A hazai akkumulátorgyártás szenvedése már jól látszik, Iváncsa lehet az első dominó

A hazai akkumulátorgyártás szenvedése már jól látszik, Iváncsa lehet az első dominó

Az iváncsai akkumulátorgyárat üzemeltető SK On több száz dolgozót, főként kölcsönzött munkaerőt és vendégmunkásokat bocsátott el váratlanul. A dél-koreai anyavállalat legutóbbi negyedéves jelentése szerint számos nehézséggel küzdenek, köztük az akkumulátorok iránti visszaeső kereslettel, valamint korábban a selejtráta visszafogása is nehézséget okozott a magyar üzemeikben. Eredetileg az idei év elején nyitották volna meg új magyar üzemüket, de ezt végül a második félévre halasztották. A koreai anyavállalatot időközben bóvliba vágta az S&P Global Rating, pont az akkumulátoripar gyengélkedése miatt, ami rossz előjel a magyar gazdaság számára is.

Több száz embert rúgtak ki az iváncsai akkumulátorgyárból

Több száz embert rúgtak ki az iváncsai akkumulátorgyárból

Az iváncsai akkumulátorgyár több száz dolgozót, főként kölcsönzött munkaerőt és vendégmunkásokat bocsátott el váratlanul, ami mögött az elektromos autók iránti kereslet európai visszaesése állhat - számolt be az RTL.

Hiába sújt le Kínára az EU, már bírálják, hogy nem elég bátor

Hiába sújt le Kínára az EU, már bírálják, hogy nem elég bátor

Az Európai Uniónak jelentős, körülbelül 50%-os vámokat kell kivetnie az olcsó kínai elektromos járművekre, hogy megfékezze azok dömpingszerű beáramlását a közös belső piacra. Az új terheket heteken belül kivetheti Brüsszel, amikor a kínai elektromos autókkal kapcsolatos szubvencióellenes vizsgálatát lezárják – számolt be a Financial Times.

1000 kilométer egy töltéssel - Vadonatúj akkumulátort mutattak be

1000 kilométer egy töltéssel - Vadonatúj akkumulátort mutattak be

Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a CATL. A Shenxing PLUS egyszeri 4C töltéssel akár 1000 kilométeres távolság megtételére képes, a szupergyors töltésnek köszönhetően pedig mindössze tízperces töltéssel 600 kilométer hatótávolságot ér el.

A Hyundai csoport Kínában erősítene

A Hyundai csoport Kínában erősítene

A Hyundai Motor Group a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autóipari Kiállításon új járművek sorát mutatta be, célzottan erősítve kínai piaci jelenlétét. A négy év után ismét személyesen megrendezett kiállításon a csoport három márkája - Hyundai Motor, Kia és Genesis - elektromos járműveket prezentált a helyi igényeknek megfelelően - írta meg a Korea Herald.

A magyar–kínai üzletek is ütést kaphatnak, súlyos gazdasági lépést tesz az EU

A magyar–kínai üzletek is ütést kaphatnak, súlyos gazdasági lépést tesz az EU

Az Európai Bizottság tavaly ősszel indított szubvenciós vizsgálatot a kínai e-autók gyártói ellen, az EP-választások előtt pedig szinte biztosan védővámok kivetéséről döntenek. Ursula von der Leyen bizottsági elnök szerda este már erős utalást tett a válaszlépéssel kapcsolatban. A Portfolio értesülései szerint mindez kihathat magyarországi üzletekre is a betelepülő kínai autógyártók miatt, ráadásul az akkuipar is hamarosan Brüsszel célpontjává válhat.

A magyar gazdaságpolitika 4 tévhite

A magyar gazdaságpolitika 4 tévhite

A magyar gazdaságpolitika az ország versenyképességének növelését a következő években az ipar és az államilag vezérelt fizikai beruházások óriási felfuttatására alapozná. Cikkünkben amellett érvelünk, hogy ez egy elhibázott stratégia, ami a jelenlegi fejlettségi szintünkön nem hoz érdemi előrelépést, és közben más területekre kellene koncentrálni.

