Megállapodás született a bérekről a győri Audinál

Megállapodás született a bérekről a győri Audinál

Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti egyhetes intenzív együttműködés után a szakszervezet mai Bizalmi Értekezlete elfogadta a munkáltató utolsó, közösen kidolgozott ajánlatát.

Összeesett a Volkswagen elektromosautó-eladása Európában

Összeesett a Volkswagen elektromosautó-eladása Európában

Közzétette az első negyedéves autóírtékesítési statisztikáit a Volkswagen csoport. A konszern eladásai összességében nőttek, az elektromos autók értékesítése viszont csökkent, főként Európában volt nagy a visszaesés.

Zárt ajtók mögött folytatódik a bértárgyalás a győri Audinál

Zárt ajtók mögött folytatódik a bértárgyalás a győri Audinál

Az Audi Hungária Független Szakszervezet és az Audi Hungaria Zrt. képviselői közös döntése értelmében zárt ajtók mögötti tárgyalássorozatban alakítja ki azt a bérfejlesztési és juttatási csomagot, amelyet április 15-én mutatnak be a Bizalmi Értekezlet számára - derül ki az Audi Hungária Független Szakszervezetének (AHFSZ) tájékoztatójából.

Nem nagyon kapnak rá a vevők az elektromos autókra

Nem nagyon kapnak rá a vevők az elektromos autókra

Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből többek között kiderült, hogy Európában még mindig a benzines autók a legnépszerűbbek, és ha a dízeles autókat is hozzáadjuk, akkor minden második eladott autó tisztán belsőégésű motoros. Minden nyolcadik eladott autó elektromos, ebben nincs változás az egy évvel korábbihoz képest, vagyis nem emelkedett a részesedésük, Dániában, Svédországban és Hollandiában magas a tisztán elektromos autók aránya az eladásokban, a régiónkban, Horvátországban, Csehországban vagy Szlovákiában viszont alig adnak el elektromos autót.

Érdemi lépéseket tesznek a fenntarthatóság felé a magyar autóipari beszállítók

Érdemi lépéseket tesznek a fenntarthatóság felé a magyar autóipari beszállítók

A fenntartható fejlesztések és zöldítés irányába ható globális lépéskényszer tovább alakítja a világ autóiparát – kérés, ki hogyan tud kapcsolódni a trendekhez és hogyan állítható a fenntarthatóság a megtérülés szolgálatába. Mindeközben talán nem túlzást az állítani, hogy Magyarország az akkumulátorgyártásra tette fel a jövőjét, mint az autóipari értéklánc új, megkerülhetetlen elemére - sorban jönnek a bejelentések a különböző beruházásokról. Persze nem minden esetben a közbeszédben gyakran emlegetett akkumulátorgyárakról van szó, hanem sokszor az iparág beszállítóiról, amelyek adott esetben az autóipari elektromos átállásra reagálnak az akkumulátoripar kiszolgálásával. Milyen kihívásokkal, lehetőségekkel és kockázatokkal néz szembe Magyarország, amikor erre az útra lép? Erre kereste a választ a Portfolio – MAGE Járműipar 2024 konferencia Fenntarthatóság vs. megtérülés? című szekciója.

Megszólaltak a legnagyobb magyarországi autógyártók: erre számítanak a következő hónapokban

Megszólaltak a legnagyobb magyarországi autógyártók: erre számítanak a következő hónapokban

A hazai járműipart meghatározó gyártói és nagyvállalati szereplői trendekről, beruházásokról, válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról beszélgettek a Portfolio-MAGE Járműipar 2024 konferencia első Vezetői kerekasztalában. Kiemelték: a legnagyobb kihívást az elektrifikáció, a jogszabályi nyomás és a kínai gyártók előretörése jelenti. A hazai járműipar legnagyobb beszállítói és kkv szereplői válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról beszélgettek a második Vezetői kerekasztalában.

Kihívásokkal tarkított évet zárt a győri Audi

Kihívásokkal tarkított évet zárt a győri Audi

Az Audi Hungaria teljesítményét a 2023-as üzleti évben gyártótelephely-specifikus kihívások befolyásolták - áll a vállalat 2023-as évről szóló közleményében.

A megpróbáltatások ellenére kitart a terve mellett az Audi

A megpróbáltatások ellenére kitart a terve mellett az Audi

Az Audi vezérigazgatója, Gernot Doellner kedden kijelentette, hogy a vállalat kitart elektromos járművekre vonatkozó stratégiája mellett, annak ellenére, hogy idén számos megpróbáltatással kell szembenéznie a Volkswagen-leánycégnek - írja a Reuters.

Egy szektor, két nap és az autóipar legfontosabb szereplői – Portfolio – MAGE Járműipar 2024

Egy szektor, két nap és az autóipar legfontosabb szereplői – Portfolio – MAGE Járműipar 2024

A Portfolio és a MAGE 2015 óta szervez sikeresen közös rendezvényeket, az idei Járműipar 2024 konferenciára a kecskeméti Sheraton Hotelben kerül sor március 20-21-én. A helyszínválasztás nem véletlen: az elmúlt évek egyik új járműipari központja épp Kecskeméten épült fel, amely jól példázza, hogy milyen gazdasági és társadalmi együttműködés szükséges a szektorban a hazai szerepvállalás erősítésére. A résztvevők elsőkézből szerezhetnek tapasztalatokat a hazai autóipar fejlődéséről, mivel a konferencia második napján több közeli gyáregység is meglátogatható. Egy biztos: lesz miről beszélni, hiszen – bár az elmúlt évek sem voltak eseménytelenek – az autóipart olyan drasztikusan új kihívások érik, mint a kínai márkák előretörése, és az erőltetett ütemű elektrifikáció. De hogyan tudnak megbirkózni ezekkel a szereplők, és milyen stratégiával lehet előnyt kovácsolni a piaci változásokból? Hogyan fordíthatják előnyükre a változásokat a hazai szereplők, lehet-e a kanyarban előzni? A rendezvényen mindez kiderül.

Tovább öregedett a magyar gépkocsiállomány

Tovább öregedett a magyar gépkocsiállomány

2007 óta folyamatosan öregszik a hazai személyautó-állomány átlagos életkora, amely 2023-ban újabb 0,4 évvel emelkedett. Eközben a járművek száma már 5 millió fölé emelkedett - derül ki a KSH friss adataiból.

Nincs még bérmegállapodás a győri Audinál

Nincs még bérmegállapodás a győri Audinál

Ma is folytatódtak a bértárgyalások a győri Audi munkavállalói és munkáltatói között, de nem született megállapodás – tájékoztatott az Audi Hungária Független Szakszervezet.

Bértárgyalás az Audinál: messze vannak még egymástól az ajánlatok

Bértárgyalás az Audinál: messze vannak még egymástól az ajánlatok

Megtartották hétfőn, azaz február 12-én, az első hivatalos bértárgyalási fordulót az Audinál, és a két oldal bérelvárásai között egyelőre jelentősek a különbségek. A munkáltatói oldal 5,3%-os, a munkavállalói oldal 12%-os béremelést szeretne áprilistól, és további eltérések is vannak a két csomag között.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Üzemanyagválság felé halad Magyarország, kiadták a figyelmeztetést
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.