 
A Colas építőipari vállalat nemzetközi múltja közel 100, a magyarországi pedig több mint 30 évre tekint vissza. Regionális központja Magyarországon található, ahol széleskörű tevékenységet végez: autópálya-építéssel, útépítéssel, közműépítéssel, híd- és műtárgyépítéssel, zúzottkő-termeléssel és értékesítéssel, árvíz- és környezetvédelemmel, városi vasúttal, illetve városrehabilitációval is foglalkozik. A változatos működési területeknek megfelelően szinte nincs olyan gépjármű- illetve termelőeszköz kategória, amely ne jelenne meg a flottájukban, a bányagépektől a nehézteherautókig, az aszfaltmaróktól a pick-upokig.
Csak személy- és kishaszonjárműből 600 darabot üzemeltetnek.
Egy ilyen sokszínű flotta felépítése hosszútávú, ugyanakkor rugalmas stratégiát igényel, hiszen ahány kategória, annyi finanszírozási modell, a nagyobb értékű célgépeket például hatékonyabb beruházás keretében megvásárolni, esetleg lízingelni, a kishaszonjárműveket és személygépkocsikat pedig flexibilisebb feltételek között, például operatív bérleti konstrukcióban üzemeltetni.
A lehetséges konstrukciók:
- Saját tőkés vagy hitelfinanszírozott beruházás: saját erőforrásból vagy beruházási hitelből saját tulajdonba veszi a vállalat az eszközt, annak karbantartását saját erőforrásból végzi, minden járulékos költséget maga vállalnak.
- Nyílt- vagy zárt végű lízing: az eszközök a lízingcég tulajdonában maradnak, amiért a vállalat havi lízingdíjat fizet. A lízingszerződés lejárta után – konstrukciótól függően – az eszköz a vállalat tulajdonába kerül vagy további hasznosításra visszakerül a lízingcéghez.
- Operatív bérlet: a vállalat meghatározott ideig (általában több év) bérel egy kölcsönzőcégtől vagy flottakezelőtől egy autót, amelyre havi bérleti díjat fizet. Konstrukciótól függően a fenntartás költségének egy része is a bérbeadónál maradhat, a bérleti konstrukció lejárta után az eszközt pedig visszaadja a vállalat.
- Speciális esetekben vállalati carsharing megoldások, amelyek bizonyos helyzetekben helyettesíthetik a céges személygépkocsikat.
Bármely eszköztípus esetében a minőség mellett a kedvező üzemeltetési jellemzők, illetve a magas maradványérték és erős másodpiaci értékesíthetőség a legfontosabb döntési szempontok. A Colashoz hasonló vállalatok globális car-policy-vel, vagyis egy olyan keretrendszerrel rendelkeznek, amelybe bizonyos márkák, bizonyos típusú autói tartoznak, és amelyből egy-egy ország vagy régió leányvállalatai válogathatnak. Francia világcég révén a – kishaszonjárművek, és személygépkocsik esetén – a francia márkák vannak előtérben, azonban az olyan objektív mérőszámokat, mint a fenntartási költség vagy a várhatóan magas maradványérték márkától függetlenül nem lehet figyelmen kívül hagyni.
A Suzuki különböző modelljeinek erőssége pedig pont ezekben rejlik: kedvező beszerzési áruk mellett olcsón üzemeltethetők és jól tartják árukat is, joggal bízhatnak a flottakezelők abban, hogy a bérleti konstrukció lejárta után is gyorsan gazdára találnak az autók.
Komoly munka van amögött, hogy el tudtuk érni, hogy a Suzuki nemcsak a magyar, hanem a regionális car-policy-be is bekerült. A márka az objektív mérőszámok alapján különösen jól szerepelt a flottánk statisztikáiban, ami a vezetőséget is meggyőzte, ezért például ma már a szlovák kollégák is választhatnak Suzukikat”
– mondta el Fehér Tamás, a Colas flottavezetője.
A Colas-nál az egyik legfontosabb szempont a biztonság, így kizárólag összkerékhajtású Suzukikat használnak, mivel az autók jórészt építkezéseken, földutakon közlekednek, ahol elengedhetetlen az emelt hasmagasság és a 4X4 hajtás. A Suzuki palettájából a Vitara és S-CROSS modellek találhatók a vállalat flottájában, és a kollégák visszajelzései rendkívül pozitívak.
Elégedettségüket jól mutatja, hogy 3 éves céges életciklusuk lejárta után már többen harmadik alkalommal választják újra a modellt. A használók visszajelzései szerint nemcsak műszaki- és üzemeltetési paramétereiben teljesítenek jól a Suzukik, hanem kellemessé is teszik számukra a mindennapi autózást”
