Ahogyan a klímaváltozás jelei világszerte mind egyértelműbben mutatkoznak, napjaink egyik legforróbb témájává vált, hogy az egyes szektorok milyen mértékben szennyezik a jelenség fő okozójának számító üvegházgázokkal a légkört. A dízelbotrány az autóiparra irányította a figyelmet, amely korábban nem tapasztalt nyomás alá került a szén-dioxid- és nitrogén-oxid-kibocsátási adatok manipulálása miatt. Azonban korántsem az autók a kizárólagos felelősök, több más, kevesebb figyelmet kapó szektor is előkelő helyen szerepel a legnagyobb szennyezők listáján.
Hogy gyorsulhat egy kamion 5 másodperc alatt százra? Hogy lehet az, hogy a világ leggyorsabb terepjárója 6000 köbcentis benzinmotorral is hangtalanul megy? A mérnöki tudás csúcsa vagy beteg dolog? Miért hagytuk, hogy így legyen?
A német autóipar képviselői és az ország politikai vezetői megállapodtak abban, hogy egy nagyobb mentési terv részeként a dízel üzemű járművek kibocsátási értékeinek javítása érdekében szoftverfrissítéseket hajtanak végre. A dízeleknek címzett mentőcsomag összességében mintegy 2 milliárd euróba fog kerülni, az autóipar pedig vállalta, hogy autónként 100 eurót áll a költségekből - értesült német iparági és kormányzati forrásokból a Reuters.
Akár 50 százalékkal is több nitrogén-oxidot bocsáthatnak ki a dízel üzemű autók a valóságban annál, mint amit a laboratóriumi tesztek eredményei alapján készült becslések mutatnak. A dízelautók kipufogógázában lévő nitrogén-oxid miatt világszerte évente 108 ezren halnak meg idő előtt - állapította meg egy nemzetközi kutatócsoport.
Minden vizsgált dízelmotorral működő személyautónál meghaladta a megengedett határértéket a nitrogén-dioxid-kibocsátás közúti körülmények között - áll a spanyol ipari minisztérium jelentésében, amelyet szerdán hozott nyilvánosságra több sajtóorgánum.
Péntek késő este érkezett a hitelminősítő bejelentése.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?