Az online vásárlás küldheti padlóra a plázákat

2017. november 22. 15:00    
nyomtatás
 
A fogyasztói szokások átalakulása és az e-kereskedelem térnyerése nem csak a kiskereskedelmet alakíthatja át, de a logisztikai piac számára is óriási lehetőséget jelent. A mostani változásokra adott válaszok meghatározhatják a két szegmens jövőjét. A november 21-én megrendezett Portfolio Property Investment Forum panelbeszélgetésének résztvevői szerint például a vásárlói szokások jelentősen megváltozhatnak a jövőben, ami miatt a kiskereskedelmi boltok egy része inkább elosztóközponttá válhat. A logisztikában a városhoz közeli raktárterületek iránt növekedhet az igény, ahonnan még biztosítható a gyors kiszolgálás, de a raktártechnológia átalakulásával is készülni kell az új kihívásokra.


Karai Péter, a Futureal sales igazgatója szerint az e-kereskedelem előretörése egy olyan jelenség, amivel mindenképpen foglalkozni kell, egyszerűen nem lehet elmenni mellette. Hasonló véleményen volt Kemenes László is, a Prologis magyarországi country managere, a szakember elmondta, hogy az e-keresledelem nem csak mindennapi életünket befolyásolja, hanem minden ingatlanszektort érinteni fog, vagy már most is érint, a retailt és a logisztikát ellenkező előjellel. Kis Benedek, a Kühne + Nagel Kft. régiós üzletfejlesztési vezetője hozzátette, hogy a logisztikának is fel kell készülnie az e-kereskedelem előretörésére, ami egyszerre jelent egy hatalmas lehetőséget és egy giganagy feladatot is. Kákosy Zsolt MBA MRICS, a CBRE asset services területének vezetője szerint az e-kereskedelem okozta változás már itt van és egyre fokozottabban fog érződni a jövőben, a logisztika esetében például át fogja alakítani az ellátási láncot.

Az online vásárlás küldheti padlóra a plázákat


A panelbeszélgetés résztvevői arról is beszélgettek, hogy milyen sors várhat a hazai bevásárlóközpontokra és kiskereskedelmi boltokra az e-kereskedelem előretörése miatt. A szakemberek azon a véleményen voltak, hogy a plázákat még egyáltalán nem kell temetni, bár a jövőben lehetnek olyanok, amelyek funkciójukat illetően át fognak alakulni. A különböző létesítmények közül a retail parkok veszélyeztetettek ebből a szempontból a leginkább, míg a jó plázák kevésbé, mivel utóbbiak más vásárlási élményt nyújtanak. A szakemberek ugyanakkor azon a véleményen voltak, hogy az online soha nem pótolja a gasztronómiát, illetve a közösségi élményt. Sokan ugyanis a vásárlást a közösségi élménynek tekintik, ezért a jövő a szórakoztató funkció erősítése lehet. Összességében tehát lesz még igény plázára, de az átalakulás elkerülhetetlen.

Az e-kereskedelem hatására például 50 százalékkal csökkent a háztartási gépeket árusító boltok alapterülete, a vásárlók sokkal inkább kiállítótérnek tekintik az ilyen üzleteket, mint a vásárlás helyének. Változhatnak az ideális üzletméterek is, a vásárlók hozzászoknak az online felület hatalmas kínálatához, az interneten kinézett dolgoknak pedig ott kell majd lenniük a boltban, amikor betérnek. Elemezni kell a vásárlói mixet, illetve erre kell szabni a bérlői mixet. A még távolabbi jövőbe látni azonban még nehezebb, a vásárlás élménye ugyanis a gyermekeink számára már egészen mást jelenthet.

Az online vásárlás küldheti padlóra a plázákat


Az e-kereskedelem a logisztikában is átalakulást hozhat. Elosztó pontokra lesz szükség a városhoz nagyon közel, vagy városszélén. Budapesten például már most is vannak olyan logisztikai központok, amelyek 20-30 kilométeres körzetben találhatóak, így akár az 1 órán belüli kiszállítást is biztosíthatják. A jövőben várhatóan ezek a logisztikai központok bővülhetnek tovább. Dr. Nádasdy Zoltán MRICS, a Noerr partnere,és a Kelet-Közép-Európai ingatlan befektetési csoport vezetője elmondta, hogy a városok a szabályozási terveken keresztül befolyásolhatják, hogy hol létesülnek új logisztikai központok. Természetesen általában nem támogatják, hogy a belvárosban logisztikai létesítmény kerüljön, a jogalkotó azonban más területekre engedhet ilyen funkciót.

A beszélgetés során a szakemberektől elhangzott, hogy a jövő logisztikai épületei az eddigiekben is megszokott sztenderd, kocka alakú létesítmények lehetnek, az infrastruktúrának azonban át kell alakulnia, a raktár technológiában jelentős újítások várhatóak. A logisztikai fejlesztések esetében igyekezni kell az ügyfelek kereskedelmi döntéseit figyelembe venni, a legújabb projektek már arról szólnak, hogy 3 év múlva, hogy fog a végfelhasználókhoz eljutni a termék. Az átfutási idő lecsökkentése lehet a legfontosabb szempont.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 



hirdetés
Állásajánlatok
Szerkesztő - újságíró
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium