Éliás Péter, az Audi Hungaria Zrt. Környezetmenedzsment vezetője előadásában a győri gyáregység biodiverzitási tevékenységét mutatta be. Elmondta, hogy mintegy 3 millió m2 zöldterületet kezelnek Győrben: a telephely biodiverzitásának javítása folyamatos, a cél, hogy a márka a biodiverzitás védelmében élenjáró legyen. A növény és állatvilág számos képviselője él a területen, többek között kacsák, békák, nyulak és gekkó is. A 87-féle madárfaj fele költ is a területen, ahol méhlegelő és rovarhotel is helyet kapott. A területen 6 méhcsalád is lakik, „saját márkás” mézet is gyártanak.
Kiemelte, hogy a cég munkatársai is rendszeresen részt vesznek a környezetvédelmi programokban.
Az előadást követő panelbeszélgetésben Tóth László, a DS Smith Packaging Hungary Sales Managere úgy fogalmazott: az egész csomagolóipart szeretnék hozzáigazítani a kortárs fenntarthatósági trendekhez.
Olyan technológiákba, alapanyagokba fektetnek, amelyekkel ki lehet váltani a műanyag csomagolásokat.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a Magyarországon előállított autóipari termékek jelentősen több szállítást igényelnek, az újonnan induló gyárakkal a szállítási útvonalak tovább fognak növekedni: értékelése szerint ez a teljes csomagolóiparra hatással lesz.

Kondás Béla, a thyssenkrupp Materials Services Kelet-Európai minőségügyi vezetője beszámolt arról, hogy érdemben változnak az alapanyagok az autóiparban. Új, könnyebb ötvözetek kifejlesztése zajlott az elmúlt években. Az acélgyártás nagy mennyiségű széndioxidot bocsájt ki, ugyanakkor a thyssenkrupp egyértelműen a fenntarthatóság mellett tette le a voksát az alapanyagok területén is. A vállalatnak a konszernközpont szigorú szabályozást követel meg - a helyi jogkörnyezetnél sokkal szigorúbbat –
a cél, hogy a beszállítói láncnak is továbbadják ezeket a követelményeket.
Nyirő Ferenc, a Kontron Hungary Kft. ipari digitalizáció üzletág vezetője arra szólított fel, hogy az autóipari beszállítóknak akcióterveken kell gondolkoznia azzal kapcsolatban, hogy hogyan érinti őket az e-mobilitásra való átállás. Ez ugyanis olyan, a cégek működését teljes vertikumában érintő kihívás, amit csak tudatos – és minél előbb elkezdett – tervezéssel lehet sikeren véghez vinni.
Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. elnök, ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a fenntarthatóság corporate szinten indul, ugyanakkor ezt a tevékenységhez meg kell teremteni a szükséges forrásokat, azaz „ki kell gazdálkodni” az erre fordítandó összegeket. Mint mondta, költségérzékeny a gyártási környezet, ezért a fenntarthatósági fejlesztések komoly terhet jelentenek sok vállalat számára.
Akkumulátorgyártás: időben reagáltunk a piaci folyamatokra
A szekció második panelbeszélgetésének résztvevői a hazai akkumulátorgyártás aktuális kérdéseit járták körbe. Szilágyi Balázs, a Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) közügyekért felelős vezetője kiemelte: érdemi piaci előnyt jelent, hogy a Magyarországon jelenlévő autógyártók korán elindultak az elektromobilitás irányába, ezzel párhuzamosan pedig a döntéshozók is időben reagáltak a piaci folyamatokra.
Európában az a jellemző, hogy minden autógyártó egyedi akkumulátort szeretne, ezért leginkább modulokat szállítanak az autógyárakba.
Ugyanakkor a töltési ciklusok számában, az élettartamban sokat léptek előre a fejlesztések: akár 16-20 évig is működhetnek. A CATL debreceni építkezésén nagy többségében magyar cégek dolgoznak: jelenleg a Magyarországon tervezett beruházás első fázisa zajlik. Az üzemben 2025-ben indul a gyártás. A tervek szerint egyre nagyobb mértékben tudják bevonni a magyar beszállítókat.

