Belső égésű motorok betiltása: erős EU-s intelem érkezett
Uniós források

Belső égésű motorok betiltása: erős EU-s intelem érkezett

Portfolio
Thierry Breton, az EU egységes piacért felelős vezetője figyelmeztette az európai autóipari cégeket és a tagállami kormányokat, hogy még jelentős változásokra van szükség ahhoz, hogy az EU 2035-ig teljesíteni tudja a zöld megállapodással és az elektromos járművekkel kapcsolatos célkitűzéseket. A „szükséges kiigazítások” szükségességét hangsúlyozva Breton arra figyelmeztetett, hogy a Green Deal céljainak elérése több mint végrehajtási utasítás, azzal kell foglalkozni, hogy segítsék, támogassák a projektek megvalósulását.

Az Európai Bizottság már többször megfogalmazta aggályait, hogy a 2035-ös céldátumig az EU nem lesz képes a belső égésű motorok betiltására. Breton szerint különösen az elektromos járművek terjedése lassú, miközben a töltőinfrastruktúra sem fejlődik elég gyorsan. De a Bizottság szerint súlyos problémát jelent a szinte dömpingáruként az EU-ban ömlő kínai gyártású elektromos járművek gyors terjedése, amely veszélyezteti az európai gyártókat.

Breton a Politico szerint hangsúlyozta, hogy a kibocsátásmentes mobilitás sikerének mérése nem támaszkodhat kizárólag az elektromos járművek eladásaira, és szerinte jelentős aggodalomra adott okot a kínai akkumulátorgyártási projektek EU-n belüli megjelenése.

A kínai cellagyártók terjeszkedése – például Magyarországon – csak tovább növeli az EU kiszolgáltatottságát az ázsiai ország ellátási láncainak.

Breton szerint ezért összehangolt erőfeszítésekre van szükség az alapanyag-ellátási források diverzifikálására és az infrastruktúra fejlesztésének fokozására az elektromos járműágazatban.

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hétfői berlini látogatása után szintén érvelt az e-autógyártás és a töltőhálózat fejlesztése mellett. A magyar politikus személyesen tárgyalt Robert Habeck gazdasági és klímaügyi miniszterrel, Florian Toncar pénzügyminisztériumi parlamenti államtitkárral és Heiko Thoms nemzetközi pénzügyekért és Európa-politikáért felelős államtitkárral, és a beszámolók szerint egyetértettek abban, hogy 2026-ban érdemes felülvizsgálni a 2035-ös szabályozási dátumot a belső égésű motorok uniós tiltása ügyében. Nagy Márton miniszter szerint az elektromos autózás újbóli lendületéhez mielőbb uniós szintű támogatási programmal kell segíteni az ágazatot.

Címlapkép forrása: Shutterstock

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Így alakul szerdától a benzin ára

Likviditási szakértő/vezető modellező

Likviditási szakértő/vezető modellező

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Pénzügyi modellező/vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező
Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Automotive Business in CEE Region Conference 2024
2024. június 5.
Digital Compliance by Design & Legaltech 2024
2024. május 8.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Tőzsdetanfolyam

Tőzsdei hullámok, vagyonépítés és részvénykiválasztás

22+1 órás komplex tanfolyam ahol a tőzsdei kereskedés és a hosszú távú befektetés alapjait sajátíthatod el. Megismered a tőzsdei ármozgások törvényszerűségeit, megismered a piaci trendeket, megtanulod felismerni a trendfordulókat.

Könyv

A Sikeres Kereskedő - Vételi és eladási pontok, stratégiák, tőzsdepszichológia

Egy tőzsdei könyv, ami nem aranyhalat akar rád sózni, hanem felruház a horgászás képességével, ami a befektetések világában a saját kereskedési módszer kialakítását jelenti.

Ez is érdekelhet
újság napilap