A hazai szőlészeti és borászati ágazatban a generációváltás gőzerővel zajlik, ugyanakkor az agrárium más szegmenseihez hasonlóan a pályát egyre kevesebben folytatják, akik viszont igen, azok határozott koncepció mentén képzelik el a pincészetük, és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások fejlesztését. Gombamód szaporodnak a bio- és natúrborokkal foglalkozó apró borászatok, amelyek jórészt szerelemprojektnek indulnak, de egy idő után elengedhetetlen a bizonyos fokú professzionalizálódás. Egy biztos: megfelelő géppark nélkül nem lehet hatékonyan termelni és értékesíteni, ezért szükség van olyan multifunkcionális járműre, amely nem riad vissza a traktornyomos dűlőutaktól és a borosrekeszektől sem, de a sales tevékenységben is hatékonyan részt tud venni. Az Egri borvidék egyik feltörekvő pincészetét, a Havas és Tímár Pincészetet egy Suzuki Vitarával látogattuk meg.
A tavalyihoz képest jóval alacsonyabb, 130 ezer darabos eladással számol idén a Magyar Suzuki, a vállalat árbevétele a tavalyi 2,9 milliárdról 2,3 milliárd euróra eshet, derült ki a mai sajtótájékoztatón. A Suzuki 2030-ig öt elektromos modell bevezetését tervezi, a Magyar Suzuki törekvése, hogy ezek gyártásában az esztergomi gyár is részt vegyen.
A japán közlekedési minisztérium kedden razziát tartott a Toyota székhelyén, miután kiderült, hogy a vállalat hibás adatokat adott meg az autói biztonságával kapcsolatban, írja a BBC.
Japán három legnagyobb autógyártója, a Toyota Motor, a Honda Motor és a Nissan Motor közös szoftverfejlesztésbe kezd autókhoz - írja az MTI a Jomiuri Simbun japán újság nyomán.
Jelentősen csökkentek a Suzuki Japánon és Indián kívüli üzemeinek gyártási számai a vállalat közlése szerint. Az érintett egységek februárban összességében majdnem 30 százalékkal kevesebb autót gyártottak, mint egy évvel korábban. A Pénzcentrum ennek oka mellett a vállalattól azt is megtudta, hány vendégmunkás dolgozik az esztergomi gyárban, és kiderült, mikor fog gyártásba kerülni az új Vitara itthon.
A Portfolio és a MAGE 2015 óta szervez sikeresen közös rendezvényeket, az idei Járműipar 2024 konferenciára a kecskeméti Sheraton Hotelben kerül sor március 20-21-én. A helyszínválasztás nem véletlen: az elmúlt évek egyik új járműipari központja épp Kecskeméten épült fel, amely jól példázza, hogy milyen gazdasági és társadalmi együttműködés szükséges a szektorban a hazai szerepvállalás erősítésére. A résztvevők elsőkézből szerezhetnek tapasztalatokat a hazai autóipar fejlődéséről, mivel a konferencia második napján több közeli gyáregység is meglátogatható. Egy biztos: lesz miről beszélni, hiszen – bár az elmúlt évek sem voltak eseménytelenek – az autóipart olyan drasztikusan új kihívások érik, mint a kínai márkák előretörése, és az erőltetett ütemű elektrifikáció. De hogyan tudnak megbirkózni ezekkel a szereplők, és milyen stratégiával lehet előnyt kovácsolni a piaci változásokból? Hogyan fordíthatják előnyükre a változásokat a hazai szereplők, lehet-e a kanyarban előzni? A rendezvényen mindez kiderül.
A Suzuki az idén 130 ezer autó gyártását tervezi a 2023. évi 160 ezer után - közölte a Magyar Suzuki.
A Suzuki hétfőn bejelentette, hogy a terveknek megfelelően újraindult a gyártás az esztergomi üzemében - számolt be a Reuters.
A Vörös-tenger térségében a kereskedelmi hajót ellen indított támadások fennakadásokat okoznak az esztergomi Suzuki ellátásában, ezért a hétre gyárleállást jelentettek be. Az eset kapcsán megkerestük a többi hazai autógyártót, hogy érzékelnek-e hasonló problémát, illetve tervezik-e a termelés visszafogását.
A Magyar Suzuki Esztergomban leállítja a termelést egy hétre, de a dolgozók bére biztosított, a kiesett autók gyártását pedig pótolják - közölte a Világgazdaság.
A Suzuki bejelentette, hogy az esztergomi gyárában január 15. és január 22. között felfüggesztik a Vitara és S-Cross modellek gyártását.
