Telekom branddel folytatja a T-Systems
Gazdaság

Telekom branddel folytatja a T-Systems

Portfolio
A vállalati evolúció következő lépéseként a T-Systems még szorosabbra fűzi kapcsolatát a Magyar Telekommal – mondta el a Portfolio-nak Gonda Gábor, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója, a Magyar Telekom Nyrt. vállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese. A vezető szerint mindez a nemzetközi trendek és a piac fejlődésének irányába mutat, a vezetékes és mobil konvergencia után a telekommunikáció az IT-val együtt tud értéktöbbletet kínálni az ügyfeleknek. A változás fő célja, hogy a Telekom a nagyvállalati szegmensben is képes legyen egy szerződésben, egy számlával kínálni telco- és IT szolgáltatásokat.

Az elmúlt hetek legnagyobb híre a telekommunikációs szektor kapcsán az volt, hogy a 4iG az állammal karöltve megvásárolja a Vodafone magyarországi operációját, így a cég 51, a Magyar Állam pedig 49 százalékos tulajdont szerez a második legnagyobb hazai távközlési vállalatban. Mennyire alakítja át a piacot ez a tranzakció?

Némileg hozhat változást ez a tranzakció. Számítottunk arra, hogy a telekommunikációs piac tovább fog konszolidálódni, ezért nem ért bennünket különösebb meglepetésként a Vodafone felvásárlásása kapcsán tett bejelentés.

A nemzetközi porondon látott trend, hogy kapacitást, kompetenciát, illetve piacot felvásárlások útján szereznek meg tradicionális cégek, ez a folyamat Magyarországon is felerősödött. Különösen igaz ez az IT szektorban.

Kétségtelen tény, hogy ez új helyzetet teremthet, hiszen egy újabb szereplő jöhet létre a piacon, amely a mobilszolgáltatásoktól kezdve az IT szolgáltatásokig minden területen meg kívánja mutatni magát.

Ez nagyban hasonlít a Magyar Telekom piaci szerepéhez. Az újonnan létrejövő szereplő megjelenésével élesedik a verseny a hazai piacon?

Némileg más lesz. Eddig is minden szereplő igyekezett a lehető legszélesebb megoldási palettával versenyezni az ügyfelekért. A mi versenyelőnyünk az, hogy már most képesek vagyunk olyan portfóliót kínálni az ügyfeleinknek, amelyet a többi szereplő még nem feltétlenül tudott összeállítani. A versenytársainknak ez időbe fog telni.

Az ugyanakkor tény, hogy most mi is lépni fogunk egyet előre és tovább fejlesztjük a nagyvállalati szolgáltatási portfóliónkat. Jelenleg a külső gazdasági hatások miatt az ügyfeleinknek rugalmas, könnyen, kapacitás alapon, változóan paraméterezhető IT infrastruktúrára van szükségük. Erre törekednek a nagy beszállítók is: számukra is kiszámíthatóbb működést tesz lehetővé, ha egyes termékeiket nem beruházások kapcsán, hanem szolgáltatásként értékesíthetik.

Talán megfogalmazhatjuk, hogy azt a korszakot éljük, amikor a tradicionális üzleti modellek és működés ideje lejárt, így mi is sokkal inkább egy hibrid modellt szeretnénk kialakítani a projektalapú és a szolgáltatásalapú működés között.

Gonda Gábor, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója, a Magyar Telekom Nyrt. vállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese
Gonda Gábor, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója, a Magyar Telekom Nyrt. vállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese

Látjuk azt is, hogy a konnektivitás alapját jelentő vezetékes és mobil távközlés konvergenciája az elmúlt években végbement.

A telekommunikáció a stabil és megbízható szolgáltatásain túl úgy tud igazán többletértéket nyújtani, ha az IT felé fordul.

Tipikusan ilyen érték a cloud, azaz a felhőszolgáltatások, a mesterséges intelligencia, de az 5G területe is, amelyek mind elősegítik a telekommunikáció és IT konvergálódását.

A Magyar Telekom építve piacvezető telekommunikációs jelenlétére és kihasználva a T-Systems IT szaktudását és kompetenciáját arra törekszik, hogy képes legyen konvergens értékkínálatot nyújtani nagyvállalati ügyfeleinek. Ezen azt értjük, hogy az ügyfelek a mobil, a vezetékes és az IT szolgáltatásaikat egy kézből, egy konvergens ajánlatként, egy folyamaton belül vehessék igénybe.

Ez egy olyan képesség és megoldás, amit ma más nem tud nyújtani, jóllehet erre törekednek más szereplők is. Időben valamivel a piac előtt járunk.

Hogyan lehet ráerősíteni a meglévő stratégia további folytatására? Mit kell tennie a T-Systemsnek ebben a helyzetben?

Mindez együtt jár azzal, hogy rendszerintegrációs tevékenységünket is a Telekom márkához kötődően fogjuk folytatni, a T-Systems nevet magunk mögött fogjuk hagyni.

