
Áron Eszter mondhatni beleszületett a divat világába: anyai nagyapja ismert szabó volt, édesanyja pedig textilkerekedőként vezette be a kreatív iparág kulisszái mögé. A divattervező 2011-ben alapította meg saját márkáját, az AERON-t, amely rövid időn belül nemzetközi szinten is ismert márkává vált: a kezdetekben Ázsia, azon belül is Japán számított a legsikeresebb célpiacnak, Európában pedig Németországban volt a legnagyobb kereslet. Ahhoz azonban, hogy az AERON szintet lépjen, kulcsfontosságú volt a márka megújulása, valamint a még jelentősebb nemzetközi terjeszkedés.

"2019-ben elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor szükségessé vált új befektető bevonása. Így jött a képbe a GB & Partners, a jelenlegi többségi tulajdonosunk alapkezelője, és vele együtt a Vanguards Fashion Group Zrt., ami az alapkezelő Baldaszti Péterrel közös divatipari érdekeltségeit fogja össze holdingként” – mondta a Portfolio-nak Áron Eszter, hozzátéve, napi szinten tartják a kapcsolatot, folyamatos az együttműködés.
A GB & Partners 1,2 milliárd forintot fektetett be a magyar divatmárkába, aminek köszönhetően az AERON kollekciói mára világszerte elérhetőek olyan impozáns helyeken, mint például Amerika egyik legnagyobb luxusáruházlánca, a Neiman Marcus, 2021 júniusa óta pedig a londoni Harrodsban is jelen vannak saját, személyre szabott sarokkal. Mindemellett mára a nagykereskedelmi partnerek közé olyan nevek tartoznak, mint a brit fővárosban található Selfridges, a párizsi Printemps, a milánói La Rinascente vagy a számos német nagyvárosban is működő Kadewe nagyáruházak. Áron Eszter hangsúlyozta, ilyen szintű növekedéshez elengedhetetlen a jelentős tőkebefektetés és a megfelelő pénzügyi háttér, amely lényegében új dimenziókat nyitott meg a márka előtt.
"Közösen gondolkodunk, próbáljuk felépíteni a legmegfelelőbb rendszereket, amelyben a Vanguards luxusiparban jártas szakembereitől sok támogatást kapunk. Nemcsak akkor lehet rájuk számítani, amikor sikereket érünk el, hanem akkor is, ha valami nem úgy alakul, ahogy terveztük és együtt találjuk meg a megoldást” – emelte ki Szabó Domokos, a cég ügyvezető igazgatója, aki 2020 decemberében érkezett az AERON élére.
Az AERON két évvel ezelőttig 15 fős cégként működött, mostanra 35 fő dolgozik a vállalkozásnál, külföldről olyan jelentős tapasztalattal bíró szakemberek érkeztek, akik korábban ismert nemzetközi márkáknál dolgoztak.
Az új stratégiának látszik már az eredménye, míg 2019-ben 82 nagykereskedelmi partnerrel dolgoztak, 2021-ben már 94-el állnak kapcsolatban, emellett további 10-15 piaci szereplővel jelenleg is folynak a tárgyalások.

Magyarország a bázis, ezen a jövőben sem szeretnének változtatni
A vállalkozás számára fontos a fenntarthatóság és az ökológiai lábnyom csökkentése, ugyanakkor nem alkusznak meg a termékek kiváló minőségét illetően sem. A magas színvonalat a hazai gyártással szeretnék biztosítani, viszont itthon nem egyszerű a helyzet, jelentős munkaerőhiánnyal szembesülnek a beszállítók oldaláról.
"Az ipar szerkezete erősen átalakult az utóbbi években Magyarországon, pár tíz évvel ezelőtt a könnyűipar még hangsúlyosnak számított. Nagyon nehéz versenyezni a távol-keleti országokkal, vagy akár Törökországgal is. A kétkezi munka és az azért járó fizetés pedig nem vonzó a fiatalabb generáció számára, ma már kevesen választják ezt a karrierutat” – véli Szabó Domokos, aki szerint az edukáció, a szakember-utánpótlás nevelés lenne az egyetlen megoldás, ha a könnyűipar életben maradása a cél.
"A gyártóinktól rendszeresen azt halljuk, hogy növelnék a kapacitásokat, de egyszerűen nem találnak munkaerőt. A fiatalok körében nem túl csábító a varrónői vagy szabász szakma, pedig mindkettő fontos, nagy szakértelmet igénylő hivatás. De nem látnak ebben perspektívát” – mondta Áron Eszter, aki szerint a már meglévő iskolák támogatására, vagy épp új iskolák és gyárak létrehozására lenne szükség. A fiatalok számára munkahelyeket, fejlődési lehetőséget kellene kínálni.
A gyártás egyelőre sokkal költségesebb Magyarországon, mintha külföldön készülnének a termékek, de a márka kitart a hazai szakemberek mellett,
hiszen az ár mellett a minőség is jóval magasabb itt, mint amit Kínában vagy Törökországban tudnának biztosítani.

