Beindult a CIB Bank, 12 milliárdos nyereség fél év alatt

2018. augusztus 28. 08:35  english version   
nyomtatás
 
Folytatta az idei első félévben a tavaly megkezdett növekedést a CIB Bank: 8%-os hathavi hitelállomány-bővülés mellett az egy évvel korábbinál 25%-kal magasabb, 11,9 milliárd forintos adózott nyereséget ért el az első félévben. A nyereség növekedése a céltartalék-visszaírások növekedésének köszönhető, ráadásul ez adja a profit csaknem egészét.


Vegyes számokat látunk a CIB Bank tegnap este közzétett féléves jelentésében:
  • csökkenő bevételek: a nettó kamatbevételek 11%-kal, a nettó díj- és jutalékbevételek 4%-kal, a teljes bevételi szint 10%-kal csökkent, ugyanakkor
  • még több céltartalékot írt vissza a bank, mint egy évvel korábban, ez a tétel most a tavalyi első féléves 7,7 milliárd forint után 13,0 milliárd forinttal javította az adózás előtti eredményt, és a 13,3 milliárdos adózás előtti profit csaknem egészét adta,
  • a működési költségek gyakorlatilag stagnáltak (mindössze 1%-kal nőttek),
  • a korábbi méretzsugorodás miatt a bank 9%-kal kevesebb (3,4 milliárd forint) bankadót fizetett,
  • az adózás előtti eredmény így 23%-kal lett magasabb az egy évvel korábbinál, az adózott eredmény pedig 25%-kal.

Beindult a CIB Bank, 12 milliárdos nyereség fél év alatt


A CIB Bank közleményében az alábbiakat ismertette még:
  • A bank mérlegfőösszege a tavaly év végi növekedés után az idei év első félévében ismét nőtt. Az emelkedés mértéke a tavalyi év azonos időszakához képest 16,1 százalék volt, így a mérlegfőösszeg 2018. június végén 1836,8 milliárd forintot tett ki.
  • A vállalati hitelezés piacán a CIB Bank hitelállománya 5 százalékkal növekedett 2017 év végéhez képest.
  • Jelentős eredményeket értek el a lakossági hitelezés területén: a jelzáloghiteleknél 43 százalékkal emelkedett az új kihelyezés 2017 első félévéhez képest. A folyósított jelzáloghiteleken belül nőtt a rögzített és a teljes futamidőre fix kamatozású hitelek aránya: 2018 első félévében a folyósított jelzáloghiteleken belül 48% Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel volt, míg további 8,7%-ot tettek ki a teljes futamidőre fix kamatozású jelzáloghitelek. A személyi kölcsönök esetében az új kihelyezések volumene 29 százalékkal nőtt.
  • Folytatódott a stabil növekedés a befektetési alapokban kezelt vagyonok esetében is, mely 16 százalékkal emelkedett tavaly júniusához képest.
  • A hitelportfólió minősége tovább javult, a 90 napon túli késedelemben lévő hitelek aránya a szektor átlag alá csökkent, 2018. június végén már csak mindössze 2,8 százalék volt.
  • A bank tőkemegfelelési mutatója magas, 21,6 százalék.


A lakossági szegmensben a bank új folyamatok bevezetésén, illetve az egyéb kereskedelmi csatornák, különös tekintettel a mobilalkalmazás és az internetbank fejlesztésén keresztül kívánja növelni a hitelkihelyezések volumenét. Ennek keretében 2018 nyarán teljesen megújult a bank honlapja, melyen ősszel lehetővé válik majd Magyarországon elsőként az új ügyfelek számára is a teljesen online személyi kölcsön igénylés, valamint az oldalon elérhető lesz az online számlanyitás. A digitalizációs törekvések jegyében a bank mobilalkalmazása is megújult: a továbbfejlesztett applikációban számos új funkció elérhető, köztük a telefonszám alapján történő átutalás. A CIB üzleti stratégiájának része a vállalati piaci pozíciónak erősítése ügyfélakvizíciókon és növekvő üzleti volumeneken keresztül. A vállalati internetbank és front-end rendszer megújításával, a folyamatok egyszerűsítésével a cél, hogy a kkv- és a nagyvállalati ügyfelek ügyleti, betéti és devizaforgalmuk minél nagyobb hányadát a CIB-nél bonyolítsák.

A tavaly meghatározott és 2021-ig tartó négyéves stratégia alappillérei az alábbiak:
  • A bank egészét átható digitális átállás végrehajtása a fizikai hálózat szerep- és feladatkörének átalakításával párhuzamosan.
  • A fenntarthatóan nyereséges működés érdekében a bevételek növelése az élesedő versenykörnyezetben úgy, hogy a bevételek egyre nagyobb hányada származzon az ügyfeleknek nyújtott plusz szolgáltatások díjaiból és jutalékokból.
  • A költséghatékonyság javítása a digitalizáció és az értékesítési csatornák optimalizációja révén.
  • A nem teljesítő hitelek leépítését célzó folyamat befejezése, a hitelminőség fenntartása.


Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Új Portfolio hírlevél

Szerkesztett hírlevél - Segítség a
MIFID 2-ben

Feliratkozás
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
Állásajánlatok
Könyvelő
Senior befektetési tanácsadó
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium