába.
Kedvezőek az eddigi tapasztalatok
Az üzemeltetési konstrukcióval kapcsolatban Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője a Portfolio kérdésére elmondta, hogy alapvető céljuk a CO2 kibocsátás csökkentés, ezért a vállalat a döntését nem a tényleges megtérülés mentén hozta meg. A Lidl alvállalkozókkal működik együtt biztos futásteljesítményt és hosszú távú együttműködést garantálva, melynek keretében a gépjárművek magasabb vételára a partnereket terheli.
A kommunikációs igazgatótól megtudtuk azt is, hogy ezidáig nagyon kedvező üzemeltetési tapasztalatokkal rendelkezik a vállalat. Az LNG üzemelésű járművek hatótávolsága megfelelő, ezeknél a gépjárműveknél legfeljebb a korlátozott kúthálózat miatt kell kompromisszumot kötni. Az elektromos járműveket a Lidl a belvárosi üzletek kiszolgálására alkalmazza, ahol a távolságok kisebbek, ezért ezen a téren hatékonyak a teherautók. Tőzsér Judit kiemelte, hogy a vállalat a későbbiek folyamán tovább bővít,
2024-re újabb elektromos és LNG hajtású autók beállítását tervezi a flottába.
A Lidl klímastratégiájának részeként azon beszállítói számára, akik a termékekkel kapcsolatos kibocsátások (Scope 3) 75%-áért felelősek, előírja, hogy 2026-ig meghatározzák saját klímacéljaikat. Ebben támogatják is a beszállítókat.
A vállalat a működéséből fakadó kibocsátások csökkentésén is folyamatosan dolgozik: számos energiahatékonysági intézkedést vezetett be az elmúlt időszakban, illetve az áruházlánc teljes üzlethálózata, logisztikai központjai és irodaháza számára 2022. január 1-jétől 100%-ban zöldáramot szerez be.
Címlapkép forrása: Lidl Magyarország
A cikk megjelenését a Lidl támogatta.
Megtámadták Moszkvát: órákon át dolgoztak a védelmi erők – Nem kímélték az orosz fővárost
Több hullámban érkezett a csapás.
Kiosztotta Donald Trumpot a pápa: "megpróbálja szétszakítani, ami összetartozik"
Ezt a Fehér Ház aligha hagyja majd szó nélkül.
Kimondta Zelenszkij: Ukrajna lényegében feladja egyik legfontosabb háborús célját
"Nincs elég erőnk, nincs elég támogatásunk."
Franciaország a szakadék szélén: 13 szavazattal mentette meg magát a kormány, de a végső csata még hátravan
Átment a tb-költségvetés a törvényhozáson.
Bejelentették a szörnyű hírt: 2025-ben történik meg az, amitől a tudósok évek óta tartanak
Friss jelentés érkezett az EU-ból.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
8 éve nem látott szinten a hitelkártya-tartozás
159,6 milliárd forint tartozása volt a magyaroknak a hitelkártyájukon októberben. Nyolc éve nem volt ilyen mértékű ez a tartozás hazánkban. A hitelkártya azonban nem mindig "rossz tartozás".
Új transzferár-szabályozás: könnyítés vagy kockázat?
Megérkezett a transzferár rendelet tervezete, amely 2026-tól váltja ki a NGM 32/2017-es transzferár szabályozását. A jogalkotó deklarált célja az adminisztratív terhek csökkentése és az adó
Hajtunk a bónuszért
Rendhagyó adásunkban Radnai Károllyal rakjuk rendbe az adózást, meg a filmipart. Előtte meg ketten a kommentelőket. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours... The post Hajtun
"A piac alulbecsli az inflációs tényezőket"
A mai, mindent átszövő globális kereskedelmi feszültségek és a deglobalizálódás jelei nemcsak a nagy világpiacokat rengetik meg – figyelmeztet Tuli Péter. A HOLD Alapkezelő intézményi.
GPS-ektől sportórákig - a Garmin újratervezésének története
A Garmin története tankönyvi példája annak, hogyan omlik össze egy egytermékes üzleti modell - és hogyan lehet mégis újraépíteni egy vállalatot. Volt idő, amikor a Garmin neve egyet jelentet
Meghosszabbított határidők a Technológia Plusz hitelprogramoknál
Marad a 0% kamat, több idő a döntésre.
Vasárnap
Ma hangzik el Krasznahorkai Nobel-beszéde. Kertész stockholmi beszédét 2002-ben közvetítette a köztévé. A beszéddel egy időben az egyik kereskedelmi adón egy reality show ment, Lacit kiszavazt
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Kiszerethetnek a magyarok a Revolutból, csúnya pofon érkezett
A falvakat nem szórja tele ATM-ekkel a litván neobank.
A legrosszabbkor drágul az útdíj: vajon ki fogja ezt a végén megfizetni?
Sikerül majd átterelni a nehézgépjárműveket?
Belvárosi Airbnb-háború: kinél van az igazság?
A tulajdonosok egy utolsó reménysugárban bíznak.


