Prémium

Ilyen, amikor hobbiprojektből sikeres vállalkozás lesz (x)

Portfolio
1996-ban családi vállalkozásként, 3-4 fővel indult útjára a Webstar, egy mára 25 főt foglalkoztató, külföldi terjeszkedésben gondolkozó webes megoldásokkal foglalkozó vállalkozás. Nem klasszikus értelemben vett üzleti vállalkozásként indult a cég, sokkal inkább hobbiprojektként, amit a számlaadási kényszer tett vállalkozássá. De éppen ez az egyik oka annak, hogy sorozatos sikereket értek el. Jelenleg egy olyan sportmenedzser alkalmazáson dolgoznak, amelyet az utánpótlás-neveléssel foglalkozó sportegyesületek számára terveztek. Urbán Miklóssal, a Webstar projektigazgatójával beszélgettünk.
Portfolio: Hogyan indult útjára a Webstar, mivel foglalkoztak a kezdetekben?

Urbán Miklós: 1996-ban alakult a cég, eredetileg a társam, Bertók Attila családi vállalkozásaként, de az alapító tagok ekkor már évek óta weblapokat készítettek. Ez az időszak még a hőskorszak volt, amikor a vállalatokat még arról kellett meggyőzni, hogy akarjanak honlapot. Kezdetben csak ilyen céges oldalak készítésével foglalkoztunk, főleg Pécsett. Az itteni nagyobb cégeket tudtuk elérni, a Pécsi Kesztyűnek, a Délhúsnak, a Pécsi Sörfőzdének és a Zsolnaynak készítettünk weblapokat. Akkoriban hárman-négyen dolgoztunk a cégnél, mára 25 alkalmazottunk van.

P.: Mitől lettek sikeresek?

U. M.: Szerintem egyrészt azért, mert jókor indultunk el a piacon, nem volt még olyan éles a verseny, mint most. Másrészt azért, mert szerelemből csináltuk az egészet, élvezetből - ezzel keltünk, ezzel feküdtünk. Nem klasszikus értelemben vett üzleti vállalkozásként indult a cég, sokkal inkább hobbiprojektként, amit a számlaadási kényszer tett vállalkozássá. Technológia-orientáltak voltunk, fejlődni akartunk. Azt is hamar észrevettük, hogy milyen irányban kell fejlesztéseket végrehajtani. Kezdetben ugyanis a weblapok teljesen statikusak voltak, nem hajtotta őket portálmotor. De hamar rájöttünk, hogy a mi életünk is egyszerűbb, ha írunk egy ilyet, és nem kell minden weblapot a nulláról felépíteni.

Jelenleg már nem céges honlapokat készítünk, sokkal inkább egyedi webes szoftvereket építünk. Ezek főleg nagyvállalatoknak és közintézményeknek fejlesztett komplex webes nyilvántartó rendszerek. Közös tulajdonságuk, hogy böngészőn keresztül lehet elérni őket, valahol a felhőben, szervereken üzemelnek, bonyolult üzleti logikát tesznek hozzáférhetővé és sok felhasználóra optimalizáltak. Jelenleg egy új saját termék fejlesztésén is dolgozunk, egy olyan sportmenedzser alkalmazáson, amelyet az utánpótlás-neveléssel foglalkozó sportegyesületek számára terveztünk. A termék induló verzióját már az idén piacra fogjuk dobni. Emellett célul tűztük ki, hogy külföldi projekteket is csináljunk, kilépjünk a nemzetközi porondra.

A sikerünkhöz egyébként az is hozzájárul, hogy nagyon fontos számunkra a szervezeti-, és munkakultúra folyamatos fejlesztése, mert tisztességes minőséget elérni, magas színvonalú projektmunkát végezni, csak az ezeket támogató környezetben lehet.

Ilyen, amikor hobbiprojektből sikeres vállalkozás lesz
A Webstar csapata
P.: Hogyan érintette a céget a válság, és hogyan tudták átvészelni ezt az időszakot?

U. M.: A válság később ért el minket, nem rögtön, mivel mi elsősorban nem marketing típusú megrendeléseket kaptunk. Az informatikai fejlesztéseket egy későbbi hullámban vágták vissza a piaci szereplők. Épp ebben az időszakban egyébként a közintézményi projektjeink is elindultak, ami szintén késleltette a válság hatását. A CIB Bank abban segített nekünk, hogy a vállalkozói hitelezés lehetőségét magunk mögött tudva, biztos védőháló vett körül minket. Tudjuk: ha likviditási problémáink adódnának, akkor a CIB-re számíthatunk.

P.: Készülnek már a stafétabot átadására?

U. M.: Egyelőre nem érezzük úgy, hogy foglalkoznunk kellene ezzel a gondolattal - a nyugdíjig még van jó néhány produktív évünk, és eladni sem tervezzük a céget. A cég fejlesztésében még rengeteg lehetőséget látunk, ami motivál minket abban, hogy ezeket a feladatokat saját magunk végezzük el.

A megjelenés támogatója a hazai vállalatok szakértő partnere, a CIB Lízing Zrt.

Mit mond a szakértő? Sikertényezők Szabados Richárd, a CIB KKV és Lízing Üzletágak vezetőjének szemével: - Motivált menedzsment - Folyamatos fejlesztés - Profi folyamatrendszerek

Ilyen, amikor hobbiprojektből sikeres vállalkozás lesz



Ilyen, amikor hobbiprojektből sikeres vállalkozás lesz


(x)
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
A náci Németország példája kísérti Európát - Ukrajna messze van a vereségtől

Likviditási szakértő/vezető modellező

Likviditási szakértő/vezető modellező

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Pénzügyi modellező/vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező
Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Automotive Business in CEE Region Conference 2024
2024. június 5.
Digital Compliance by Design & Legaltech 2024
2024. május 8.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Tőzsdetanfolyam

Tőzsdei hullámok, vagyonépítés és részvénykiválasztás

22+1 órás komplex tanfolyam ahol a tőzsdei kereskedés és a hosszú távú befektetés alapjait sajátíthatod el. Megismered a tőzsdei ármozgások törvényszerűségeit, megismered a piaci trendeket, megtanulod felismerni a trendfordulókat.

Könyv

A Sikeres Kereskedő - Vételi és eladási pontok, stratégiák, tőzsdepszichológia

Egy tőzsdei könyv, ami nem aranyhalat akar rád sózni, hanem felruház a horgászás képességével, ami a befektetések világában a saját kereskedési módszer kialakítását jelenti.

Ez is érdekelhet
shutterstock_1940409019