
A Colas építőipari vállalat nemzetközi múltja közel 100, a magyarországi pedig több mint 30 évre tekint vissza. Regionális központja Magyarországon található, ahol széleskörű tevékenységet végez: autópálya-építéssel, útépítéssel, közműépítéssel, híd- és műtárgyépítéssel, zúzottkő-termeléssel és értékesítéssel, árvíz- és környezetvédelemmel, városi vasúttal, illetve városrehabilitációval is foglalkozik. A változatos működési területeknek megfelelően szinte nincs olyan gépjármű- illetve termelőeszköz kategória, amely ne jelenne meg a flottájukban, a bányagépektől a nehézteherautókig, az aszfaltmaróktól a pick-upokig.
Csak személy- és kishaszonjárműből 600 darabot üzemeltetnek.
Egy ilyen sokszínű flotta felépítése hosszútávú, ugyanakkor rugalmas stratégiát igényel, hiszen ahány kategória, annyi finanszírozási modell, a nagyobb értékű célgépeket például hatékonyabb beruházás keretében megvásárolni, esetleg lízingelni, a kishaszonjárműveket és személygépkocsikat pedig flexibilisebb feltételek között, például operatív bérleti konstrukcióban üzemeltetni.
A lehetséges konstrukciók:
- Saját tőkés vagy hitelfinanszírozott beruházás: saját erőforrásból vagy beruházási hitelből saját tulajdonba veszi a vállalat az eszközt, annak karbantartását saját erőforrásból végzi, minden járulékos költséget maga vállalnak.
- Nyílt- vagy zárt végű lízing: az eszközök a lízingcég tulajdonában maradnak, amiért a vállalat havi lízingdíjat fizet. A lízingszerződés lejárta után – konstrukciótól függően – az eszköz a vállalat tulajdonába kerül vagy további hasznosításra visszakerül a lízingcéghez.
- Operatív bérlet: a vállalat meghatározott ideig (általában több év) bérel egy kölcsönzőcégtől vagy flottakezelőtől egy autót, amelyre havi bérleti díjat fizet. Konstrukciótól függően a fenntartás költségének egy része is a bérbeadónál maradhat, a bérleti konstrukció lejárta után az eszközt pedig visszaadja a vállalat.
- Speciális esetekben vállalati carsharing megoldások, amelyek bizonyos helyzetekben helyettesíthetik a céges személygépkocsikat.
Bármely eszköztípus esetében a minőség mellett a kedvező üzemeltetési jellemzők, illetve a magas maradványérték és erős másodpiaci értékesíthetőség a legfontosabb döntési szempontok. A Colashoz hasonló vállalatok globális car-policy-vel, vagyis egy olyan keretrendszerrel rendelkeznek, amelybe bizonyos márkák, bizonyos típusú autói tartoznak, és amelyből egy-egy ország vagy régió leányvállalatai válogathatnak. Francia világcég révén a – kishaszonjárművek, és személygépkocsik esetén – a francia márkák vannak előtérben, azonban az olyan objektív mérőszámokat, mint a fenntartási költség vagy a várhatóan magas maradványérték márkától függetlenül nem lehet figyelmen kívül hagyni.
A Suzuki különböző modelljeinek erőssége pedig pont ezekben rejlik: kedvező beszerzési áruk mellett olcsón üzemeltethetők és jól tartják árukat is, joggal bízhatnak a flottakezelők abban, hogy a bérleti konstrukció lejárta után is gyorsan gazdára találnak az autók.
Komoly munka van amögött, hogy el tudtuk érni, hogy a Suzuki nemcsak a magyar, hanem a regionális car-policy-be is bekerült. A márka az objektív mérőszámok alapján különösen jól szerepelt a flottánk statisztikáiban, ami a vezetőséget is meggyőzte, ezért például ma már a szlovák kollégák is választhatnak Suzukikat”
– mondta el Fehér Tamás, a Colas flottavezetője.
A Colas-nál az egyik legfontosabb szempont a biztonság, így kizárólag összkerékhajtású Suzukikat használnak, mivel az autók jórészt építkezéseken, földutakon közlekednek, ahol elengedhetetlen az emelt hasmagasság és a 4X4 hajtás. A Suzuki palettájából a Vitara és S-CROSS modellek találhatók a vállalat flottájában, és a kollégák visszajelzései rendkívül pozitívak.
Elégedettségüket jól mutatja, hogy 3 éves céges életciklusuk lejárta után már többen harmadik alkalommal választják újra a modellt. A használók visszajelzései szerint nemcsak műszaki- és üzemeltetési paramétereiben teljesítenek jól a Suzukik, hanem kellemessé is teszik számukra a mindennapi autózást”
- mondta Fehér Tamás.
Nem odázható tovább az elektrifikáció
Új szelek fújnak az autóiparban, igaz, hogy az Európai Bizottság nem szigorított tovább a személygépjárművek károsanyagkibocsátási határértékein, de így is megkerülhetetlennek tűnik az elektrifikáció. A szigorú normák miatt a kisautó szegmensben gyakorlatilag majdnem teljesen megszűnt a dízelmeghajtás, és ezzel párhuzamosan az alacsony üzemanyagfogyasztásnak is búcsút lehet mondani.
Egy olyan vállalatnál, ahol az autópark 22 millió kilométert tesz meg évente, egyáltalán nem mellékes, hogy a járművek 100 kilométeren 4-5 liter gázolajat, vagy 7-8 liter benzint fogyasztanak. Ma már inkább utóbbival kell kalkulálnunk, bár a hibridüzemű autók fogyasztása közelít a dízelékhez”
– tette hozzá Fehér Tamás.
Egy globális nagyvállalat – akárcsak a Colas – nem engedheti meg magának, hogy ne foglalkozzon kiemelt területként a fenntarthatósággal. Ennek szellemében bővíteni kívánják elektromosautó flottájukat is, azonban a speciális felhasználás nem könnyíti meg a szerkezet-átalakítást.
Az egész nap munkaterületen tartózkodó munkatársak vagy havi 4-5 ezer kilométert megtevő kollégák számára aligha jelent megoldást jelenleg az elektromos autók bevezetése, de az iroda munkakörnyezetben vagy nagyvárosban dolgozók részére valós alternatívát kínálhat.
Gőzerővel halad telephelyeiken a gyorstöltők kialakítása, de az elektrifikáció nemcsak infrastrukturális, hanem a felhasználói szokások megváltoztatását is igényli. Míg a benzin- és dízelüzemanyagok esetén a legolcsóbb és legdrágább beszerzés között is maximum 10-20 százalék eltérés lehet, ez egyelőre az elektromos áram esetében jóval nagyobb. Míg napközben egy nyilvános töltőoszlopon akár 250 forintba is kerülhet egy kilowatt áram, addig éjszakai árammal egy telephelyen lehet, hogy csak 70 forintba.
Éppen ezért komoly edukáció is szükséges a hatékony használathoz.
Jönnek a kínaiak
Az autóipari szakértők egyöntetűen úgy gondolják, hogy a kínai, ezen belül is elektromos autók feladják a leckét az európai autóiparnak, és dömpingszerű megjelenésük átrendezheti a kontinens autópiacát. Kedvező bekerülési áruk és vélhetően alacsonyabb fenntartási költségeik mellettük szólnak, de ameddig nem építik ki a kereskedő- és szervízhálózatukat, és a piaci bizalom nem épül fel, a flottapiacon nem kell félniük a hagyományos gyártóknak.
A kérdés csak az: meddig?
A cikk megjelenését a Magyar Suzuki Zrt. támogatta.
Összeomlás szélén Trump béketerve, átfogó offenzívát kezdett az orosz hadsereg - Híreink az orosz-ukrán háborúról szerdán
Cikkünk folyamatosan frissül a háború eseményeivel.
Egyetlen, hatalmas gond van Donald Trump béketervével: erről hallani sem akar Zelenszkij
Ez teljes mértékben kizárt.
Úgy néz ki, borulnak az ukrajnai béketárgyalások: Zelenszkij visszadobta a Trump-tervet, Rubio kiszállt
Nem tűnik úgy, hogy egyhamar vége lesz.
Mától kaphatók az új lakossági állampapírok – melyikbe érdemes most befektetni?
Nem minden esetben a Fix Magyar Állampapír a nyerő.
Azonnal komoly hullámokat indított a piacokon Trump bejelentése
Risk on üzemmódba kapcsoltak a befektetők.
Trump szavaira tépik a dollárt
Megnyugtató üzenetet küldött az amerikai elnök Jerome Powell menesztésével kapcsolatban.
Meglepő fordulat: Trump váratlan kijelentést tett a Fed elnökéről
Korábban lúzernek nevezte Jerome Powellt.
Az amerikai finomítóipar válsága
Egy mondat a gyűjtőoldalra: Az amerikai finomítóiparnak a keresletcsökkenés és a szigorúbb szabályozások miatt szerkezetátalakításon kellene átesnie a fentarthatóbb működés érdekében.
Van egy előrejelzés, ami akár működhet is
Három hete havazott, múlt héten eljött a 30 fok - mintha Donald Trump vámbejelentéseit néznénk az időjárás köntösébe bújva. Ilyen az, amikor a bőrünkön kezdjük...
The post Van egy előre
NIS2 megfelelés minimális üzletmenettel rendelkező szervezeteknek
A NIS2 hazai szabályozásának hatálya alá olyan szervezetek is bekerülhetnek, amelyek üzletmenete, vagy létszáma minimális, de jelentős árbevételük, vagy ágazati szerepük miatt a NIS2 érint
Amit a unit linked biztosításokról tudnod kell(ett volna)
Hogy mennyire nem felesleges írni a pénzügyi termékekről újra és újra, az a múlt heti cikk hozzászólásaiból derül ki, akár itt, akár a Facebookon. Hiába volt róla már számtalanszor sz
Minél több bizonytalanságot okoz Trump, annál valószínűbb a recesszió
Zsiday Vikor volt a Partizán vendége, Trump vámpolitikáját vitatta meg Gulyás Márton műsorvezetővel. Az interjút megnézheted a YouTube-on, A HOLDBLOG-on egy szerkesztett változatát közöljük
Edison International - elemzés
A Top10-es listámat nézegetve találtam rá, nem volt benne az első 10-ben, de jók a számai. Aztán megnéztem pár negyedéves prezentációját, és eldöntöttem, hogy követni fogom.Cégismertető
Zsidayval vágjuk a rendet a káoszba
Zsiday Viktorral próbáltunk meg rendet teremteni Trump fejében. De sikerült? Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, A
Hogyan jutnak el a szélturbinák a tökéletes körforgásos gazdaságig?
A megújuló energiaforrások közül a szélenergia mutatja az egyik legdinamikusabb fejlődést, miközben a költséghatékonysága is évről-évre jelentősen javul. A tökéle


- Brüsszel bekeményít: az EU komolyan nekimegy a belső fenyegetéseknek
- Elhunyt Ferenc pápa - Egy korszak ért véget a katolikus egyházban
- Ömlenek a fegyverek Európa délkeleti bástyájába – Bármikor berobbanhat a két NATO-ország konfliktusa?
- Itt a halállista: ezeket a befektetéseket kerüld most
- Olyan jövőt jósolnak a profik, amire évtizedek óta nem volt példa
Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.
Miért járt kétszer Magyarországon Ferenc pápa? És mi lesz az egyházfő öröksége?
A Checklistben Hortobágyi T. Cirill főapátot, a Pannonhalmi Főapátság vezetőjét kérdeztük.
Sokakat megrémisztett a Fed-elnök beszéde – Hova mehet most a pénz?
Estek a piacok a beszéd hatására.
Budakeszitől az USA-ig: a Mayer Szörp hihetetlen sztorija
Nagymamáink receptjével ér el nemzetközi sikereket a magyar márka.
Kiadó modern irodaházak
Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.