Előkerült az X-en egy igencsak érdekes riport, melyet az orosz RT készített Gázában a Hamásszal vállvetve harcoló Iszlám Dzsihád egyik alagútrendszeréről. Egy nagyon mély, komplex és kiterjedt hálózatról van szó, melyet láthatólag gondosan megtervezett munkával készítettek el a radikális iszlamisták.
Felvételt rakott ki az Izraeli Védelmi Erők (IDF) parancsnoksága a Gáza térségében összevont páncélos-alakulatokról, illetve a terület ellen kezdett támadás első műveleteiről. A videók valószínűleg több naposak, de művelet-biztonsági szempontból csak most jelentek meg.
Az Egyesült Királyság hírszerzése pénteken ismét közzétette az orosz-ukrán háborúval foglalkozó szokásos napi jelentését, melyben ezúttal az oroszok zaporizzsjai védelmi erőfeszítéseiről foglalkoztak.
Már javában zajlik az Ausztriát Olaszországgal összekötő, 55 km hosszú vasúti alagút építése, ami jelentősen lerövidíti majd az Innsbruck és Fortezza közötti menetidőt. A Brenner-bázisalagút a világ második leghosszabb, a kapcsolódó vonalakkal együtt pedig a világ leghosszabb föld alatti vasúti összeköttetése lesz, 10 év múlva pedig már mi is 250 km/h-s sebességgel utazhatunk át a rekordhosszú építményen. Dr. Vásárhelyi Balázs, a BME Geotechnika és Mérnökgeológia Tanszékének docense szerint azonban nem csak az útvonal lerövidítése indokolta az alagút megépítését.
Javában zajlik az M85-ös gyorsforgalmi úton a Sopron melletti alagút építése. A déli járatban a tervek szerint augusztus közepén lezárul a betonozás, míg az északiban csak most indul be teljes gőzzel a folyamat. A Magyar Építők képeken mutatta be, hol tartanak a munkálatok.
Február elején írtunk utoljára az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagútról, amikor az északi járatban megtörtént a lyukasztás, azaz összeértek az egymással szemben fúró gépek. Most viszont a Magyar Építők stábja a soproni alagút déli járatában készített egy látványos videót a munkálatok alakulásáról.
Már több alkalommal írtunk az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagútról. Most új fejleményekről adott hírt a Magyar Építők, már mindkét járatban összeértek a munkagépek.
A világ egyik legnépszerűbb úti célja, Sydney olyan ikonikus látnivalóknak ad otthont, mint a Bondi Beach, az Operaház és a Harbour Bridge, amelyek a világ minden tájáról vonzzák a turistákat. Azonban a közlekedés rémálommá válhat azok számára, akik a városban élnek, vagy akik gyakran fordulnak meg a központi üzleti negyedben. A torlódások enyhítésére jelenleg egy vadonatúj autópálya épül a kikötő alatt, de B1M cikkéből kiderült, hogy a projekt váratlan fordulatot vett.
Már korábban is beszámoltunk az a M85-ös autóúton épülő 780 méter hosszú alagútban zajló munkálatokról, most azonban új mérföldkőhöz érkezett a fejlesztés, áttörésre készülnek az északi járatban. A részletes információk mellett új képek is megjelentek a látványos építkezésről a Magyar Építők weboldalán.
Új képek láttak napvilágot az M85-ös autóúton épülő 780 méter hosszú alagútról. A Fertőrákos közelében zajló építkezéshez egy látványos, az alagút ívéhez igazodó, gurítható állványkonstrukciót is fotóztak a Magyar Építők munkatársai.
Az elmúlt évtizedek és évszázadok fejlesztéseinek köszönhetően az európai országok közötti út- és vasúthálózatok a világ legfejlettebbjei közé tartoznak. A B1M egy olyan megaprojektről számolt be, amely tovább egyszerűsíti a kontinensen belüli közlekedést, és kereskedelmet.
Egy Észak-Írországból Skóciába vezető híd vagy alagút megvalósíthatósági tanulmánya arra a következtetésre jutott, hogy bár ez műszakilag lehetséges lenne, de egy alagút minimum 209 milliárd fontba, egy híd pedig 335 milliárd fontba kerülne – írta a brit BBC. A tervek kapcsán a Az észak-ír és skót politikusok keményen odaszóltak a Konzervatív Pártnak és a brit kormánynak.
Évszázadot meghatározó átalakításokat terveznek a Duna alatti vasúti alagút megépítésével párhuzamosan, a budapesti pályaudvaroknál. A Déli eltűnne, a Nyugati pályaudvar és környéke nemcsak átrendeződne, de a fejlesztést követően egyértelműen ez válna Budapest főpályaudvarává. Milyen megállókat alakítanának még ki? Milyen formában, és hogyan zajlana az alagút építése? - Ezekről a kérdesekről is szó volt a Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" konferenciáján.
A 4 és fél kilométeres Duna alatti vasúti alagút megépítésével eltűnne a Déli pályaudvar a Föld felszínéről. Bel-Budán a sínek elvágó hatása megszűnne, értékes területek szabadulhatnának fel, valamint a Nyugati pályaudvar egy jelentős része is felszabadulna"- mondta el Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, a Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" konferenciáján.
"A Kormány ma esti határozatában biztosította a szükséges önrészt, így már biztos: 1 milliárd forint európai uniós forrást nyertünk el a Duna alatti vasúti alagút környezeti hatásvizsgálatára és az ahhoz kapcsolódó műszaki vizsgálatokra az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) nevű alapból az EU-tól." - írja közösségi oldalán Vitézy Dávid. A részletes megvalósíthatósági tanulmány azért szükséges, hogy a költségek és hasznok pontosan felmérhetők legyenek, és ennek alapján hozzák meg a a vasúti alagút megépítéséről szóló végleges kormányzati döntést. A Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio október 6-i "Vasút a Duna alatt" konferencián a projekt részleteit is bemutatják majd a szakértők.
Több mint húsz év után megkezdődhetett pénteken a dániai Lolland szigetét a németországi Fehmarnnal összekötő, tenger alatti alagút építése.
Napok óta rossz a hangulat a részvénypiacokon.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
A közel-keleti konfliktus nem tett jót a hangulatnak.
Megállapodást kötött a BMW és a Lufthansa.
Hírfolyamunk a közel-keleti konfliktusról.
A magyarok fejében az él, hogy Románia fejletlenebb ország, de ez már nincs így.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.