A kedvezőtlenebb gazdasági környezet egyértelműen arra kell, hogy ösztönözze a vállalatokat, hogy áttekintsék, és ha szükséges, akkor átalakítsák az eddigi flottakezelési gyakorlataikat a költségcsökkentés, és a versenyképesség fenntartása érdekében. Egyre inkább megkérdőjeleződik, hogy a mobilitási igények kiszolgálására egyértelműen csak egy saját tulajdonú autóflotta adhat-e választ, hiszen számos olyan megoldás létezik, mint a lízing, az operatív bérlet, sőt akár a vállalati carsharing, amely bizonyos felhasználási feltételek esetén jó döntés lehet. A stratégiai tervezés és a jól átgondolt flottaépítés rendkívül komplex, de egyértelműen kifizetődő feladat, amelyhez szakértő partner bevonására is szükség lehet. Autóválasztásnál egyre nagyobb szerepet kaphatnak a racionális döntési szempontok, olyan márkák kerülhetnek előtérbe, amelynek modelljei a beszerzési ár, üzemeltetési költség, maradványérték háromszögének minden csúcsán jól teljesítenek. A stratégiai szemléletű flottaépítés lépéseit, a főbb döntési szempontokat, finanszírozási konstrukciókat a Portfolio Tóth Gáborral, a Merkantil Bank értékesítési vezetőjével tekintette át.
Csak egy olyan ország van az Európai Unióban, ahol idén kevesebb új autót adtak el, mint tavaly, és ez Magyarország. A legfrissebb statisztikákból kiderült, hogy a Suzuki, a Volkswagen, a Kia és a Ford eladásainak visszaesése húzza le a piacot, a volumenmodellek közül a közepes SUV-k piacán volt nagy a visszaesés.
Nincs jó állapotban a hazai új autó piac, az elmúlt egy évben legalább 10 százalékkal kevesebb autót adtak el Magyarországon, mint tavaly. A piacot továbbra is a vállalati szegmens vásárlásai hajtják, bár a Suzuki esetében kiegyenlítettebb az arány, hagyományosan a magánvásárlók körében is igen népszerű. A Vitara és S-CROSS modellek egyre több nagyvállalati flottában, autókölcsönzőknél jelennek meg, de hamarosan akár a carsharing felhasználók is találkozhatnak velük. Iparági szereplők szerint a kínai autók megjelenése az alacsonyabb árkategóriájú márkák számára jelenthetnek erős konkurenciát. A Suzuki azonban nem tart az új szereplőktől, modelljei mind a flottás-, mind a magánvásárlók igényeit kielégítik, ráadásul már nem kell sokat várni az első teljesen elektromos modelljükre sem. A Portfolio Business podcastjének vendége dr. Barta Anita, a Suzuki Barta tulajdonosa volt, akivel az új autó piac helyzetéről, flottás értékesítésről és elektromobilitásról beszélgettünk.
A Colas közel 100 éve a kontinens egyik meghatározó építőipari vállalata, változatos tevékenysége sokszínű jármű- és eszközparkot igényel. A bányagépektől a kishaszonjárművekig, az úthengertől a személygépkocsikig minden megtalálható a flottában, amellyel összesen 22 millió kilométert tesznek meg egy évben. Az autók között számos összkerékhajtású Suzukit üzemeltetnek operatív bérlet keretében, amit a munkatársak nem is kímélnek: üzemidejük jelentős részét építetlen utakon és munkaterületeken töltik. A vállalat elérte, hogy a márka a regionális car-policy-be is bekerült, így már a cseh vagy szlovák kollégák is választhatják őket a mindennapi feladatokra. Az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt elkerülhetetlen a flotta elektrifikációja, azonban ez csak komoly infrastruktúrafejlesztéssel és szemléletváltással valósítható meg sikeresen. Bár kínai márkák megjelenése látszólag veszélyeztethetné az olyan jó ár-érték arányú márkák pozícióit, mint a Suzuki, de a megfelelő kereskedő- és szervízhálózat kiépítése, illetve az általános bizalom megszerzése évtizedekbe is telhet számukra.
Lassú élénkülést mutat a hazai használtautó-piac, augusztusban 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet, míg 2023 első fél évében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az előző év hasonló időszakának adataitól, az utóbbi két hónapban a piac már felülteljesítő volt az előző évhez képest - hívta fel a figyelmet a JóAutok.hu portál a DataHouse előzetes adatai alapján hétfőn, az MTI-nek küldött közleményben.
Az AI radikálisan át fogja alakítja a technológiai szektort.
Hatalmas az emberi és technikai veszteség.
Gyorsítanák a gyártást.
Mit várhatunk ebben a konfliktusban?
A brent ára a 100 dollárt is elérheti.
92 milliárd forinttal csökkent a magyar agrárium hitelállománya, ami 10 éve nem látott mértékű csökkenést jelent.