Hihetetlen projekt készül a szomszédban - A világ leghosszabb vasúti alagútja épülhet meg Ausztria és Olaszország között

Hihetetlen projekt készül a szomszédban - A világ leghosszabb vasúti alagútja épülhet meg Ausztria és Olaszország között

Már javában zajlik az Ausztriát Olaszországgal összekötő, 55 km hosszú vasúti alagút építése, ami jelentősen lerövidíti majd az Innsbruck és Fortezza közötti menetidőt. A Brenner-bázisalagút a világ második leghosszabb, a kapcsolódó vonalakkal együtt pedig a világ leghosszabb föld alatti vasúti összeköttetése lesz, 10 év múlva pedig már mi is 250 km/h-s sebességgel utazhatunk át a rekordhosszú építményen. Dr. Vásárhelyi Balázs, a BME Geotechnika és Mérnökgeológia Tanszékének docense szerint azonban nem csak az útvonal lerövidítése indokolta az alagút megépítését.

Így halad az ország legújabb alagútjának építése

Így halad az ország legújabb alagútjának építése

Javában zajlik az M85-ös gyorsforgalmi úton a Sopron melletti alagút építése. A déli járatban a tervek szerint augusztus közepén lezárul a betonozás, míg az északiban csak most indul be teljes gőzzel a folyamat. A Magyar Építők képeken mutatta be, hol tartanak a munkálatok.

Dollármilliárdokért épül víz alatti alagút Sydneyben

Dollármilliárdokért épül víz alatti alagút Sydneyben

A világ egyik legnépszerűbb úti célja, Sydney olyan ikonikus látnivalóknak ad otthont, mint a Bondi Beach, az Operaház és a Harbour Bridge, amelyek a világ minden tájáról vonzzák a turistákat. Azonban a közlekedés rémálommá válhat azok számára, akik a városban élnek, vagy akik gyakran fordulnak meg a központi üzleti negyedben. A torlódások enyhítésére jelenleg egy vadonatúj autópálya épül a kikötő alatt, de B1M cikkéből kiderült, hogy a projekt váratlan fordulatot vett.

A világ leghosszabb víz alatti alagútja épül Európában (képek)

A világ leghosszabb víz alatti alagútja épül Európában (képek)

Az elmúlt évtizedek és évszázadok fejlesztéseinek köszönhetően az európai országok közötti út- és vasúthálózatok a világ legfejlettebbjei közé tartoznak. A B1M egy olyan megaprojektről számolt be, amely tovább egyszerűsíti a kontinensen belüli közlekedést, és kereskedelmet.

Hidat építenének Skócia és Észak-Írország közé, de brutális költségekkel járna - Kemény kritika érte a brit kormányt

Hidat építenének Skócia és Észak-Írország közé, de brutális költségekkel járna - Kemény kritika érte a brit kormányt

Egy Észak-Írországból Skóciába vezető híd vagy alagút megvalósíthatósági tanulmánya arra a következtetésre jutott, hogy bár ez műszakilag lehetséges lenne, de egy alagút minimum 209 milliárd fontba, egy híd pedig 335 milliárd fontba kerülne – írta a brit BBC. A tervek kapcsán a Az észak-ír és skót politikusok keményen odaszóltak a Konzervatív Pártnak és a brit kormánynak. 

Ez nem csak egy vasúti alagút - Egész Budapest átalakul a belvárostól kezdve egészen Újbudáig

Ez nem csak egy vasúti alagút - Egész Budapest átalakul a belvárostól kezdve egészen Újbudáig

Évszázadot meghatározó átalakításokat terveznek a Duna alatti vasúti alagút megépítésével párhuzamosan, a budapesti pályaudvaroknál. A Déli eltűnne, a Nyugati pályaudvar és környéke nemcsak átrendeződne, de a fejlesztést követően egyértelműen ez válna Budapest főpályaudvarává. Milyen megállókat alakítanának még ki? Milyen formában, és hogyan zajlana az alagút építése? - Ezekről a kérdesekről is szó volt a Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" konferenciáján.

Fürjes Balázs:

Fürjes Balázs: "A Duna alatti vasúti alagút megépítésével, eltűnne a Déli pályaudvar a Föld felszínéről"

A 4 és fél kilométeres Duna alatti vasúti alagút megépítésével eltűnne a Déli pályaudvar a Föld felszínéről. Bel-Budán a sínek elvágó hatása megszűnne, értékes területek szabadulhatnának fel, valamint a Nyugati pályaudvar egy jelentős része is felszabadulna"- mondta el Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, a Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" konferenciáján.

Újabb lökést kapott a Duna alatti vasúti alagút: itt az uniós forrás a tervezésre

Újabb lökést kapott a Duna alatti vasúti alagút: itt az uniós forrás a tervezésre

"A Kormány ma esti határozatában biztosította a szükséges önrészt, így már biztos: 1 milliárd forint európai uniós forrást nyertünk el a Duna alatti vasúti alagút környezeti hatásvizsgálatára és az ahhoz kapcsolódó műszaki vizsgálatokra az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) nevű alapból az EU-tól." - írja közösségi oldalán Vitézy Dávid. A részletes megvalósíthatósági tanulmány azért szükséges, hogy a költségek és hasznok pontosan felmérhetők legyenek, és ennek alapján hozzák meg a a vasúti alagút megépítéséről szóló végleges kormányzati döntést. A Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" konferencián a projekt részleteit is bemutatják majd a szakértők.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Újra éledezik az infláció - Mibe érdemes most befektetni?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.