Súlyos sebezhetőség az EU-ban - A kritikus nyersanyagok problémája

Súlyos sebezhetőség az EU-ban - A kritikus nyersanyagok problémája

Az ökológiai és energiaátmenethez szükséges kritikus nyersanyagok fő kitermelő vállalatai főként az Európai Unión kívüli országok, elsősorban Kína ellenőrzése alatt állnak. A geopolitikai kockázatot jelentő európai importfüggőség arra kényszeríti az EU-t, hogy minél nagyobb arányban biztosítsa saját forrásokból ellátását. A sebezhetőség csökkentésének azonban komoly gazdasági és társadalmi ára lehet.

Csak az időszerű trendekhez illeszkedő, de stratégiai szemléletű iparpolitika lehet eredményes

Csak az időszerű trendekhez illeszkedő, de stratégiai szemléletű iparpolitika lehet eredményes

A Magyar Közgazdasági Társaság „20 éve az Európai Unióban és a jövő” címmel számos – szakmai partnerszervezettel együttműködve – szakterületenként tekinti át hazánk két évtizedes uniós tagságának tapasztalatait, eredményeit. A következő napokban-hetekben hat rövid elemzésben foglaljuk össze az egy éven át tartó konferenciasorozat eddigi tanulságait, eredményeit.

Belső égésű motorok betiltása: erős EU-s intelem érkezett

Belső égésű motorok betiltása: erős EU-s intelem érkezett

Thierry Breton, az EU egységes piacért felelős vezetője figyelmeztette az európai autóipari cégeket és a tagállami kormányokat, hogy még jelentős változásokra van szükség ahhoz, hogy az EU 2035-ig teljesíteni tudja a zöld megállapodással és az elektromos járművekkel kapcsolatos célkitűzéseket. A „szükséges kiigazítások” szükségességét hangsúlyozva Breton arra figyelmeztetett, hogy a Green Deal céljainak elérése több mint végrehajtási utasítás, azzal kell foglalkozni, hogy segítsék, támogassák a projektek megvalósulását.

Botrány pattanhat ki az akkugyárból származó hulladék miatt

Botrány pattanhat ki az akkugyárból származó hulladék miatt

A Greenpeace szerint az Éltex Kft. salgótarjáni telephelyéről származó, rákkeltő vinil-kloriddal és egyéb mérgező anyagokkal szennyezett víz került a Salgó-patakba, ami súlyosan veszélyezteti az emberi egészséget és a környezetet, ezért azonnali vizsgálatot és intézkedést követelnek - jelentette a 444.hu.

Nem húznak az akkumulátorgyárak

Nem húznak az akkumulátorgyárak

Jelentősen, 3,5%-kal nőtt az ipari termelés volumene februárban az előző hónaphoz képest – jelentette a KSH. Hosszú idő után ez az első igazán érdemi jelzés, hogy van növekedési potenciál az iparban, de a mai részletes adatok megerősítik a sejtést, hogy az emelkedéshez egyszeri tényezők is hozzájárulhattak.

Durva növekedés jöhet az akkumulátorpiacon egy friss tanulmány szerint

Durva növekedés jöhet az akkumulátorpiacon egy friss tanulmány szerint

Bár az előrejelzések szerint lassul az elektromos autók iránti kereslet, ez nincs hatással a globális akkumulátorpiacra. A lítium-ion és nátrium-ion akkumulátorok iránti igény továbbra is növekszik: 2020 és 2030 között a kereslet várhatóan több mint tizennyolcszorosára nő, 34 százalékos éves növekedési ütem mellett, derül ki a Roland Berger „Battery Monitor 2023” című tanulmányából.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Válságban az autóipar, hatalmas a zuhanás
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.