Wolf Csaba, a SEMCORP Hungary Kft. alelnöke elmondta: Magyarország előnyös lokáció az akkumulátorgyártás szempontjából, nem véletlen, hogy nagy globális szereplők települnek ide. A cég bevételeinek kiemelkedően magas részét fordítja kutatásfejlesztésre: a projektek egyik célja az élettartam-növelés.
Sőregi Tibor, az NIO Plant Managere szerint a jövőben is fontos kérdés lesz, hogy tudják a töltéssel kapcsolatos kihívásokat leküzdeni. Lényeges probléma az akkumulátor élettartama – ezeknek a kérdéseknek a megoldásán gőzerővel dolgoznak.
Címlapkép és fotók forrása: Portfolio - Stiller Ákos
Az innováció segíthetne a gazdákon, de nincs nyitottság az újdonságokra
A halogatás a jellemző.
Megvan a döntés, ikonikus épületbe költözik a Visa
Új bérlővel gazdagodik a londoni üzleti negyed.
Megérkezett Európába az olcsóbb Tesla Model 3, itt van a magyarországi ár
Élénkíteni akarják a keresletet.
Karácsonyi Signature PRO akció: két hónapig féláron
Mélyebb összefüggések, exkluzív tartalmak, kevesebb zaj – most 50% kedvezménnyel.
Megoldódhat az Sz-400-as nagy vitája: a NATO egyik legerősebb hatalma csúcsmodern ötödik generációs vadászgépeket kaphat
Közel egy évtizede nem találják a kiutat.
Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle
Összejátszottak a cégek.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Nincs is magyar piac, szóval bizalmi válság sem lehet
Répatermesztőknél talán értelmezhető, hogy magyar piac, de startupok esetében nincs semmi hasonló. Sőt, őszintén: Magyarország elég szar hely, ha startupot akarsz alapítani. Még csak ma
Célkeresztben a külföldi tőkejövedelem: szigorít a NAV!
Látványosan szigorít a NAV a külföldi tőkejövedelmek ellenőrzésén: úgy tűnik, a korábban jellemzően szankciómentes támogató eljárások helyét átveszi a jogkövetési vizsgálat, amely m
Zsiday Viktor: Nem kizárt a komolyabb kamatcsökkentés
Az elmúlt évben nagyon sok jegybank csökkentette az irányadó kamatszinteket, köztük az amerikai is, ám valójában a monetáris kondíciók nem feltétlenül javultak, sőt valószínűleg sok... T
40 milliárdos biogáz-kassza: vége az első körnek, itt a második
2025. november 27-én lezárult a "Biogáz és biometán termeléshez kapcsolódó beruházások támogatása" című pályázat első szakasza.
Hol nem érdemlik meg az emberek a pozíciójukat?
A nagy termelékenységi különbségek egyebek mellett a munkaerőpiac meritokráciájából és a menedzsment minőségéből fakadnak - mindkettőben markáns országok közötti eltérésekkel. The pos
Munkáshitel - a fiatalok köszönik, nem kérnek belőle!
A 2025 januári indulásakor nagy várakozás övezte a kamatmentes Munkáshitelt, ám hamar kiderült: a kezdeti lelkesedés után a kereslet meredeken zuhant, a bankok pedig mostanra kiszálltak a fiatal
Műanyagszennyezés: a modern kor láthatatlan járványa
A Föld szinte minden szegletét beborítja a műanyag, a tengerpartoktól a hegycsúcsokig. Az egyszer használatos termékek ugyan megkönnyítik a mindennapokat, de közben hozzáj
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Növekedési válság van, mégis 11 százalékkal nő a minimálbér - Mi lesz ebből?
Hogy fogják kigazdálkodni a cégek?
Ez most a gazdagok kedvenc csokija, horror árat fizetnek érte
Csokikülönlegességek hódítanak a tehetőseknél.
Ezért nem tudnak labdába rúgni a magyar élelmiszeripari cégek a nemzetközi piacokon
Az Agrárszektor 2025 konferenciáról jelentkezik a Checklist .

