Az Avtovaz, Oroszország legnagyobb autógyártója csütörtökön jelentette be, hogy három hetes vállalati szabadságát július végéről június első felére helyezi át. Az autógyártó cég bejelentése szerint ennek oka, hogy egyre inkább fokozódik az alkatrészhiány az országban – írta meg a Reuters.
A japán Toyota Motor csehországi üzeme alkatrészhiány miatt februárban leállítja a termelést - írja a vállalat közlésére hivatkozva a Reuters.
A Volkswagen konszern érdekeltsége, a Skoda Auto globális kiszállításai 16,7 százalékkal 731 ezerre csökkentek tavaly az alkatrészhiány, a beszállítói lánc fennakadásai és az ukrajnai háború miatt - közölte szerdán a cseh autógyártó, amely az idén már a volumen növekedésére számít.
Egy orosz háborús blogger terjedelmes írást közölt az egyik orosz harckocsizászlóalj felszerelésének és tankjainak állapotáról. A Telegramon közzétett írás szerint a harckocsik egy része olyan problémákkal küzd, minthogy nem indul a motorja, a lövege nem tölthető, és a rendszereinek működését nem lehet ellenőrizni. Az orosz háborús erőfeszítésekkel kapcsolatos problémákra már olyan Putyin-párti haditudósítók is felhívják a figyelmet, mint Alexander Kotsz, aki többek között a kiképzési hiányosságok új formáiról számol be.
A Volkswagen a következő 5-6 hónapban képes lesz fenntartani a termelést, ha Németország továbbra is feltölti gáztartalékait, de az emelkedő energiaárak és az ellátási hálózatok instabilitása kockázatot jelent a globális termelésre – számol be a hírről a Reuters egy vezető beosztású személyre hivatkozva.
Teljes átalakuláson megy keresztül az autóipar, rövidülnek az ellátási láncok, nem öntik a gyárak az autókat a piacra, hanem vevői igényekre gyártanak majd, és várhatóan kevesebb kereskedésre lesz szükség – írja a vg.hu.
Érdemi javulást vár az év végére a globális félvezetőhiányból fakadó alkatrészellátásban az Audi Hungária járműgyártásért felelős igazgatója. Les Zoltán a RE:FACT podcast adásában beszélt arról is, hogy egyelőre hétfőtől péntekig tudnak termelni a győri Audinál. A háború okozta beszállítói gondokat jelenleg tudják kezelni, és igyekeznek megtartani az ukrán beszállítópartnereket is. Les Zoltán az iparági trendek alakulásával kapcsolatban elmondta, hogy a 2030-as évek első éveiben térnek át teljesen az elektromotorok gyártására. Az önvezető autózásban 2025 környékén vár szintlépést, a teljesen autonóm járművek kora csak hosszú évek múlva jön el.
A Volkswagen konszern pozsonyi üzemében egy hétre le kell állítani a teljes termelést, mert a világpiacon továbbra is fennálló chiphiányt tovább súlyosbítja az ukrajnai háború - idézte a német dpa hírügynökség a vállalat szóvivőjét.
A nagyon gyorsan terjedő omikron variáns és Kína zéró covid stratégiája miatt erősödnek az aggodalmak, hogy a világgazdaság fogaskerekei még inkább akadozni fognak. Az optimistábbak abban bíznak, hogy a gazdaság szereplői már jobban alkalmazkodtak a helyzethez, mások Kína továbbra is kitüntetett szerepére, illetve az amúgy is erős kínálati súrlódásokra hivatkozva borúlátóbbak.
Továbbra is messze a bővülés és a zsugorodás 50 pontos határvonala felett alakult szeptemberben az amerikai feldolgozóipar két kulcsfontosságú aktivitási mutatója, és az egyik vezető szakértő szerint az alkatrész-ellátási problémák mellett is „tűzforró” az ágazat, miközben rekordközeli a kielégítetlen megrendelés, és mindezek miatt elszálltak a késztermékek árai.
Az elektronikai alkatrészek beszerzési nehézségeinek súlyosbodására számít a július-szeptemberi negyedévben az indiai Tata Motors tulajdonában lévő Jaguar Land Rover autógyártó vállalat. A tőzsdén jegyzett Tata Motors a tőzsdei jelentésében jelezte, hogy az idén, a harmadik negyedévben nagyobb fennakadásokra számít az elektronikai alkatrészek beszállításában, mint az előző negyedévben, és a hiány hatással lesz gyártási volumenére is.
Alkatrészhiány miatt a jövő héttől leáll a termelés az Audi magyarországi gyáraiban – tudta meg a Telex.
A kerékpározás népszerűségét tovább erősítette a koronavírus-járvány, ugyanakkor az alkatrészhiány az idén várhatóan visszafogja a magyarországi kerékpárgyártást - mondta Sipiczki Róbert, a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség elnöke az MTI-nek.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Víz alatt a nagyváros több negyede.
Ha tényleg ez volt az ötlet, úgy néz ki bevált.
Magas a tét, kicsi a külnöbség.
Változtatni kell az adópolitikákon.
Japánban zsugorodott a GDP, pedig a vámok még be sem ütöttek.
A friss díja kapcsán beszélgettünk vele számos témáról.
Szekeres Viktorral a Gloster Nyrt. alapítójával beszélgettünk
Kilépünk az összeszerelő-üzem szerepből?