Egy cég, amely semmi perc alatt átformálta a magyar tereket és utcákat

Bőrdíszművesnek készült, kőműves, majd vállalkozó lett, ma pedig a magyar térkőpiac egyik legnagyobb szereplőjének cégtulajdonosa Barabás Árpád. A Barabás Téglakő Kft. történetében a folyamatos megújulás szinte természetes elem, a stratégiai tervezéssel folyamatosan a versenytárak előtt járnak legalább egy lépéssel. Még a válság éveiben is olyan ötletet valósítottak meg, ami átformálta a magyar térburkolási piacot. És persze nem állnak le, most éppen egy új termék gyártási technológiáját adják el külföldi piacokon. Barabás Árpáddal beszélgettünk.

Így lesz bátor lépések után veszteségből nyereség

A 63 éve alapított Anilin Zrt. eredetileg állami hátterű cégként működött, ami viszonylagos biztonságot jelentett a társaság számára. A rendszerváltás után azonban hatalmas kihívásokkal kellett szembenézniük az újonnan kialakult éles versenyhelyzetben, így jelentős átalakításokra kényszerültek: ekkor fordultak először a távol-keleti piacok felé. Ez a struktúra egy darabig jól működött, azonban a 2000-es évek első felében veszteséges évek következtek, így újra át kellett szervezni a társaságot. A 2008-as válságot így könnyebben vészelte át a frissen átalakított és megerősített vállalat, azóta folyamatosan nő a forgalma és minden évet nyereséggel zárnak. Goreczky Lászlóval, az Anilin Zrt. kereskedelmi igazgatójával beszélgettünk.

Ez a cég lehet a következő "kis magyar multi"

Néhány évvel ezelőtt, 2011-ben az eOptika internetes kontaktlencse áruház elindításakor még nagy számnak tűnt az arra az évre kitűzött 15 millió forintos árbevételcél. Végül már az első évben ennek négyszerese jött össze, tavaly pedig már a fél milliárd forintot is bőven meghaladta a cég forgalma. Az alapítók nagy lehetőséget látnak abban, hogy a Magyarországon kikísérletezett üzleti modelljüket Európa más országaiban is sikerre vigyék. Most Olaszországban terjeszkednek. "Az álmunk az, hogy egy kis "magyar multit" építsünk, amely vezető szerepet szerez több nemzetközi piacon is" - mondta el Lakos Péter, az eOptika Kft. ügyvezetője.

Így épül fel merész húzásokkal egy milliárdos cég

15 évvel ezelőtt családi vállalkozásként indult el az Agrofil 2000 Kft., akkoriban 10-15 milliós árbevétellel rendelkeztek, mára azonban ez 3 milliárd forintra bővült, ráadásul masszívan nyereséges a működésük. A cég alapvetően növénytermesztéssel foglalkozik, de az évek során merész húzásokkal nyitottak új irányokba, így jelenleg többek között saját napelemparkkal rendelkeznek, műtrágya kereskedelemmel foglalkoznak, a tervek között pedig egy biogázüzem felépítése is szerepel. A cég ügyvezető igazgatójával, Bernáth Tiborral beszélgettünk.

Ilyen, amikor hobbiprojektből sikeres vállalkozás lesz

1996-ban családi vállalkozásként, 3-4 fővel indult útjára a Webstar, egy mára 25 főt foglalkoztató, külföldi terjeszkedésben gondolkozó webes megoldásokkal foglalkozó vállalkozás. Nem klasszikus értelemben vett üzleti vállalkozásként indult a cég, sokkal inkább hobbiprojektként, amit a számlaadási kényszer tett vállalkozássá. De éppen ez az egyik oka annak, hogy sorozatos sikereket értek el. Jelenleg egy olyan sportmenedzser alkalmazáson dolgoznak, amelyet az utánpótlás-neveléssel foglalkozó sportegyesületek számára terveztek. Urbán Miklóssal, a Webstar projektigazgatójával beszélgettünk.

Ilyen egy igazi magyar sikersztori

A rendszerváltáskor alapított Delta Truck Kft. 5 alkalmazottal és 1 millió forintos tőkével vágott neki a haszongépjármű forgalmazásnak, az azóta eltelt bő két évtizedben azonban hatalmasat bővültek: jelenleg 70 alkalmazottal és 2 milliárd forintos tőkével rendelkeznek. Idén egy szlovák leányvállalaton keresztül külföldi piacra is léptek, és a bérautó flotta bővítését is tervezik. A cég ügyvezető igazgatójával, Stefkó Péterrel beszélgettünk.

Így védte ki egy magyar cég a szinte elkerülhetetlen összeomlást

A több lábon állás mellett egy egyedülálló lakásvásárlási konstrukció is segített átlendülni a válság nehéz évein az ingatlanpiacon és az építőiparban is aktív Nyír-Komplett Kft.-nek. A családi vállalkozás a rendszerváltáskor még csupán egy fővel és 1 millió forintos törzstőkével indult, mára 3 milliárd forintos saját tőkével és több mint 150 alkalmazottal működik a cégcsoport. A cég ügyvezető igazgatójával, Horváth Gáborral beszélgettünk.

Hogyan éld túl a válságot? - Itt egy követendő példa

Nem kis bravúrral élhette túl egy autókereskedés a válság időszakát, de mindez devizahitellel a nyakában és visszaeső árbevétel mellett is sikerült Lukács Gábor Volvo márkakereskedésének. A nem csak könnyű éveket maga mögött tudó miskolci vállalkozás a Növekedési Hitelprogram segítségével mára nem csak stabilizálta helyzetét, hanem kapacitásbővítésre is készülnek. A cég tulajdonosával és egyben ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

Így lesz egy kis magyar cég az orvostudomány egyik úttörője

Az Izotóp Intézet Kft. története az egyik magyar Nobel-díjas vegyész, Hevesy György munkásságáig nyúlik vissza, hiszen éppen azzal a területtel foglalkoznak, amit ő alapozott meg. A világ 80 országába exportálják termékeiket és szolgáltatásaikat a gyógyszerkutatástól kezdve a nukleáris orvostudományi felhasználáson keresztül az ipari megoldások területéig. Lakatos Mihállyal, az Izotóp Intézet Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

Így lesz Magyarországon egy garázscégből nagyvállalat

Negyed évszázaddal korábban egy családi ház kertjének 50 négyzetméteres műhelyéből indult, mára 70 ezer négyzetméteren 700 alkalmazottat foglalkoztat a Karsai Csoport. Bár az uniós pályázatok többségét és a Növekedési Hitelprogramot már "kinőtték", az Eximbank programjaiból még egy magyar viszonylatban nagyvállalatnak számító csoport is profitálhat. Karsai Bélával, a csoportot vezető és megalapító üzletemberrel beszélgettünk.

Banki partner nélkül egy évszázad után sem menne

125 éve alapították a FINO-FOOD Kft. jogelődjét és a mai napig működik, így nem túlzás kijelenti, hogy a vállalkozás kiállta több mint egy évszázad megpróbáltatásait. A tejipari vállalat ügyvezetője mégis úgy gondolja, hogy egy biztos pénzügyi partner nélkül nem működhet ma egy ilyen méretű és típusú vállalkozás. Elég csak a milliárdos értékű felvásárolt nyerstej alapanyag és a tejtermék készletek finanszírozására gondolni. Szommerné Egyed Lindával, a FINO-FOOD Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk egy magyar vállalkozás jelenlegi helyzetéről és jövőjéről.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Egy egész fegyvernemnek kell szembenéznie az új trónkövetelővel: bemutatkozik az RHC-155
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.