Befékezett a piac: új megoldásokhoz folyamodhatnak az ingatlanközvetítők
Ingatlan

Befékezett a piac: új megoldásokhoz folyamodhatnak az ingatlanközvetítők

A tulajdonosok nem szívesen engednek az árból, a vevők pedig az elszálló hitelkamatok és az állami ösztönzőprogramok kivezetése miatt elmaradnak, ami jelentős forgalomcsökkenést hozott az idei évben, amire reagálniuk kell a szereplőknek. Klement Péter, a Kleming ingatlan platform és applikáció alapítója szerint ugyanakkor a lakhatási igény megvan, csak éppen a kereslet és a kínálat megfelelő összehangolására van szükség, amire az eddig használt platformok és közvetítői attitűd egyre kevésbé alkalmas.
A hazai ingatlanpiac ünnepe! - Az elmúlt egy év legkülöngesebb piaci teljesítményei és az elmaradhatatlan üzleti networking! Részletekért kattints!

2023 eddig nem az ingatlanpiac legjobb éve, a kereslet drámaian csökkent bizonyos típusú ingatlanok iránt, például a nagy alapterületű rossz energetikai besorolású lakások, családi házak jelentős értékcsökkenést szenvedtek el az elmúlt egy évben. A KSH legfrissebb adatai szerint 2023 első negyedévében a forgalom jelentős visszaesése mellett 

az átlagárak nominális stagnálása látható, ugyanakkor ez reálértéken óriási árcsökkenést jelent, hiszen a több mint 20 százalékos inflációt egyáltalán nem követték le az ingatlanok árai.

Az ingatlanpiaci áremelkedés lényegében megállt, több városrészben és lakástípus esetében pedig még a nominális érték is csökkent. Azt látjuk tehát, hogy az év első három hónapjában a vásárlók inkább kivártak a lakásuk értékesítésével, de nem voltak hajlandók engedni az árból, így fordulhatott elő, hogy a megelőző negyedévekhez hasonló árszinteken a korábbinál jelentősen kevesebb lakás cserélt gazdát. Januárban 46, februárban 55, márciusban pedig 47 százalékkal adtak el kevesebb lakást Magyarországon, mint egy évvel korábban.

A közvetítőkön, tanácsadókon a piac szeme

Az ilyen, válságos szituációkban ugyanakkor nagyobb teret kapnak az új megoldások, fejlesztések, amelyek napjainkban egyébként is ököllel döngetik a kapukat, gondoljunk csak a mesterséges intelligenciára vagy az általános digitalizációs folyamatokra, amelyek számos iparágban bizonyítottak. 

A listanézetű ingatlankeresés a múlté, a felhasználók már olyan megoldásokhoz vannak szokva, ahol egy húzással értékelhetik a telefonon látható, akár videós tartalmat, gondoljunk csak a társkereső appokra

– mondta a Portfolio-nak a Kleming ingatlan platform és applikáció alapítója, amely már hasonló elven működik.

Ugyanakkor Klement Péter szerint a piaci folyamatok átalakulása jóval túlmutat a kínálati lista felhasználóbarát megjelenítésén, a gyors változások lekövetése érdekében extrém rugalmasságra kell felkészülnie a szereplőknek. Az általánosan apadó kereslet miatt az értékesítők számára is fontos a célzott kereshetőség lehetősége, és a megfelelő kereslet-kínálat találkozása.

ingatlan hirdetés
A listanézetű ingatlankeresés a múlté.

Klement szerint a jelenlegi, hirdetések mellett látott ingatlanközvetítői fotó, mottó, vagy leírás semmilyen bevonódást nem tesz lehetővé, esély sincs rá, hogy valamilyenfajta kémia kialakulhasson a felek között, ezért aztán nem is kellőképpen hatékony. Ezzel szemben, ha a hirdetés első nézetén a közvetítő videón mutatja be az ingatlant, nemcsak áthatóbb képet ad a lakásról, de hozzáadva apró személyiségjegyeit lehetőséget nyújt a bevonódásra, az eddig megszokott benyomásnál jelentősen többet adva a keresőnek. 

Az ingatlanpiaci szakember szerint azt is fontos megemlíteni, hogy

azok kerülhetnek előnybe, akik a videós tartalom készítésekor nemcsak a kamera mögé, de elé is állnak, minél többet láttatva magukból, egyfajta influenszerként működve.

„Az influenszerek ismert véleményalkotó emberek és az ingatlanközvetítők is ezt szeretnék elérni, ismertek legyenek és hallgassanak a véleményükre, mert maximálisan a kapcsolatépítésre, nagy kapcsolati hálóra törekszenek” – tette hozzá a szakember, aki szerint az ingatlanosok személye brandként, az elkövetkező időszakban fel fog értékelődni: „ez a fajta értékesítési rendszer sokkal hatékonyabbá teszi a kapcsolatépítés ütemét, lehetőség ad arra, hogy töredék idő alatt felépítsenek olyan nagy ügyfélkört és követőtábort, ami a social oldalak erősödését megelőzően akar 10 évbe is került, de a meglévő régi szereplők is tovább tudjak erősíteni vagy megtartani pozíciójukat.”

Ennek megfelelően a Kleming a videós tartalmak feltöltésére buzdítja a hirdetőket, amelyeknél  maga a videó a hirdetés, nem egyszerűen csak a szöveges tartalom kötelező kísérője. Az okoseszköz képernyőjén megjelenő hirdetés első kártyáján lehetősége van az eladóknak vagy az ingatlanközvetítőknek az előtérbe kerülni, influenszerré válni.

A cikk megjelenését a Kleming támogatta. Az applikációt iOS eszközökre innen, Androidra pedig innen lehet letölteni.

 Címlapkép forrása: Getty Images

Holdblog

Szegény, de szexi...

Kicsit kapitalista, kicsit szocialista; kicsit nyugati, kicsit keleti; kicsit drága, kicsit olcsó: ez Berlin Zentuccio szemüvegén át. A HOLDBLOG állandó világutazó szerzője a német fővárosról

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet