
Áron Eszter mondhatni beleszületett a divat világába: anyai nagyapja ismert szabó volt, édesanyja pedig textilkerekedőként vezette be a kreatív iparág kulisszái mögé. A divattervező 2011-ben alapította meg saját márkáját, az AERON-t, amely rövid időn belül nemzetközi szinten is ismert márkává vált: a kezdetekben Ázsia, azon belül is Japán számított a legsikeresebb célpiacnak, Európában pedig Németországban volt a legnagyobb kereslet. Ahhoz azonban, hogy az AERON szintet lépjen, kulcsfontosságú volt a márka megújulása, valamint a még jelentősebb nemzetközi terjeszkedés.

"2019-ben elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor szükségessé vált új befektető bevonása. Így jött a képbe a GB & Partners, a jelenlegi többségi tulajdonosunk alapkezelője, és vele együtt a Vanguards Fashion Group Zrt., ami az alapkezelő Baldaszti Péterrel közös divatipari érdekeltségeit fogja össze holdingként” – mondta a Portfolio-nak Áron Eszter, hozzátéve, napi szinten tartják a kapcsolatot, folyamatos az együttműködés.
A GB & Partners 1,2 milliárd forintot fektetett be a magyar divatmárkába, aminek köszönhetően az AERON kollekciói mára világszerte elérhetőek olyan impozáns helyeken, mint például Amerika egyik legnagyobb luxusáruházlánca, a Neiman Marcus, 2021 júniusa óta pedig a londoni Harrodsban is jelen vannak saját, személyre szabott sarokkal. Mindemellett mára a nagykereskedelmi partnerek közé olyan nevek tartoznak, mint a brit fővárosban található Selfridges, a párizsi Printemps, a milánói La Rinascente vagy a számos német nagyvárosban is működő Kadewe nagyáruházak. Áron Eszter hangsúlyozta, ilyen szintű növekedéshez elengedhetetlen a jelentős tőkebefektetés és a megfelelő pénzügyi háttér, amely lényegében új dimenziókat nyitott meg a márka előtt.
"Közösen gondolkodunk, próbáljuk felépíteni a legmegfelelőbb rendszereket, amelyben a Vanguards luxusiparban jártas szakembereitől sok támogatást kapunk. Nemcsak akkor lehet rájuk számítani, amikor sikereket érünk el, hanem akkor is, ha valami nem úgy alakul, ahogy terveztük és együtt találjuk meg a megoldást” – emelte ki Szabó Domokos, a cég ügyvezető igazgatója, aki 2020 decemberében érkezett az AERON élére.
Az AERON két évvel ezelőttig 15 fős cégként működött, mostanra 35 fő dolgozik a vállalkozásnál, külföldről olyan jelentős tapasztalattal bíró szakemberek érkeztek, akik korábban ismert nemzetközi márkáknál dolgoztak.
Az új stratégiának látszik már az eredménye, míg 2019-ben 82 nagykereskedelmi partnerrel dolgoztak, 2021-ben már 94-el állnak kapcsolatban, emellett további 10-15 piaci szereplővel jelenleg is folynak a tárgyalások.