- mondta Fehér Tamás.
Nem odázható tovább az elektrifikáció
Új szelek fújnak az autóiparban, igaz, hogy az Európai Bizottság nem szigorított tovább a személygépjárművek károsanyagkibocsátási határértékein, de így is megkerülhetetlennek tűnik az elektrifikáció. A szigorú normák miatt a kisautó szegmensben gyakorlatilag majdnem teljesen megszűnt a dízelmeghajtás, és ezzel párhuzamosan az alacsony üzemanyagfogyasztásnak is búcsút lehet mondani.
Egy olyan vállalatnál, ahol az autópark 22 millió kilométert tesz meg évente, egyáltalán nem mellékes, hogy a járművek 100 kilométeren 4-5 liter gázolajat, vagy 7-8 liter benzint fogyasztanak. Ma már inkább utóbbival kell kalkulálnunk, bár a hibridüzemű autók fogyasztása közelít a dízelékhez”
– tette hozzá Fehér Tamás.
Egy globális nagyvállalat – akárcsak a Colas – nem engedheti meg magának, hogy ne foglalkozzon kiemelt területként a fenntarthatósággal. Ennek szellemében bővíteni kívánják elektromosautó flottájukat is, azonban a speciális felhasználás nem könnyíti meg a szerkezet-átalakítást.
Az egész nap munkaterületen tartózkodó munkatársak vagy havi 4-5 ezer kilométert megtevő kollégák számára aligha jelent megoldást jelenleg az elektromos autók bevezetése, de az iroda munkakörnyezetben vagy nagyvárosban dolgozók részére valós alternatívát kínálhat.
Gőzerővel halad telephelyeiken a gyorstöltők kialakítása, de az elektrifikáció nemcsak infrastrukturális, hanem a felhasználói szokások megváltoztatását is igényli. Míg a benzin- és dízelüzemanyagok esetén a legolcsóbb és legdrágább beszerzés között is maximum 10-20 százalék eltérés lehet, ez egyelőre az elektromos áram esetében jóval nagyobb. Míg napközben egy nyilvános töltőoszlopon akár 250 forintba is kerülhet egy kilowatt áram, addig éjszakai árammal egy telephelyen lehet, hogy csak 70 forintba.
Éppen ezért komoly edukáció is szükséges a hatékony használathoz.
Jönnek a kínaiak
Az autóipari szakértők egyöntetűen úgy gondolják, hogy a kínai, ezen belül is elektromos autók feladják a leckét az európai autóiparnak, és dömpingszerű megjelenésük átrendezheti a kontinens autópiacát. Kedvező bekerülési áruk és vélhetően alacsonyabb fenntartási költségeik mellettük szólnak, de ameddig nem építik ki a kereskedő- és szervízhálózatukat, és a piaci bizalom nem épül fel, a flottapiacon nem kell félniük a hagyományos gyártóknak.
A kérdés csak az: meddig?
A cikk megjelenését a Magyar Suzuki Zrt. támogatta.
Koncentráció a magyar médiapiacon: új tulajdonoshoz került a Blikk és a Kiskegyed
Az Indamedia Csoport veszi meg a lapokat más kiadványokkal együtt.
Fordulat a zártkerti ingatlanoknál: végleges a jogszabály
Egyszerűbb kivonás, egységes megnevezések, szélesebb értesítési kör.
Ukrajnai béke: megszólalt Zelenszkij jobbkeze – Kulcsfontosságú fordulat jöhet, de visszautasította a találgatásokat
Egységes béketerven dolgoznak.
A fix ár a kényelem illúziója: csapdahelyzet az energiapiacon
A régi beidegződések elengedésével jelentősen lehet spórolni az áramon.
Olyan bűz terjeng egy magyar település fölött, hogy sokan már menekülnének onnan – Kiderült, honnan jöhet az orrfacsaró szag
A helyiek ablakot sem tudnak nyitni.
Ketyeg az óra Brüsszelben: asztalra kerülhet Ukrajna cserbenhagyása
Az USA kiszállása után el kell dönteni, hogy az unió, az oroszok vagy az ukránok viseljék a háború költségeit.
Kamu MI videók a politika szolgálatában: mit lehet tenni a visszaélések ellen?
A mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségek visszaélésszerű alkalmazására régóta figyelmeztetnek, mostanra azonban saját bőrünkön tapasztalhatjuk ezt. Egymás után, szinte naponta jel
AI-buborék Kaposváron (HOLD After Hours)
Szavazz a HOLD-ra! Most először a Portfolio is díjazza a magyar vagyonkezelési, alapkezelői és privátbanki piac legjobbjait — és a Te szavazatod is számít! Add... The post AI-buborék Kaposvár

