A drogériai cikkek árréscsökkentése kapcsán a kormány döntött a vásárlók megfelelő tájékoztatásáról, így május 19-től új táblákat kell kihelyezni az üzletekben – olvasható a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter rendeletében, mely a Magyar Közlönyben jelent meg.
Az élelmiszerek után a Lidl már csütörtöktől csökkenti több szépségápolási termék és vegyi áru árát is - számolt be a Világgazdaság.
Május 19-étől árrésstop jön az iparcikkekre, várhatóan több üzletlánc is mennyiségi korlátozást fog bevezetni az érintett termékekre – tudta meg az RTL híradó.
A kormány a drogériákra is kiterjeszti az árréstopot, május 19-től. Álláspontjuk szerint a DM-ben, a Rossmannban és a Müllerben 30 százalékos árréssel is dolgozhatnak. A piperék és a tisztítószerek ára valóban jelentősen emelkedett Magyarországon az elmúlt években, de ez a drágulás nem tér el jelentősen a teljes inflációtól és elmarad az élelmiszerekétől.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Facebookon az árrésstop kiterjesztésével kapcsolatban bejelentette: május 19-től augusztus végéig újabb területen lép életbe a kormány árréscsökkentési intézkedése, ezúttal a drogérialáncokat célozva. A lépés több ezer terméket érint, az árak pedig átlagosan 16–18 százalékkal is csökkenhetnek.
A kormány a drogériákra is kiterjeszti az árrésstopot, de nem 10 százalékos árrésmaximumot határoztak meg, mint az élelmiszerek esetében, hanem 15 százalékosat - jelentette be Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter.
A kormány új árréscsökkentést készül bevezetni 30 háztartási termékkategóriára, amely a drogériákban kapható termékek árát 16-18 százalékkal mérsékelheti május közepétől. Az intézkedést várhatóan csütörtökön jelentik be hivatalosan a Kormányinfón - írta meg az Index.
A kormány a piperetermékekre is kiterjesztené az árrésstopot, elsősorban a mosószerek és tusfürdők magas árréseire hivatkozva. Bár nem tudni, mely termékeket érinti majd a szabályozás, és a drogérialáncok miként reagálnak, a nyilvános cégadatok alapján nem úgy tűnik, hogy a DM, a Rossmann, a Műller vagy éppen az EcoFamily kirívóan magas árréssel dolgozna.
A drogériapiac az utóbbi években erőteljes bővülést mutat, különösen a szélesedő termékkínálat és a vásárlói igények változásának köszönhetően, például a szépségápolási és egészségmegőrző termékek iránti kereslet növekedése révén. Ráadásul az üzletekben ma már nemcsak a hagyományos márkák termékeivel, hanem egyre több híresség saját márkájával is találkozhatunk. Utánajártunk, hogy milyen előnyökkel jár egy drogéria számára, ha celebmárkákat árusít, van-e mérhető keresletnövekedés, hogyan zajlik a termékfejlesztés, és milyen szempontok alapján készülnek az új termékek.
A drogérialáncok az elmúlt 15-20 évben minden évben átlag felett fejlődtek. Mára a drogéria termékek piaca hazánkban több száz milliárd forintosra nőtt, aminek a felét drogériákban, a másik felét pedig hiper- és szupermarketekben, vagy egyéb bevásárló helyeken értékesítik. A drogérialáncok nem csak hazánkban, hanem Európa többi országában is dinamikusabban fejlődnek, mint a többi lánc.
A hazai drogériák versenyében a dm megőrizte első helyét, a Rossmann pedig még mindig ott van a nyomában, kissé lemaradva. A Müller pedig stabilan a harmadik - írja a Pénzcentrum.
Nehéz éven vannak túl a hazai kiskereskedelmi láncok, hiszen a rekord magas infláció és a reálbércsökkenés visszavetette a vásárlási kedvet. A Trade Magazin összesítése szerint a szektor tavaly bruttó 7900 milliárd forint bevételt termelt, 1000 milliárd forinttal többet, mint egy évvel korábban, de ez a növekmény nagyrészt az infláció eredménye. A cégek rangsorában történt egy csere is.
A Rossmann drogérialánc megnyitotta 250. üzletét az Árkád bevásárlóközpontban az Örs vezér terén. A megnyitón részt vett az alapító Dirk Rossmann és családja, a társtulajdonos AS Watson Group CEO-ja Malina Ngai, valamint a Rossmann nemzetközi vezetői.
A Rossmann a 2025 végéig egy 28000 négyzetméteres logisztikai központ átadását tervezi Üllőn, amely egy 4000 négyzetméteres irodával egészül majd ki. A 20 milliárdos beruházás keretében egy olyan félautomata raktár épül fel, amely későbbiekben további bővítéseket is lehetővé tesz.
A dm drogériák forgalma a legutóbbi pénzügyi évben jelentősen emelkedett, meghaladva a termékkínálatuk átlagos inflációját. Ebben az is közrejátszott, hogy alapvető termékeket árulnak. A cégnek további terjeszkedési tervei vannak főleg a nagyobb városokban, miközben modernizálják meglévő boltjaikat és logisztikai hálózatukat. A cég két ügyvezető igazgatójával Csoknyainé Horváth Gertruddal és Görgey Andrással beszélgettünk.
Jelentősen emelkedett a DM magyarországi forgalma a 2022. október 01-től 2023. szeptember 30-ig tartó pénzügyi évben, a növekedés meghaladta a termékek átlagos inflációját, így a termékvolumen is 10 százalék feletti mértékben nőtt. A boltok száma nem változott.
Ismét szaharai por lepi el Görögországot.
Ez főleg a határmenti vásárlásokra hat.
A hatóságok figyelmeztették a lakosságot.
Előző napi záróértéke közelében zárt a hazai részvényindex.
Fellélegezhetnek az állattenyésztők?
A gyepek és méhlegelők körül mindig forró a hangulat, de a tét sokkal nagyobb a lakók igazánál.
Körvonalazódik, mihez kezdtek a magyarok a felszabaduló megtakarításaikkal.