Csődvédelmet kért Japánban a Takata, a japán autóalkatrész-beszállító vezetése hétfőn döntött a lépésről, miután a cég több mint 9 milliárd dolláros (közel 2500 milliárd forint) veszteséget szenvedett el hibás légzsákjai miatt, amelyek az autóipar valaha volt legnagyobb visszahívási hullámát eredményezték. Az NHK japán közmédia beszámolója szerint a döntést a cég rendkívüli igazgatósági ülésén hozták meg.
Csődvédelmet fontolgat a Takata, amelynek nevéhez a több halálos áldozatot követelő légzsák-botrány fűződik - írja a The Wall Street Journal meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. Ez lehet az egyik megoldás arra, hogy az egyre növekvő visszahívási költségeit lefaragja és egy potenciális befektetőnek vonzóvá tegye a céget.
A Takata arra készül, hogy további, legalább 35 millió meghibásodott légzsák kerül majd visszahívásra, az amerikai hatóságok ugyanis biztonsági kockázatokat látnak - írja a Wall Street Journal meg nem nevezett forrásokra hivatkozva.
A Nissan világszerte 3,5 millió autót hív vissza légzsákok javítására, túlnyomó részét az Egyesült Államokban - közölte az amerikai NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration közlekedésbiztonsági hivatal hétfőn.
841 000 autót hív vissza Amerikában a Daimler AG, mivel az általuk használt Takara légzsákok életveszélyesek lehetnek. A légzsákokat körülbelül 50 millió autó használja világszerte, legutoljára a Honda jelentette be, hogy több millió autót hívnak vissza - írja a MarketWatch.
A Takata után egy újabb autóipari beszállító, a Continental Automotive jelentette be, hogy mintegy 5 millió, 2006 és 2010 között gyártott autót kell visszahívni a légyzsákok lehetséges meghibásodása miatt - írta az Automotive News.
Milliós nagyságrendű azon gépjárművek száma világszerte, melyeket a szükség esetén vélhetően hibásan felfúvódó légzsákok miatt rendelnek vissza a márkaszervizek. Mint a legtöbb alkatrész, a cserére ítélt sem az autógyárak saját terméke, hanem egy beszállítójuké, aminek jelentős kapacitásbeli és logisztikai átszervezést kell végrehajtania az "ingyen és bérmentve" elvégzendő feladat végrehajtása érdekében.
A Takata számára a közös cél, hogy a közlekedési balesetekben történő halálozások száma nullára csökkenhessen. Ez az az álom, amelyért minden egyes nap dolgoznak. Ezzel a szemlélettel érkeztek 2013-ban Magyarországra is, ahol a cég történetének leggyorsabb gyárépítését követően 2014 októberében megkezdték a termelést.
A Ford más vállalatok számára is felkínálja az autóban ülők - különösen a gyermekek és az idősek - biztonságát jelentős mértékben javító biztonsági övbe épített légzsák szellemi tulajdonát: a biztonsági övbe épített légzsák szélesebb körű elterjedésével más területeken - például a katonai járművekben, a repülőgépeken vagy a hajókon - is magasabb szintűvé válhat az utasvédelem.
A négy legnagyobb japán autógyártó világszerte 3,4 millió autót hív vissza, miután az utasoldali légzsák lehetséges meghibásodását fedezte fel a szerkezet beszállítója - írja az MTI.
A feldarabolás csak a kezdet.
Három halálos áldozatról szólnak a hírek.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Fellélegezhetnek az állattenyésztők?
A gyepek és méhlegelők körül mindig forró a hangulat, de a tét sokkal nagyobb a lakók igazánál.
Körvonalazódik, mihez kezdtek a magyarok a felszabaduló megtakarításaikkal.