NIS2 élesben: indul a szankcionálás
A NIS2 már nem jövőbeli kihívás, hanem jelen idejű megfelelési kötelezettség. Az SZTFH szeptemberi bejelentésével élesbe fordult a kiberbiztonsági auditok ellenőrzése: a határidők elmulasz

Repülés, kutyatartás, húsfogyasztás: valóban tisztában vagyunk a karbonlábnyomukkal?
A fogyasztók nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az energiatakarékos izzóknak és háztartási gépeknek, mint amennyire az valóban hozzájárul a klímavédelemhez - derül ki
Megéri a meghívókódok használata?
Elég sok cég kínál különböző ösztönzőket, amik általában az első lökést adják meg a fogyasztónak. Ez segít legyőzni a kezdeti ellenállást, ráadásul az emberek elkötelezettebbé vá
November 15-én lépnek hatályba az Otthon Start hitel módosításai
Az első lakásszerzőkre vonatkozó elvárásokat és a TB jogviszonyhoz kapcsolódó feltételeket is módosítja a kormány. Az igénylők alapvetően jól járnak a változásokat követően. Az éjsza
400 millió forintos emelés a KKV-knak
A kormány megduplázta az egy vállalkozásba befektethető tőke plafonját 200 millióról 400 millió forintra a Demján Sándor Tőkeprogramban (DSTP). Ez nagyobb projektekhez és gyorsabb méretugrá

Energiaátmenet a Perzsa-öbölben: hol tart most, és mi várható a jövőben?
Az arab olajmonarchiák a zöld átállást gazdasági lehetőségként kihasználva a nettó zéró kibocsátás felé tartanak.

Szerezzen nemzetközi versenyelőnyt halasztott fizetésű exportügyleteinek biztosításával (x)
Akár 50 százalékos díjkedvezménnyel is elérhető
 
                    
                    
                    
                    
            Slágergyanús év végi ajándék a céges karácsonyfa alá
Renenszánszát éli a csekély értékű ajándékutalvány.
Döntött a kormány: jöhet a lakáshitel, amit törleszteni sem kell
A Portfolio Checklistben az 1 millió forintos Otthontámogatás részleteivel is foglalkozunk.
Most vagy soha? Pályázati dömping közepén az agrofood szektor
Rég esedékes fejlesztések jönnek.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
 
 
 
 
 
 
 
 
 

