Új tervek az M0-s nyugati szakaszának megépítésére

2019. január 7. 09:15    
nyomtatás
 
A december utolsó napjaiban elfogadott tervek szerint az M1-es és Esztergom között épülhet meg az az új autópálya, amivel bezárulna a Budapest körüli autópálya gyűrű - írja a G7.hu. Mindez azt jelenti, hogy nem az eddig tervezett, a fővároshoz közeli nyomvonalon valósulna meg az M0-ás utolsó szakasza.


A legújabb kormányzati elképzelések megvalósulása esetén is bezárulna az autópálya gyűrű Budapest körül, de nem kör, hanem inkább egy zsák alakja lenne, és nem végig M0-snak hívnák. A budai oldalon az M100-as és M10-es utak zárnák le az M0-ból és az M1-ből álló körutat.

Új tervek az M0-s nyugati szakaszának megépítésére

Bal oldalon a legfrissebb kormányzati tervek a Budapest környéki autópályákra (fekete=meglévő, piros=tervezett), jobb oldalon a Bécs környéki autópályák. Forrás: OTRT és Openstreetmap

A cikk szerint a fejlesztéssel sokat nyerhetnek az esztergomi és a budai hegyvidéki vállalkozások, és az adófizetők is sokat spórolhatnak ezzel a megoldással. Bár a közfelfogás szerint nagyon fontos dolog lenne a fővárosi körgyűrű befejezése, ez egyáltalán nem biztos, hogy olyan jó ötlet. Róma, Moszkva, Párizs, Madrid és London valóban kör alakú elkerülő autópályákkal rendelkezik, de azért ez inkább csak a kivétel Európában. Elég itt a közeli Bécsre, Münchenre vagy Prágára gondolni. Az érintettek viszont az egyes platformokon különböző véleményeken vannak:

A Budapestiek igazi érdeke az M8 lenne (az osztrák határtól legalább Szolnokig), hogy az M0 megmaradjon a városnak.

Az M0 bezárása nélkül viszont nincs minek megmaradni.

Meg kell csinálni mind a kettőt. Legyen körgyűrű, és esztergomi autópálya is.

Aki például Nyíregyházáról Győrbe szeretne eljutni nem fog elmenni Esztergomig, így a déli szektor forgalma nem fog érdemben csökkenni.

Az M100 átadását kizárólag az M10-zel együtt szabad. Ellenkező esetben az összes Esztergom és Buda közti települést kikapcsoltuk a közúti forgalomból.

A lakosság érdeke, hogy a Natura 2000 területek meg legyenek védve. A helyi lakosság közlekedésének a fejlesztésére számos egyéb mód lenne.

Minél messzebb kerül az elkerülő a várostól, annál többen fognak a városon keresztül hajtani.

Az eltérő véleményektől függetlenül tény, hogy az M0-s nyugati szakaszát jelentős részben alagútban kellene vezetni és nagyon sok természetvédelmi területet érintene, ami miatt mindig is jelentős volt vele szemben a környezetvédelmi ellenállás.

Emellett az M1 és Esztergom közti útszakasz hamarabb is elkészülhet. Az erre a szakaszra vonatkozó környezeti hatástanulmányt a NIF Zrt. 2016-ban 72 millió forintért elkészíttette, 2018 januárjában pedig 1,9 milliárd forintért a Constreal Mérnökiroda Kft. nyerte el a szerződést a környezeti hatástanulmány, az engedélyezési és a kiviteli tervek elkészítésére. Minderre 19 hónapja van a cégnek, így az építkezés 2020-ban elindulhat. A NIF is úgy gondolja, hogy 2020 közepén elkezdődhet az építkezés, ők 2022/2023-as átadással számolnak, jó eséllyel addigra lehet meg minden engedélye az M0 nyugati szektorának.

Új tervek az M0-s nyugati szakaszának megépítésére
Klikk a képre!

A NIF 2017-es tervein még együtt szerepelt az R11 névvel jelölt M100-as és az M0-s nyugati szektora a 2022-ig tervezett projektek listáján. Forrás: Ktenet.hu

Bár az országos területrendezési terv térképéről eltűnt az M0-s nyugati szektora, az építkezésről még nem tett le teljesen a kormányzat. Magában a területrendezési tervben továbbra is ott van még a legújabb módosítás szerint is.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír





hirdetés
Állásajánlatok
Elemző (PIF)
Befektetési adminisztrációs referens
Devizapiaci üzletkötő
Junior devizapiaci üzletkötő
Junior elemző/elemző (KGE)
Junior elemző (MPP)
Szerkesztő-Újságíró
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium