Befékezett a piac: új megoldásokhoz folyamodhatnak az ingatlanközvetítők
Ingatlan

Befékezett a piac: új megoldásokhoz folyamodhatnak az ingatlanközvetítők

A tulajdonosok nem szívesen engednek az árból, a vevők pedig az elszálló hitelkamatok és az állami ösztönzőprogramok kivezetése miatt elmaradnak, ami jelentős forgalomcsökkenést hozott az idei évben, amire reagálniuk kell a szereplőknek. Klement Péter, a Kleming ingatlan platform és applikáció alapítója szerint ugyanakkor a lakhatási igény megvan, csak éppen a kereslet és a kínálat megfelelő összehangolására van szükség, amire az eddig használt platformok és közvetítői attitűd egyre kevésbé alkalmas.
A hazai ingatlanpiac ünnepe! - Az elmúlt egy év legkülöngesebb piaci teljesítményei és az elmaradhatatlan üzleti networking! Részletekért kattints!

2023 eddig nem az ingatlanpiac legjobb éve, a kereslet drámaian csökkent bizonyos típusú ingatlanok iránt, például a nagy alapterületű rossz energetikai besorolású lakások, családi házak jelentős értékcsökkenést szenvedtek el az elmúlt egy évben. A KSH legfrissebb adatai szerint 2023 első negyedévében a forgalom jelentős visszaesése mellett 

az átlagárak nominális stagnálása látható, ugyanakkor ez reálértéken óriási árcsökkenést jelent, hiszen a több mint 20 százalékos inflációt egyáltalán nem követték le az ingatlanok árai.

Az ingatlanpiaci áremelkedés lényegében megállt, több városrészben és lakástípus esetében pedig még a nominális érték is csökkent. Azt látjuk tehát, hogy az év első három hónapjában a vásárlók inkább kivártak a lakásuk értékesítésével, de nem voltak hajlandók engedni az árból, így fordulhatott elő, hogy a megelőző negyedévekhez hasonló árszinteken a korábbinál jelentősen kevesebb lakás cserélt gazdát. Januárban 46, februárban 55, márciusban pedig 47 százalékkal adtak el kevesebb lakást Magyarországon, mint egy évvel korábban.

A közvetítőkön, tanácsadókon a piac szeme

Az ilyen, válságos szituációkban ugyanakkor nagyobb teret kapnak az új megoldások, fejlesztések, amelyek napjainkban egyébként is ököllel döngetik a kapukat, gondoljunk csak a mesterséges intelligenciára vagy az általános digitalizációs folyamatokra, amelyek számos iparágban bizonyítottak. 

A listanézetű ingatlankeresés a múlté, a felhasználók már olyan megoldásokhoz vannak szokva, ahol egy húzással értékelhetik a telefonon látható, akár videós tartalmat, gondoljunk csak a társkereső appokra

– mondta a Portfolio-nak a Kleming ingatlan platform és applikáció alapítója, amely már hasonló elven működik.

Ugyanakkor Klement Péter szerint a piaci folyamatok átalakulása jóval túlmutat a kínálati lista felhasználóbarát megjelenítésén, a gyors változások lekövetése érdekében extrém rugalmasságra kell felkészülnie a szereplőknek. Az általánosan apadó kereslet miatt az értékesítők számára is fontos a célzott kereshetőség lehetősége, és a megfelelő kereslet-kínálat találkozása.

ingatlan hirdetés
A listanézetű ingatlankeresés a múlté.

Klement szerint a jelenlegi, hirdetések mellett látott ingatlanközvetítői fotó, mottó, vagy leírás semmilyen bevonódást nem tesz lehetővé, esély sincs rá, hogy valamilyenfajta kémia kialakulhasson a felek között, ezért aztán nem is kellőképpen hatékony. Ezzel szemben, ha a hirdetés első nézetén a közvetítő videón mutatja be az ingatlant, nemcsak áthatóbb képet ad a lakásról, de hozzáadva apró személyiségjegyeit lehetőséget nyújt a bevonódásra, az eddig megszokott benyomásnál jelentősen többet adva a keresőnek. 

Az ingatlanpiaci szakember szerint azt is fontos megemlíteni, hogy

azok kerülhetnek előnybe, akik a videós tartalom készítésekor nemcsak a kamera mögé, de elé is állnak, minél többet láttatva magukból, egyfajta influenszerként működve.

„Az influenszerek ismert véleményalkotó emberek és az ingatlanközvetítők is ezt szeretnék elérni, ismertek legyenek és hallgassanak a véleményükre, mert maximálisan a kapcsolatépítésre, nagy kapcsolati hálóra törekszenek” – tette hozzá a szakember, aki szerint az ingatlanosok személye brandként, az elkövetkező időszakban fel fog értékelődni: „ez a fajta értékesítési rendszer sokkal hatékonyabbá teszi a kapcsolatépítés ütemét, lehetőség ad arra, hogy töredék idő alatt felépítsenek olyan nagy ügyfélkört és követőtábort, ami a social oldalak erősödését megelőzően akar 10 évbe is került, de a meglévő régi szereplők is tovább tudjak erősíteni vagy megtartani pozíciójukat.”

Ennek megfelelően a Kleming a videós tartalmak feltöltésére buzdítja a hirdetőket, amelyeknél  maga a videó a hirdetés, nem egyszerűen csak a szöveges tartalom kötelező kísérője. Az okoseszköz képernyőjén megjelenő hirdetés első kártyáján lehetősége van az eladóknak vagy az ingatlanközvetítőknek az előtérbe kerülni, influenszerré válni.

A cikk megjelenését a Kleming támogatta. Az applikációt iOS eszközökre innen, Androidra pedig innen lehet letölteni.

 Címlapkép forrása: Getty Images

RSM Blog

KIVA 2025 - Mi változott?

A többi adónemhez hasonlóan a kisvállalati adó (KIVA) szabályok is változtak az elmúlt évek során. A KIVA mértéke 2025-ben is 10 százalék, de van egy fontos KIVA-változás is, amit a 2025 ta

Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Portfolio Banking Technology 2025

Portfolio Banking Technology 2025

2025. november 4.

Portfolio Property Awards 2025

2025. november 5.

Portfolio Professional Investment Day 2025

2025. november 5.

Portfolio Future of Construction 2025

2025. november 11.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet