Sosem történt ilyen: egy európai lett a világ leggazdagabb embere

Sosem történt ilyen: egy európai lett a világ leggazdagabb embere

Elon Muskot Bernard Arnault európai üzletember váltotta a világ leggazdagabb emberének címében, miután idén Musk jelentősebb vagyont veszített, részben a Tesla részvényeinek gyengélkedése, részben a Twitter felvásárlása miatt.

Baktériumok és gombák készítik a jövőben a ruháinkat?

Baktériumok és gombák készítik a jövőben a ruháinkat?

Baktérium által készített cellulózkalap, gombafonalakból készült lámpa, hagyományos gyártás helyett „termesztett” használati tárgyak, és gyökeresen új technológiák jelentek meg a közelmúltban megrendezett Future Materials konferencián. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Innovációs Központjának szervezésében megrendezett, nemzetközi előadókat és hallgatóságot vonzó eseményen kiderült: a műanyag-korszak után a jövő a biológiailag lebomló, mikroorganizmusok segítségével előállítható anyagoké és eljárásoké lehet, amelyek a divatiparban és a dizájn világában még kísérleti fázisban vannak, a csomagolóipar és a járműgyártás azonban már napi szinten használja ezeket.

Milyen anyagokból készül a jövő ruhája? Közösen fejleszt a MOME és a Nanushka

Milyen anyagokból készül a jövő ruhája? Közösen fejleszt a MOME és a Nanushka

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és az egyik legismertebb hazai divatmárka, a Nanushka együttműködési megállapodást kötött annak érdekében, hogy a MOME Innovációs Központtal közösen találjanak megoldást a textilanyagok fenntartható felhasználására, és új divatipari alapanyagokkal kísérletezzenek. Az egyetem számos nagy nemzetközi nagyvállalattal dolgozik együtt, azonban a Nanushkával aláírt megállapodás lehetővé teszi, hogy a hazai szakemberek kreativitását és tudását egy nemzetközileg is keresett, magyar divatmárka ruháin láthassák viszont szerte a világon. A Portfolio Böszörményi-Nagy Gergelyt, a MOME alapítványi elnökét, illetve Baldaszti Pétert, a Nanushka igazgatósági tagját, a Vanguards Fashion Group vezérigazgatóját kérdezte a globális divatipar előtt álló kihívásokról, greenwashingról és az együttműködésben rejlő lehetőségekről.

A jó üzletpolitika és a márkaérték is rengeteget segít a válságban

A jó üzletpolitika és a márkaérték is rengeteget segít a válságban

A fenntarthatóság, a tudatos tervezés és a társadalmi felelősségvállalás voltak azok az értékek, amelynek révén a budapesti székhelyű divatmárka, a Nanushka úgy is növekedni tudott a járvány idején, hogy más divatipari szereplők jelentős zuhanást éltek meg. A cég tavaly 12 milliárdos árbevételt ért el, ez jelentős növekedés a 2020-as 7,5 milliárd után. Az idei évre a cél a 19 milliárd forintos, vagyis 50 millió eurós árbevétel. Miközben a cég dinamikusan nő, globálisan is terjeszkednek, bevételének 98 százaléka származik exportból. Idén ősszel nyílik Sanghajban az első üzletük, és dolgoznak egy észak-amerikai üzlet nyitásán is.

Az újrahasznosított pamutra tette le a voksát a C&A

A C&A európai ruhaipari vállalat és a Recover™ anyagtudományi vállalat egy 4 évre szóló stratégiai partnerséget kötött, hogy közösen vezesse be az újrahasznosított pamutot a mindennapi ruházati cikkek közé - szerepel a C&A közleményében.

Hogyan válhat nemzetközileg is sikeressé egy magyar divatcég?

Hogyan válhat nemzetközileg is sikeressé egy magyar divatcég?

Egy divatmárka több szempontból is speciális helyzetben van, mivel mind az indulás, mind a működés óriási tőkebefektetést igényel. Az Áron Eszter által 2011-ben alapított AERON jelentős változáson ment keresztül az elmúlt két évben: a márka dolgozóinak száma duplájára nőtt, új piacokon erősítenek, mindennek pedig a koronavírus-járvány sem szabott határt, sőt.

Fenntartható farmergyárat nyit a C&A Németországban

Fenntartható farmergyárat nyit a C&A Németországban

A C&A 2021 őszén nyitja meg textilipari innovációs gyárát (C&A FIT) a németországi Mönchengladbachban. A legújabb technológia alkalmazásával, az új telephelyen a farmergyártásra összpontosítanak - szerepel a cég közleményében.

Újra nyereséges a Zara anyacége

Újra nyereséges a Zara anyacége

A JP Morgan szerint kezd visszaállni a divatáruk iránti kereslet Európában - mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a vártnál is nagyobb profitot tudott realizálni a májustól júliusig tartó negyedév során a többek között a Zarát és Bershkát tulajdonló spanyol Inditex Group. Teljesen azonban még nincs kint a gödörből a ruházati vállalat, az egy évvel korábbihoz képest ugyanis 31 százalékot esett az értékesítés, ez leginkább annak tudható be, hogy a koronavírus hatására eddig távol maradtak a városközpontok plázáitól a vásárlók.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Olyan nyomás alá kerül Magyarország pillanatokon belül, aminek évekig fizethetjük az árát
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.