Mind az összes kiosztott kapacitásbővítési EU-s forrásnál, mind az egy cég által elnyert pénzeknél triplázódás volt megfigyelhető az előző uniós ciklushoz képest a mostani ciklusban és főként az autóipari, illetve gépipari tevékenységre nyertek sok pénzt a cégek, de az elektromos autózás terjedése komoly fejtörést okoz a magyar autóipari beszállítói körnek - derül ki a Világgazdaság cikkéből.
Eljutottunk odáig, hogy a cégek további terjeszkedésének gátat szab a munkaerőhiány - jelentette ki a győri és Győr környéki fémipari vállalatokat tömörítő Professio klaszter vezetője a Népszabadságnak. A csoport vezetőinek ötlete, hogy az elmaradottabb térségekből iskoláskorukban vinnék a gyerekeket Győrbe, hogy hosszú távon enyhítsék a munkaerőhiányt.
A gép- és fémipar "legörbülése", illetve a járműgyártás enyhe növekedése együttesen vezetett oda, hogy júniusban váratlanul újra mínuszba fordult a magyar ipari termelés éves indexe - derül ki a KSH ma közzétett részletes adataiból. A havi alapú termelés 2,4%-kal esett, illetve az első fél évben átlagosan 2,3%-kal nőtt az iparunk éves összevetésben. Előretekintve az új megrendeléseknél is lefordulás látszik az exportrendelések miatt, így egyelőre egyáltalán nem festenek jól az ipari kilátásaink, és még a múlt héten vázolt 4% körüli éves átlagos bővülés sem biztos, hogy összejön. Márpedig ez nagyon kellene ahhoz, hogy a magyar GDP-növekedés a második félévben határozottan gyorsuljon.
Napok óta rossz a hangulat a részvénypiacokon.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
A közel-keleti konfliktus nem tett jót a hangulatnak.
Megállapodást kötött a BMW és a Lufthansa.
Hírfolyamunk a közel-keleti konfliktusról.
A magyarok fejében az él, hogy Románia fejletlenebb ország, de ez már nincs így.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.