Az Opel szentgotthárdi gyára az idén mintegy 630 ezer motor gyártását tervezi, megismételve a 2016-os, rekord év teljesítményét, amikor már gyakorlatilag teljes kapacitásán dolgozott az üzem.
Az Opel jelenlegi modelljei még olyan technológiával készülnek, mely nem teszi lehetővé a nagyszilárdságú acélok használatát a karosszériák esetében. Ez kihat az autók menetteljesítményére, viselkedésére, fogyasztására és károsanyag kibocsátására is, sajnos mindegyiken ront. Az új, Szentgotthárdon gyártott 1,6 literes dízel erőforrással azonban az Insignia is bekerült a 100 alattiak klubjába, mivel CO2 kibocsátása 99 g/km.
Az Opel talán többet remélt a felső-középkategóriás modelljétől, amikor 2009-ben nem csak modellt, hanem nevet is váltott, és Vectráról Insigniára cserélte a nálunk elsősorban céges felhasználói kört megcélzó autóját. Hasonlóan az 1989-es korszakváltáshoz - amikor Asconából Vectra lett - az Insignia megjelenése is legalább akkora formai előrelépés volt, mint az A Vectráé anno. Csakhogy a látványos külső kissé túlbonyolított belsőt, egészen pontosan kezelőszerveket takart, amit a 2013-ban végrehajtott modellfrissítéskor javítottak is.
Egy-egy autó megújulásánál hangzatos kifejezéssel élve generációváltást is szokás emlegetni. Az Opel Insignia esetében azonban fordított a szituáció, ugyanis hiába került 2300 új alkatrész a mostantól érkező autókba, valójában nem az Insignia változott meg, hanem új célcsoportot kíván vele elérni az Opel. Olyan felhasználók számára készítettek autót, akik ma még csak a tízes, húszas éveikben járnak, és már nem tudják elképzelni mindennapjaikat az érintőképernyő nélkül.
A megújított Opel Insignia elsőként a 65. Frankfurti Autószalonon (szeptember 12-22.) lép fel a nagyközönség előtt. Nemcsak megnyerő stílusával és teljesen új infotainment-generációjával híva fel magára a figyelmet, hanem műszaki tartalmával is: erős és hatékony motorok, mint a két új benzines turbó és az új, 99 grammos turbódízel egészítik ki a választékot.
A 65. Frankfurti Autószalonon ( 2013. szeptember 12-22.) ünnepli világpremierjét az új Opel Insignia és az Insignia Country Tourer - valamint velük együtt egy teljesen átdolgozott vezetőhely és új infotainment (szórakoztató-tájékoztató berendezés) nemzedék. Fejlesztésekor három követelmény állt a középpontban: az áttekinthető, egyszerű, és ezáltal ösztönös kezelés, a személyre szabhatóság, valamint a maximális komfort és biztonság.
Rossz évkezdet után némileg javuló tendencia - a magyar személygépkocsi piac az első félévben 2,2%-os csökkenést szenvedett el. A számok kedvezőtlenebbek a haszonjármű fronton, ahol a csökkenés 13% fölötti. Ebben a piaci környezetben az Opel a személyautó eladásokban a második helyen áll 2 376 autóval, ami 10% feletti részesedést jelent. A márka az elmúlt esztendőben az 1 250 rendőrségi Astra Classic leszállításával "túlteljesített", idén reálisan az volt a cél, hogy a személyautó piacon évek óta őrzött első helyezését megtartsa.
A Chevrolet márkanév hallatán sokaknak még mindig a nagy amerikai cirkálók jutnak az eszükbe, holott a márka Európában egészen más autókkal van jelen. Az itteni kínálat legnagyobbja a Malibu, ami egy európai méretű felső-középkategóriás limuzin. A modell hazai megítélése méltánytalanul gyenge, ugyanis az autó mindenben felveszi a versenyt a népszerű flottamodellekkel.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
ISW: Avgyijivkától északnyugatra és Csasziv Jarnál törnek előre az oroszok.
Durván felpörögtek a beruházások.
Nagyon rossz irányba tartanak a hozamok.
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklist vendége volt.