A vállalat evolúciójában ez a természetes következő lépés, amit egy ideje már készítünk elő a kollégákkal. Az új kínálattal az üzleti szegmensben új márkajelölést is be fogunk vezetni. Terveink szerint 2023-ban erre fókuszálunk. Az üzleti szegmens számára a digitális megoldásokat Telekom Business jelöléssel mutatjuk majd be, így jól azonosíthatóan a Telekom márkát a nagyvállalati szegmensben IT képességgel és rugalmas ügyfélkiszolgálással ruházzuk fel.  

Nagymértékű átalakításra számíthatunk a közeljövőben a lépés kapcsán? Mit jelent a Magyar Telekomhoz történő szorosabb kötődés a gyakorlatban a T-Systems utódjának?

Minden olyan képességet, amit az ügyfeleink eddig megszoktak, a továbbiakban is kínálni fogunk.

A rendszerintegrációs tevékenységünk Telekom márka alatt és új néven szolgálja ki ügyfeleinket, nagyon erős projektmenedzsment, illetve minőségbiztosítási fókusszal.

Ezzel párhuzamosan, ahogy arról már beszéltünk a Magyar Telekomban az átkerülő IT kompetenciákat kihasználva elindítjuk konvergens digitális üzleti értékkínálatunkat, ahol a telekom és az IT szolgáltatásainkat egy kézből, egy folyamat mentén kaphatják meg az ügyfeleink.

Milyen előnyöket hordozhat ez a vállalatnak, és mit fognak észrevenni mindebből az ügyfelek? Utóbbiaknak hozhat érdemi változást a szorosabb integráció, vagy inkább szervezeti döntésről van szó?

Ez a lépés elsősorban azokra az ügyféligényre reagál, amit a hazai és nemzetközi piacokon tapasztalunk. A nagyvállalatoknak ez stabilitást és biztonságot jelent, valamint lehetővé teszi számukra azt a rugalmas skálázhatóságot, ami nélkül ebben a volatilis gazdasági környezetben nagyon kritikus a működés.  

Milyen ügyfélkört tudhat magáénak jelenleg a T-Systems? Kiket érint ilyenformán a lépés?

A T-Systems jelenleg nagyságrendileg 10 ezer ügyfelet szolgál ki. Ez a meglehetősen átfogó, komplex ügyfélkör az ország legnagyobb vállalataitól kezdve a közepes méretű vállalatokig majdnem a teljes magyar gazdaságot lefedi.

A hazai top 400 cég döntő többsége az ügyfélkörünkbe tartozik valamilyen szolgáltatás vagy IT tevékenység révén.

Mi úgy gondolunk magunkra, mint egy irányadó digitális szolgáltatóra, és nem feltétlenül szoktuk azt vizsgálgatni, hogy számszakilag mekkorák vagyunk a többiekhez képest. Az iránymutató szót azért emeltük be a saját víziónkba, mert úgy gondoljuk, meghatározó nagyvállalatként a mi felelősségünk az, hogy ismerjünk, felmérjünk és diktáljunk bizonyos trendeket. Azt gondoljuk, hogy kellően meghatározó a jelenlétünk a magyar piacon, a többit a piacelemzőkre hagyjuk.

Kasza Elliott-tal

Deutsche Bank - kereskedés

Na, nincs több Deutsche Bank részvényem. 2018 óta volt, abban az időben aktívan kereskedtem vele, aztán beleragadtam. Most végre az utolsótól is megszabadultam. Nem volt egy jó trade, de most m

RSM Blog

A válóperes ügyvéd válaszol - a válás

A családjogi, azon belül a válóperes ügyvédek praxisában legtöbbször előforduló kérdéskör a házasság megromlása, a válás, a válóper, a gyermekelhelyezés kérdésköre, illetve a vál

Kiszámoló

A sávos vagy többkulcsos adózásról

Akárhányszor előjön az adózás, egykulcsos-többkulcsos adózás kérdése, úgy tűnik, hogy három emberből kettő nem érti, hogyan működik a többkulcsos, sávos adózás. \"Felháborító, hog

MNB Intézet

A kerékpározás árnyoldala

Ha valaki lopásra adja a fejét, akkor közgazdaságilag racionális döntés biciklikre specializálódni. A kerékpárok használata, terjesztése kevéssé szabályozott, illetve az iparág sem mozdul

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hiába mennek megint a fegyverek, megoldhatatlan problémától szenved az ukrán hadsereg
Tőzsdetanfolyam

Tőzsdei hullámok, vagyonépítés és részvénykiválasztás

22+1 órás komplex tanfolyam ahol a tőzsdei kereskedés és a hosszú távú befektetés alapjait sajátíthatod el. Megismered a tőzsdei ármozgások törvényszerűségeit, megismered a piaci trendeket, megtanulod felismerni a trendfordulókat.

Könyv

A Sikeres Kereskedő - Vételi és eladási pontok, stratégiák, tőzsdepszichológia

Egy tőzsdei könyv, ami nem aranyhalat akar rád sózni, hanem felruház a horgászás képességével, ami a befektetések világában a saját kereskedési módszer kialakítását jelenti.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Automotive Business in CEE Region Conference 2024
2024. június 5.
Digital Compliance by Design & Legaltech 2024
2024. május 8.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
orban hszi