Magyarország a bázis, ezen a jövőben sem szeretnének változtatni
A vállalkozás számára fontos a fenntarthatóság és az ökológiai lábnyom csökkentése, ugyanakkor nem alkusznak meg a termékek kiváló minőségét illetően sem. A magas színvonalat a hazai gyártással szeretnék biztosítani, viszont itthon nem egyszerű a helyzet, jelentős munkaerőhiánnyal szembesülnek a beszállítók oldaláról.
"Az ipar szerkezete erősen átalakult az utóbbi években Magyarországon, pár tíz évvel ezelőtt a könnyűipar még hangsúlyosnak számított. Nagyon nehéz versenyezni a távol-keleti országokkal, vagy akár Törökországgal is. A kétkezi munka és az azért járó fizetés pedig nem vonzó a fiatalabb generáció számára, ma már kevesen választják ezt a karrierutat” – véli Szabó Domokos, aki szerint az edukáció, a szakember-utánpótlás nevelés lenne az egyetlen megoldás, ha a könnyűipar életben maradása a cél.
"A gyártóinktól rendszeresen azt halljuk, hogy növelnék a kapacitásokat, de egyszerűen nem találnak munkaerőt. A fiatalok körében nem túl csábító a varrónői vagy szabász szakma, pedig mindkettő fontos, nagy szakértelmet igénylő hivatás. De nem látnak ebben perspektívát” – mondta Áron Eszter, aki szerint a már meglévő iskolák támogatására, vagy épp új iskolák és gyárak létrehozására lenne szükség. A fiatalok számára munkahelyeket, fejlődési lehetőséget kellene kínálni.
A gyártás egyelőre sokkal költségesebb Magyarországon, mintha külföldön készülnének a termékek, de a márka kitart a hazai szakemberek mellett,
hiszen az ár mellett a minőség is jóval magasabb itt, mint amit Kínában vagy Törökországban tudnának biztosítani.

A koronavírus sem szabott határt a terjeszkedésnek
A koronavírus-járvány megjelenése, ahogy minden vállalatot, az AERON-t is számos kihívás elé állította: a járványhelyzet okozta gazdasági válság a vásárlókat is érintette, jobban meggondolták, mire költenek, ezzel összefüggésben a nagykereskedők is alaposan megfontolták, milyen termékeket szerezzenek be, melyek azok, amelyeket sikeresen tudnak majd értékesíteni.
"A nagykereskedelem adja a bevételünk 85 százalékát. A járványhelyzet miatt a japán disztribútorunk értékesítése visszaesett, ezáltal egy nagy piacot vesztettünk. Ezért is volt szükség arra, hogy új alapokra helyezzük a márkát, hogy kiegyensúlyozzuk a piaci jelenlétünket” – mesélte Szabó Domokos.
"Az AERON nem az a márka, ami az otthoni munkavégzéshez kínál kényelmes viseletet. Zömében olyan termékeket nyújtunk, amelyek ugyan hétköznapi, mégis kifinomult viseletként hordhatók, a home office idején azonban nem ezekre a darabokra volt kereslet a vásárlók részéről” – jegyezte meg Áron Eszter, hozzátéve, egy olyan márkának, amelyik épp terjeszkedni próbál és minél több partnernél szeretne megjelenni, nagyon nehéz volt ez az időszak. Nem volt lehetőség személyes találkozásokra, divatbemutatókon vagy iparági rendezvényeken való megjelenésre, kreatív megoldáshoz kellett tehát folyamodniuk.
A kihívás az volt, hogyan tudunk dobozba csomagolni egy divatbemutatót és elküldeni a partnereknek
– hangsúlyozta Szabó Domokos. Ezt a nehézséget azzal hidalták át, hogy a potenciális partnereknek csomagot állítottak össze a kollekciót bemutató albummal, azon belül pedig anyagmintákkal, hogy ha élőben nincs is lehetőség megtekinteni a termékeket, a minták segítségével kézzel tapintható élményt szerezzenek a darabokról.
"Átgondoltuk a készülő kollekciókat tartalmi szempontból is – a kötött termékeink eddig is a best sellereink voltak, ráadásul amellett, hogy elegánsak és alkalmi megjelenésre is tökéletesek, ha éppenséggel úgy alakul, home-office-ban viselve is jól kihasználhatók" – jegyezte meg Szabó Domokos, hozzátéve, a lehetőségeikhez mérten pozitívan jöttek ki a vírus okozta helyzetből, 2019-ben három, 2020-ban pedig már négy kollekcióval rukkoltak elő.
Szezonról szezonra tudtunk növekedni, a 2020-as évhez képest 120 százalékos növekedést és közel 2 millió eurós árbevételt várunk idén
– mondta Szabó Domokos, aki szerint ebben óriási segítséget jelentett a mögöttük álló holdingstruktúra.
A cikk megjelenését a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. támogatta.
Fotók: Portfolio/Stiller Ákos
Donald Trump: Izrael beleegyezett a Gázában meghatározott zóna határvonalaiba, ahonnan kivonná katonaságát
Amennyiben a Hamász elfogadja az amerikai béketervet.
Felszálltak a lengyel vadászgépek, a legmagasabb készültségi fokozatban a légvédelmi rendszerek
Oroszország a lengyel határhoz közeli területeket támad.
Az újrahasznosítás nem elég: drasztikusabb megoldásokra lenne szükség
Nagy veszélyt jelentenek az emberi egészségre a mikroműanyagok.
Új, elektromos modellt kezdett el gyáratni Zsolnán a KIA
Több mint 100 millió eurós beruházással készítették fel a gyárat.
Világszerte lázad és kormányokat dönt a Z generáció – Mi váltotta ki egy egész nemzedék haragját?
Új típusú forradalmi hullám söpör végig a világon.
Lényegében lezárult a cseh választás, Andrej Babis hatalmas győzelmet aratott
Fővároson kívül elhódított minden kerületet.
Könnyebben kaphatnak Otthon Start hitelt egyes vállalkozók
Egy társadalmi egyeztetésre bocsátott jogszabály alapján az átalányadózók egy része és az őstermelők könnyebben kaphatnak Otthon Start hitelt. Ugyanis a ezen támogatott hitelnél a bankoknak
Burgonyaválság a láthatáron: így hat a globális felmelegedés az élelmiszer-ellátásra
A klímaváltozás már nem a jövő problémája a mezőgazdaság területén sem. Kína kutatólaboratóriumaiban már most kísérletekkel mutatják ki, hogy milyen következmén
EU Bíróság ítélete a közösségi értékesítésről
A közelmúltban egy érdekes ítélet született az Európai Unió Bíróságán (EUB), amely iránymutatást adhat a közösségi értékesítések és az exportértékesítések áfamentességének meg