A koronavírus sem szabott határt a terjeszkedésnek
A koronavírus-járvány megjelenése, ahogy minden vállalatot, az AERON-t is számos kihívás elé állította: a járványhelyzet okozta gazdasági válság a vásárlókat is érintette, jobban meggondolták, mire költenek, ezzel összefüggésben a nagykereskedők is alaposan megfontolták, milyen termékeket szerezzenek be, melyek azok, amelyeket sikeresen tudnak majd értékesíteni.
"A nagykereskedelem adja a bevételünk 85 százalékát. A járványhelyzet miatt a japán disztribútorunk értékesítése visszaesett, ezáltal egy nagy piacot vesztettünk. Ezért is volt szükség arra, hogy új alapokra helyezzük a márkát, hogy kiegyensúlyozzuk a piaci jelenlétünket” – mesélte Szabó Domokos.
"Az AERON nem az a márka, ami az otthoni munkavégzéshez kínál kényelmes viseletet. Zömében olyan termékeket nyújtunk, amelyek ugyan hétköznapi, mégis kifinomult viseletként hordhatók, a home office idején azonban nem ezekre a darabokra volt kereslet a vásárlók részéről” – jegyezte meg Áron Eszter, hozzátéve, egy olyan márkának, amelyik épp terjeszkedni próbál és minél több partnernél szeretne megjelenni, nagyon nehéz volt ez az időszak. Nem volt lehetőség személyes találkozásokra, divatbemutatókon vagy iparági rendezvényeken való megjelenésre, kreatív megoldáshoz kellett tehát folyamodniuk.
A kihívás az volt, hogyan tudunk dobozba csomagolni egy divatbemutatót és elküldeni a partnereknek
– hangsúlyozta Szabó Domokos. Ezt a nehézséget azzal hidalták át, hogy a potenciális partnereknek csomagot állítottak össze a kollekciót bemutató albummal, azon belül pedig anyagmintákkal, hogy ha élőben nincs is lehetőség megtekinteni a termékeket, a minták segítségével kézzel tapintható élményt szerezzenek a darabokról.
"Átgondoltuk a készülő kollekciókat tartalmi szempontból is – a kötött termékeink eddig is a best sellereink voltak, ráadásul amellett, hogy elegánsak és alkalmi megjelenésre is tökéletesek, ha éppenséggel úgy alakul, home-office-ban viselve is jól kihasználhatók" – jegyezte meg Szabó Domokos, hozzátéve, a lehetőségeikhez mérten pozitívan jöttek ki a vírus okozta helyzetből, 2019-ben három, 2020-ban pedig már négy kollekcióval rukkoltak elő.
Szezonról szezonra tudtunk növekedni, a 2020-as évhez képest 120 százalékos növekedést és közel 2 millió eurós árbevételt várunk idén
– mondta Szabó Domokos, aki szerint ebben óriási segítséget jelentett a mögöttük álló holdingstruktúra.
A cikk megjelenését a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. támogatta.
Fotók: Portfolio/Stiller Ákos
Telekomosok, figyelem! A héten országszerte leállások jönnek a szolgáltatásban
Itt a lista, hol és mikor.
Egymás után esnek el az autópályák Magyarországon: számos helyen van dugó
Csak az M1-esen több baleset történt.
Kimondta a NATO egyik legerősebb állama: "vészesen közeledik" az 5. cikkely aktiválása
Az is kiderült, hogy erre mikor kerülhet sor.
Teljesen más utat jár az USA és Európa az AI szabályozása terén – Lehet, ez nem is akkora probléma?
Az USA túl keveset és túl későn szabályoz, míg Európa túl sokat és túl hamar.
Megszólalt a kulcsfontosságú hatalom a béketárgyalások jövőjéről – Komoly fenyegetést kapott Izrael
Eljött a következmények ideje.
Annyira zuhogott az eső, hogy lecsúszott egy repülőgép a leszállópályáról
A krakkói repülőtéren.
Itt látszik, mennyire elromlottak a dolgok az USA-ban
Nem lesz könnyű ebből kijönni.
Pénzgyáros AI
Az AI az új vasút - írtuk nemrég egy posztunkban. Beruházási oldalról tényleg lehet így tekinteni, de vagyongyarapítási oldalról inkább a kriptóra hasonlít: egyetlen szektor ilyen... Th

Kelet-Közép-Európa - hogyan tudjuk kontrollálni a saját sorsunkat?
Kelet-Közép Európa jövőjét a rendelkezésre álló erőforrások és képességek, röviden a potenciál határozza meg. A kérdés, hogy a potenciált mennyiben tudjuk felhasználni a régió polgá
Top 10 osztalék részvény - 2025. szeptember
Szeptember másodikán kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőz
Két éves a bejelentővédelmi törvény
2023 nyarán lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény, - a panasztörvény - amely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentéséről szól. A bejelentővéd

Az energetikai dekarbonizációban is szerepet kaphat a hidrogén
Miközben a hidrogénmeghajtás fontos eszköze lehet a közlekedés kizöldítésének, arról lényegesen kevesebb szó esik, hogy a hidrogén az ipar dekarbonizációjában is sz
Ezek a befektetések aranybányák - szó szerint!
Közel két évvel ezelőtt, az árfolyam kitörése előtt pár hónappal azt írtam elemzésemben, hogy az aranyárfolyam radikális emelkedése szinte garantált, akár háromszorozhat is a sárga... Th

Amikor a rosszabb befektetés is megéri
Korábban már írtam arról, hogy mennyire nem szeretem a béren kívüli juttatásokat. Teljesen feleslegesek, elvesznek egy csomó időt, és végeredményben csak azért léteznek, mert adókedvezmény
Milton Friedman és az MMT
Milton Friedman: From Modern Monetary Theory to Monetarism címmel ma cikkem olvasható a Naked Capitalism oldalon. Innen is köszönöm Yves Smith szerkesztőnek a közlést, aki egy rövid felvezetést i


Mi lesz a kormány ötezermilliárdos tervével? Szaporodnak a kérdőjelek
Portfolio Checklist: mikor lesz Paks II-es áram a konnektorunkban?
Erre kevesen számítottak: ő most a világ leggazdagabb embere
Újra hasít az AI-sztori.
Mi lesz veled, magyar búza? Drasztikus váltás kell
Aduász lehet a búza itthon, a fajtaválasztáson és a technológián azonban nagyon sok múlik.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod