Az Audi Hungária Független Szakszervezet és az Audi Hungaria Zrt. képviselői közös döntése értelmében zárt ajtók mögötti tárgyalássorozatban alakítja ki azt a bérfejlesztési és juttatási csomagot, amelyet április 15-én mutatnak be a Bizalmi Értekezlet számára - derül ki az Audi Hungária Független Szakszervezetének (AHFSZ) tájékoztatójából.
Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből többek között kiderült, hogy Európában még mindig a benzines autók a legnépszerűbbek, és ha a dízeles autókat is hozzáadjuk, akkor minden második eladott autó tisztán belsőégésű motoros. Minden nyolcadik eladott autó elektromos, ebben nincs változás az egy évvel korábbihoz képest, vagyis nem emelkedett a részesedésük, Dániában, Svédországban és Hollandiában magas a tisztán elektromos autók aránya az eladásokban, a régiónkban, Horvátországban, Csehországban vagy Szlovákiában viszont alig adnak el elektromos autót.
A fenntartható fejlesztések és zöldítés irányába ható globális lépéskényszer tovább alakítja a világ autóiparát – kérés, ki hogyan tud kapcsolódni a trendekhez és hogyan állítható a fenntarthatóság a megtérülés szolgálatába. Mindeközben talán nem túlzást az állítani, hogy Magyarország az akkumulátorgyártásra tette fel a jövőjét, mint az autóipari értéklánc új, megkerülhetetlen elemére - sorban jönnek a bejelentések a különböző beruházásokról. Persze nem minden esetben a közbeszédben gyakran emlegetett akkumulátorgyárakról van szó, hanem sokszor az iparág beszállítóiról, amelyek adott esetben az autóipari elektromos átállásra reagálnak az akkumulátoripar kiszolgálásával. Milyen kihívásokkal, lehetőségekkel és kockázatokkal néz szembe Magyarország, amikor erre az útra lép? Erre kereste a választ a Portfolio – MAGE Járműipar 2024 konferencia Fenntarthatóság vs. megtérülés? című szekciója.
A hazai járműipart meghatározó gyártói és nagyvállalati szereplői trendekről, beruházásokról, válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról beszélgettek a Portfolio-MAGE Járműipar 2024 konferencia első Vezetői kerekasztalában. Kiemelték: a legnagyobb kihívást az elektrifikáció, a jogszabályi nyomás és a kínai gyártók előretörése jelenti. A hazai járműipar legnagyobb beszállítói és kkv szereplői válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról beszélgettek a második Vezetői kerekasztalában.
A Volkswagen új automatizált vezetési technológiákat hoz a sorozatgyártásba, mivel elmélyíti partnerségét a Mobileye vállalattal az autóvezetési technológiák terén - jelentette a Reuters.
Az Audi Hungaria teljesítményét a 2023-as üzleti évben gyártótelephely-specifikus kihívások befolyásolták - áll a vállalat 2023-as évről szóló közleményében.
Az Audi vezérigazgatója, Gernot Doellner kedden kijelentette, hogy a vállalat kitart elektromos járművekre vonatkozó stratégiája mellett, annak ellenére, hogy idén számos megpróbáltatással kell szembenéznie a Volkswagen-leánycégnek - írja a Reuters.
Ma tárgyalt az Audi Hungária vezetősége és a szakszervezet a béremelésről.
A Portfolio és a MAGE 2015 óta szervez sikeresen közös rendezvényeket, az idei Járműipar 2024 konferenciára a kecskeméti Sheraton Hotelben kerül sor március 20-21-én. A helyszínválasztás nem véletlen: az elmúlt évek egyik új járműipari központja épp Kecskeméten épült fel, amely jól példázza, hogy milyen gazdasági és társadalmi együttműködés szükséges a szektorban a hazai szerepvállalás erősítésére. A résztvevők elsőkézből szerezhetnek tapasztalatokat a hazai autóipar fejlődéséről, mivel a konferencia második napján több közeli gyáregység is meglátogatható. Egy biztos: lesz miről beszélni, hiszen – bár az elmúlt évek sem voltak eseménytelenek – az autóipart olyan drasztikusan új kihívások érik, mint a kínai márkák előretörése, és az erőltetett ütemű elektrifikáció. De hogyan tudnak megbirkózni ezekkel a szereplők, és milyen stratégiával lehet előnyt kovácsolni a piaci változásokból? Hogyan fordíthatják előnyükre a változásokat a hazai szereplők, lehet-e a kanyarban előzni? A rendezvényen mindez kiderül.
2007 óta folyamatosan öregszik a hazai személyautó-állomány átlagos életkora, amely 2023-ban újabb 0,4 évvel emelkedett. Eközben a járművek száma már 5 millió fölé emelkedett - derül ki a KSH friss adataiból.
Ma is folytatódtak a bértárgyalások a győri Audi munkavállalói és munkáltatói között, de nem született megállapodás – tájékoztatott az Audi Hungária Független Szakszervezet.
Megtartották hétfőn, azaz február 12-én, az első hivatalos bértárgyalási fordulót az Audinál, és a két oldal bérelvárásai között egyelőre jelentősek a különbségek. A munkáltatói oldal 5,3%-os, a munkavállalói oldal 12%-os béremelést szeretne áprilistól, és további eltérések is vannak a két csomag között.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta az Audi Hungaria új igazgatósági elnökét, Michael Breme-et - derült ki a Nemzetgazdasági minisztérium közleményéből.
Az Audi két hétre csökkenti a brüsszeli gyárának termelését alkatrészhiányra hivatkozva.
2024. február 1-től Michael Breme veszi át az Audi Hungaria igazgatóságának elnöki pozícióját Alfons Dintnertől, aki a Volkswagen Konszernben eltöltött 40 év után a jövőben teljes mértékben a privát életére fog koncentrálni.
A Liberty Dunaújváros menedzsmentje a jövőbeni együttműködésről egyeztetett az Audi Hungaria Zrt. képviselőivel csütörtökön.
Cikkünket folyamatosan frissítjük az orosz-ukrán háború legfontosabb eseményeivel.
Hullámzó volt a kereskedés Amerikában.
A HDZ nagy fölénnyel nyert.
Nincs idő késlekedésre.
Egészen döbbenetes összegről megy a jogi huzavona.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.
Egyre gyakoribb a megműveletlen szőlő a legjobb magyar borvidékeken.
Erről Csicsmann László egyetemi tanár beszélt a Portfolio Checklistben.