Vidéken még maradt valaki?
E heti vendégünk Móricz Dani és Cser Tamás. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podcast, Google Podcas

Minden jónak vége lesz egyszer?
A világ egyik kellemetlensége, hogy folyamatosan változik. Ugyan sokan örülhetnek is ennek, hiszen kevesen tudják ugyanazt a játékot játszani 40-70-100 éven keresztül, azonban megvan ennek a kom
A rézszektor és a Trump-adminisztráció vámjai
Az Egyesült Államok saját réz kitermelése és újrahasznosítása a belső szükséglet felét fedezi, a fennmaradó mennyiség importból származik.
A kutatói indikátor kritikus pontjai és a biztos megoldás
A GINOP PLUSZ-2.1.1-21 közleménye pontosítja az RCO06 indikátort, és elérhetővé teszi az FTE-nyilatkozat kötelező Excel-sablonját. A benyújtás feltétele a szabályszerűen kitöltött sablon.

Drága a forint vagy csak mi érezzük annak?
Sokan panaszkodnak az utóbbi időben, hogy Magyarország nagyon drága hellyé vált, külföldön a nyaralás alatt olcsóbb volt az élet. Az ilyen típusú észrevételek döntően szubjektív... The p


Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!
Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató
Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.
Megmentették a magyar költségvetést, de mire lesz ez elég?
Egyszeri tételek javították a számokat.
Előttünk hever az aranyat érő termék, de kevesen hajolnak le érte
A terület eddig jobbára kiaknázatlan maradt, aminek egyik oka az összefogás hiánya.
Magyar piactól a világmárkákig: így hangolják újra a BDPST Konceptet
Márton Szabolcs márkafejlesztési és stratégiai igazgatót kérdeztük.
